Systém managementu SSHR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Advertisements

Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Zkušebnictví a řízení jakosti staveb
Presentation Title.
managementu znalostí podle
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
1 Etika, ISO 9001 a systémy managementu Ing. Miroslav Jedlička – ČSJ Ing. Petr Koten - ČSJ listopad 2014.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Management kontinuity činností organizace
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.
Systémy managementu jakosti
E M A S Workshop Pavel Růžička, MŽP Projekt „Environmentální řízení měst se zaměřením na energetický management“ Ústí nad Labem,
Úvod do systémů řízení. Co to je Systém managementu jakosti Stanovení souboru zásad a pravidel pro koordinování všech vzájemně souvisejících činností.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Audit systému jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Nařízení č. 1221/2009 EMAS III Revize nařízení č. 761/2001 Pavel Růžička Seminář „Co nového v normách k environmentálnímu managementu? “ MŽP,
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
Systém managementu jakosti
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Seminář pro věcně příslušné zaměstnance a zastupitele PK Strategie.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
BMT Medical Technology s.r.o. Ing. Lenka Žďárská
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Systém řízení kvality.
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
NKK Praha CAF-Externí zpětná vazba ověření efektivního fungování úřadu Mgr.Stanislav Loskot, MBA Mgr.Stanislav Loskot, MBA AQE advisors a.s.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Systém managementu SSHR
Transkript prezentace:

Systém managementu SSHR Příprava na zavedení systému řízení kvality v souladu s normou ISO 9001

Obsah Co je systém managementu kvality? Jaké jsou zásady řízení kvality? Proč zavádět systém managementu kvality? Proč certifikovat systém managementu kvality? Proč systém managementu kvality pro Správu? V čem to pomůže? Co nás tedy čeká? Interní audit Závěr

Co je to systém managementu kvality Systém managementu kvality (SMK) je postaven na osmi principech managementu kvality. SMK se cíleně zaměřuje na ty činnosti, které mají vliv na spokojenost zákazníka a splnění jeho požadavků a očekávání. Vychází z procesního řízení s důrazem na dosažení cílů, neustálé zlepšování a větší zapojení vrcholového vedení. Požadavky na SMK jsou popsány v ČSN EN ISO 9001:2016 (ISO 9001).

Principy systému řízení kvality Zaměření na zákazníka: Organizace jsou závislé na svých zákaznících a proto mají rozumět současným a budoucím potřebám zákazníků, mají plnit jejich požadavky a snažit se předvídat jejich očekávání. Vedení a řízení lidí: Vedoucí osobnosti (lídři) prosazují soulad účelu a zaměření organizace. Mají vytvářet a udržovat interní prostředí, v němž se mohou lidé plně zapojit při dosahování cílů organizace. Zapojení lidí: Lidé na všech úrovních jsou základem organizace a jejich plné zapojení umožňuje využít jejich schopnosti ve prospěch organizace. Procesní přístup: Požadovaného výsledku se dosáhne mnohem účinněji, jsou-li činnosti a související zdroje řízeny jako proces.

Principy systému řízení kvality Systémový přístup k managementu: Identifikování, porozumění a řízení vzájemně souvisejících procesů jako systému přispívá k efektivnosti a účinnosti organizace při dosahování jejích cílů. Neustálé zlepšování: Neustálé zlepšování celkové výkonnosti organizace má být trvalým cílem organizace. Přístup k rozhodování na základě faktů: Efektivní rozhodnutí jsou založena na analýze údajů a informací. Vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy: Organizace a její dodavatelé jsou vzájemně závislí a jejich vzájemně prospěšný vztah zvyšuje jejich schopnost vytvářet hodnotu.

Prvky systému řízení kvality

Důvody pro zavedení systému řízení kvality SMK zajišťuje řízení infrastruktury, postupů, procesů a zdrojů potřebných k tomu, aby organizace mohla kontrolovat a zvyšovat svou výkonnost a zlepšovat své služby. SMK pomůže zajistit: zpřehlednění a zjednodušení struktury dokumentace, snížení nákladů na administrativu a poskytování služeb, zpřehlednění pravomocí a odpovědností, prokázání závazku k plnění zákonných požadavků a požadavků předpisů, snížení a řízení neshodných služeb a větší produktivitu.

Certifikace Certifikace je proces, při kterém nezávislý orgán posoudí kvalitu zavedeného systému managementu kvality. Je-li systém managementu kvality zaveden s požadavky normy, vystaví certifikační orgán certifikát platný na 3 roky. Proč certifikovat? potvrzení nezávislého orgánu o kvalitě zavedeného systému managementu kvality a informace o tom, že váš systém byl certifikován, přínosem certifikace bývá: zhodnocení přínosu zavedeného systému managementu kvality nezávislým pohledem, pořádek a disciplína.

Důvody pro zavedení systému řízení kvality Předcházející potřeba procesního řízení Správy (IS ATTIS), Metodika zavádění řízení kvality MV ČR, kterou následně schválila vláda dne 10. dubna 2017 usnesením vlády č. 275 k Metodice zavádění řízení kvality ve služebních úřadech. 2018 - 2021 implementace požadavků Metodického pokynu pro řízení kvality ve všech služebních úřadech..

Přínosy zavedení systému řízení kvality lepší přehled, fakta, výkaznictví, dodržování legislativních požadavků, důraz na dokumentaci a záznamy, jsou angažováni všichni zaměstnanci = identifikace slabých míst pro zlepšování, očekávání a potřeby zaměstnanců, lepší komunikace s dodavateli/ochraňovateli. Splnění požadavků MV ČR transparentním způsobem. Pozor na zbytečné výdaje a byrokracii bez efektu!

Co nás čeká? Příručka kvality (průvodce SMK): Interní audit: projít, orientovat se, zamyslet se…. Příručka kvality není dogma = je-li to vhodné, pak budou změny. Interní audit: Auditoři: Vymazal, Houžvičková. Jak to probíhá – viz kapitola 9.2.PK a následujícím snímku... Zpráva o přezkoumání SMK. 1. stupeň certifikačního auditu (především dokumentace). 2. stupeň certifikačního auditu (větší důraz na místní šetření). Obdržení certifikátu. STARTuje rozvoj systému managementu kvality.

Interní audit Auditování = namátkové ověřování Interní audit není kontrola! Plán interních auditů = kdy?, který proces?, kde? Program interních auditů: konkrétní požadavky ISO 9001, záznamy o důkazech o splnění požadavku, vzorkování – konkrétní procesy, konkrétní osoby, pomůže IS ATTIS. Hledáme shodu. Neshody jsou příležitosti pro zlepšování. Nic nezatloukat!!! pak to ztrácí význam! Jen fakta vedou ke skutečnému zlepšování! (viz zásady ↑ )

Průběh interního auditu Zahájení. Přezkoumání relevantních dokumentů, záznamů a IS. Příprava činností při auditu na místě. Provádění auditu na místě. Příprava, schválení zprávy z auditu. Ukončení auditu. Zpracování zprávy z auditu. Distribuce zprávy z auditu. Do 12ti měsíců ověření účinnosti opatření vyplývající z auditu.

Vybrané aspekty SMK management organizační struktura role a odpovědnosti Kompetence informační systémy politiky, cíle, strategie vnitřní předpisy, dokumentace kultura vnitřního prostředí (etický kodex, protikorupční program Správy) forma a rozsah smluvních vztahů (vzory smluv, atd.) vztahy mezi interními zainteresovanými stranami. - OŘ právní předpisy finanční možnosti příroda vztahy s vnějšími zainteresovanými stranami.

Závěr Zavedení SMK: SMK může být vynikajícím nástrojem řízení, pokud: splnění požadavků MV ČR, orientace na procesní řízení. SMK může být vynikajícím nástrojem řízení, pokud: je vhodně uchopen, je jednoduchý a administrativně nenáročný, ukazuje pravý stav věcí, a vede ke zlepšování. Efektivnost SMK je monitorována především: interním auditem, a Zprávou o přezkoumání SMK. Propojení s IS ATTIS. Do toho!