Informační kampaň Euromines Zvyšování povědomí o významu těžebního průmyslu Setkání těžařů Veronika Sochorová 3. – 5. dubna 2019
Komunikace Euromines Umožnit, aby těžební průmysl mohl nadále, za pomoci národních sdružení a společností v Evropě, neustále zlepšovat svoji komunikaci v oblasti klíčových sdělení cílovým skupinám. Raw Materials Initiative – Iniciativa v oblasti surovin Zlepšovat pověst těžebního průmyslu s důrazem na ekologii, spolehlivost a inovace. Vytvořit a udržovat dobré vztahy s cílovými skupinami. Sdílet znalosti a zvyšovat povědomí o významu těžebního průmyslu.
Cíle Podporovat těžební průmysl jakožto přispěvatele k udržitelnému rozvoji v Evropě → rozpoznávat roli, kterou těžební průmysl ve společnosti hraje. Prezentovat těžební průmysl směrem k orgánům EU jako ekonomicky klíčové odvětví, odvětví odpovědné k životnímu prostředí, odpovědného zaměstnavatele, inovativní odvětví. One voice - posilovat pozici Euromines jako mluvčího svých členů a těžebního sektoru v Evropě i za jejími hranicemi. Zlepšovat pověst těžebního průmyslu.
Cílové publikum – z pohledu Euromines Politici a regulační orgány s vlivem na těžební průmysl Zástupci orgánů EU Zástupci orgánů členských států Nevládní organizace – aktivní v otázkách těžby (na úrovni EU Univerzity, školy, učitelé (ve spolupráci s národními asociacemi) Veřejnost (ve spolupráci s národními asociacemi)
Klíčová sdělení Euromines identifikovalo hlavní výzvy, kterým těžební odvětví bude muset čelit. ZDROJE Evropa má zdroje nerostných surovin. POPTÁVKA Poptávka po surovinách stále roste. STANDARDY Vytváření příznivého prostředí, které zajišťuje ty nejvyšší standardy, vynikající úroveň, a vedoucí úlohu evropského těžebního průmyslu.
Komunikace k cílovým skupinám www.euromines.org www.eumining.org Racionální, objektivní Zajímavá Emociální Členové Euromines Média Politici Orgány s vlivem na těžební prům. Veřejnost Odborná média Nevládní organizace Vliv sociálních sítí Jiné oborové asociace Obyvatelé těžebních regionů Univerzity Navazující průmysl Školy Malé technické povědomí
Informační kampaň Euromines Hlavní cíle: Zvyšování povědomí o významu těžebního průmyslu pro společnost. Podpora těžebního průmyslu jako přispěvatele k udržitelnému rozvoji v Evropě.
Euromines Informační kampaň Výzva Jak přilákat / navést více lidí na webové stránky kampaně? Co by přilákalo širokou veřejnost? Návrh Oslovit veřejnost prostřednictvím webové stránky EXPERIENCE MINING – ZAŽIJTE TĚŽBU Propagovat těžební lokality jako turistické cíle. Hlavní motivace k návštěvě webových stránek.
Návrh www.experience-mining.eu
Turistické cíle Co chceme zahrnout: Památky UNESCO Těžební lokality, které jsou uzavřeny, ale v současné době fungují jako turistické destinace Aktivní provozy, které může veřejnost navštívit Geoparky a naučné stezky Rekultivovaná těžební místa, která mají v dnešní době nejrůznější podoby. Neuvěřitelné množství zajímavých těžebních lokalit, kde může veřejnost trávit volný čas a zároveň se dozvědět něco málo o historii těžby. Užitečný zdroj pro pedagogy. Prolinkování na turistické portály e.g. Trip advisor
Zvyšování povědomí o důležitosti nerostných surovin pro každodenní život Další obsah: Minerals in your life „Nerosty ve vašem životě“ What’s in It „Co v tom je“ Did you know? „Věděli jste, že?“ Our stories „Naše příběhy“ Mine of the Month „Provoz (důl/lom) měsíce“ High-tech Mining „High-tech těžba“ What used to be a mine „Tohle býval důl/lom“ Gallery „Galerie“ Zajímavé, ale zároveň vzdělávací informace
Uvítací balíček pro poslance Evropského parlamentu Cíle: Celkové povědomí o těžebním průmyslu na úrovni poslanců Evropského parlamentu je velmi nízké Kniha ‘Before it’s yours, we mine it INDUSTRY 4.0 (U)’ „Než se dostanou k vám musíme je vytěžit“ Dekarbonizace ‘Providing metals and minerals for low carbon energy supply’ Oběhové hospodářství ‘Circularity and resource efficiency in the mineral raw materials industry’ Výroční zpráva Mini helma s LED světlem Chcete vidět víc, navštivte www.experience-mining.eu