AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
síť, objem, povrch opakování
Advertisements

MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Mgr. Ladislava Paterová
OBJEM TĚLESA.
Matematika Objemy těles.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_10 Procenta.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_08_20 Slovensko
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_01_ Dopravní značky
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_01 Co je přírodopis?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_09 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_12 Slovní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_14_20 Doprava
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_06 Vztahy mezi lidmi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_14 Domov, vlast
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_02 Podzim
Jednotky délky Matematika – 4. ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B39M6_Krychle
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_18 poměr příčinný
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_16 Výrazy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_19 poměr důsledkový
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název: VY_32_INOVACE_8B40M6_Kvádr
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_13 Rýsování čtyřúhelníků
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_11_ Zlomky
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_29_Číslovky
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_19 Finanční matematika
Povrch krychle.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_20_Dny v týdnu 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch TEMA: Matematika 6. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Učivo objem a povrch těles je někdy v šestém ročníku obtížné. Představa co je objem, co je povrch se utváří u některých dětí složitě a na etapy. I proto je dobré mít při ruce model kvádru a model krychle, případně dalších základních těles. Kalkulačce se šestém ročníku snažím vyhýbat, i když právě v tomto tématu už ji žáci někdy také užijí. Je na zvážení učitele. Materiál jsem využil v hodině 20. 3. 2012, docela dobré.

Která tělesa znáš? Se kterými se setkáváš běžně v životě? Objem a povrch Která tělesa znáš? Se kterými se setkáváš běžně v životě?

Pojmy Zopakujme si, co je hrana tělesa, vrchol tělesa, stěna tělesa, stěnová úhlopříčka, tělesová úhlopříčka. Ukaž na modelech.

Počítej: objem i povrch krychle s délkou hrany a = 5,6 dm.

Které číslo patří povrchu a které objemu? 188,16 175,616 Doplň správné jednotky.

Počítej objem i povrch kvádru a = 7,1 cm, b = 6,3 cm, c = 2 cm

Výsledky: V = 89,46 cm³ S = 143,06 cm²

Náčrt Na závěr načrtni (nerýsuj) v obvyklém provedení krychli, kvádr.

Citace Archiv autora.