NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch TEMA: Matematika 6. roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.
Anotace Učivo objem a povrch těles je někdy v šestém ročníku obtížné. Představa co je objem, co je povrch se utváří u některých dětí složitě a na etapy. I proto je dobré mít při ruce model kvádru a model krychle, případně dalších základních těles. Kalkulačce se šestém ročníku snažím vyhýbat, i když právě v tomto tématu už ji žáci někdy také užijí. Je na zvážení učitele. Materiál jsem využil v hodině 20. 3. 2012, docela dobré.
Která tělesa znáš? Se kterými se setkáváš běžně v životě? Objem a povrch Která tělesa znáš? Se kterými se setkáváš běžně v životě?
Pojmy Zopakujme si, co je hrana tělesa, vrchol tělesa, stěna tělesa, stěnová úhlopříčka, tělesová úhlopříčka. Ukaž na modelech.
Počítej: objem i povrch krychle s délkou hrany a = 5,6 dm.
Které číslo patří povrchu a které objemu? 188,16 175,616 Doplň správné jednotky.
Počítej objem i povrch kvádru a = 7,1 cm, b = 6,3 cm, c = 2 cm
Výsledky: V = 89,46 cm³ S = 143,06 cm²
Náčrt Na závěr načrtni (nerýsuj) v obvyklém provedení krychli, kvádr.
Citace Archiv autora.