AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.2.3 K. J. Erben Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo projektu:
Advertisements

Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
PROJEVY ŽIVOTA ŽIVOČICHŮ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05_ Potraviny, výživa.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová.
Jméno autoraMgr. Stanislava Junková Datum vytvořeníkvěten 2013 Ročník2. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Prvouka (DUM 32) Rozmanitost.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, K čemu jsou nám dobré?
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Společenstva lesů Živočichové
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
BEZOBRATLÍ VY_32_INOVACE_06-57 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Základní společenstva - lesy
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Člověk a jeho svět 4. ročník
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
POTRAVNÍ ŘĚTĚZCE VY_32_INOVACE_03
Základní škola a mateřská škola Bukovec
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
TÉMA: Přírodní společenstva
Přírodní krajiny - test
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Živočichové našich vod 4.ročník
Základní společenstva – skály a hory
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Porozumění jednoduchému textu 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
VY_32_INOVACE_07_Zeměpis_6.ročník 02_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lenka.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_15_Louka_opakování
Rozmnožování organismů
Opakování pojmů z ekologie
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Životní podmínky rostlin a živočichů TÉMA: Člověk a jeho svět, Rozmanitost přírody, Životní podmínky rostlin a živočichů, 4. ročník Datum tvorby: 10. září 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3424

ANOTACE Digitální učební materiál doplňuje výklad učitele o Životních podmínkách rostlin a živočichů. Žáci pracují na svých PC stanovištích a plní jednotlivé úkoly. Na závěr si ověří své výsledky na interaktivní tabuli. V tomto digitálním materiálu je využit i DUM paní Lenky Schmalzové. Test z tohoto materiálu je možné použít jako vytištěn pracovní list pro opakování látky-

Přírodní společenstva EKOSYSTÉMY Vytváří stejné životní podmínky pro určitou skupinu rostlin a živočichů – např. les, louka, potok, ale i poušť, severská krajina. Vyjmenujte další přírodní společenstva. Živé organismy zde žijí ve vzájemných vztazích, především potravních. Naruší-li se rovnováha přírodního společenstva a některá jeho část zmizí nebo je poškozená, ovlivní to i ostatní jeho části.

Přírodní společenstva Z nabídky pod obrázkem vyberte, co patří do lesa a přetáhněte na řádek. --------------------- --------------------- -------------------- -------------------- L E S ---------------------- ------------------- veverka kozák -------------------- -------------------- žito smrk pampeliška tulipán štika borůvka srna lýkožrout liška buk Do kterých přírodních společenstev patří ostatní rostliny a živočichové?

Přírodní společenstva Z nabídky pod obrázkem vyberte, co patří do společenstva pole a přetáhněte na řádek. --------------------- POLE --------------------- -------------------- -------------------- P O L E ---------------------- ------------------- žito rak oves kukuřice sasanka -------------------- -------------------- růže mandelinka bramborová pšenice chrpa mák setý slunečnice holub astra rosnička Do kterých přírodních společenstev patří ostatní rostliny a živočichové?

Přírodní společenstva Z nabídky pod obrázkem vyberte, co patří do lesa a přetáhněte na řádek. --------------------- --------------------- -------------------- -------------------- L O U K A ---------------------- ------------------- včela čmelák kopretina -------------------- -------------------- zvonek slepice šťovík kuna babočka srha rajče medvěd vrabec růže kobylka Do kterých přírodních společenstev patří ostatní rostliny a živočichové?

Přírodní společenstva Z nabídky pod obrázkem vyberte, co patří do lesa a přetáhněte na řádek. --------------------- RYBNÍK --------------------- -------------------- -------------------- --------------------- ------------------- kos rajče kachna škeble potápník -------------------- -------------------- orobinec čáp bílý užovka štika rákos jedle žížala Do kterých přírodních společenstev patří ostatní rostliny a živočichové?

Znáte další přírodní společenstva? OPOKT MOL KAŘE YHRO Pro kontrolu se podívejte pod obrázek. Ale pozor! Je to dobře?!

Na Zemi jsou různé podmínky pro život rostlin a živočichů písečné přesypy- duny O velbloud dvouhrbý Š surikata U dromedár P kaktus ´T (ť) Obrázky zastupují přírodní společenstvo:…………………… Nápověda: pod každým obrázkem je ukryto jedno velké písmeno, složte z nich slovo

DALŠÍ PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO NAJDETE V TOMTO RÉBUSU: P R A N Ý Fatu Hiva Amazonka ? ? ? Poznáte tuto rostlinu?

Z cizích krajů pochází různé plody. Poznáte tyto plody Z cizích krajů pochází různé plody. Poznáte tyto plody? Víte odkud pochází? (Odpovědi pod obrázky) Vinná réva – Střední Asie Rajče – Jižní Amerika Kukuřice – Mexiko Brambory – Jižní Amerika Paprika- Jižní Amerika Ořešák Střední Asie

A teď si zopakujte, co už umíte. http://dumy.cz/material/86500-prirodni-spolecenstva DUMY.CZ Materiál Přírodní společenstva MY.CZ Materiál Přírodní společenstva

Přírodní společenstva. www.dumy.cz [online]. 14.6.2013, [cit. 11.9.2013]. Dostupný pod licencí Creative Commons CC-BY-NC-SA z WWW: <http://dumy.cz/material/86500-prirodni-spolecenstva>. http://cs.wikipedia.org/wiki/Pou%C5%A1%C5%A5 http://cs.wikipedia.org/wiki/Velbloud http://cs.wikipedia.org/wiki/Opuntia http://cs.wikipedia.org/wiki/Surikata http://cs.wikipedia.org/wiki/Tropick%C3%BD_de%C5%A1tn%C3%BD_les Ostatní fotografie – vlastní fotogalerie autorky Kolektiv autorů, Přírodověda pro 4. ročník základní školy, Praha: SPN, 2010. ISBN 978-80-7235-466-5