Feuersteinovo instrumentální obohacení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Advertisements

BEZPEČNĚ A ZDRAVĚ DO ŽIVOTA - rozvoj kompetencí v základním a středním vzdělávání Realizace – Určeno: ZŠ, SŠ, SVČ/DDM.
Banket Název školySŠHS Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Andrea Mišurcová Název šablonyIII/2 – inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_4_20_ Zrcadla Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Dětské umění překonává hranice. Principy přeshraniční spolupráce projektu Možnost poskytnutí širší nabídky oborů i v případech, kdy by pro školu (samostatně)
Doprava ROZMĚRY Který obrázek je největší? Který obrázek je nejmenší?
PhDr. Jitka Kendíková ZŠ J. Gutha-Jarkovského G Jiřího Gutha-Jarkovského.
LOGICKÉ DVOJICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Gošová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Výroba adventního věnce SEBEOBSLUHA. PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.1.5 Opozita Název sady: Český jazyk a literatura 3. ročník Číslo.
Doprava PROSTOROVÁ ORIENTACE 2 PRVNÍ Které auto jede první?
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ.
Technické prostředky v požární ochraně
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Milena Brádlová; datum:
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Zpětná vazba od zákazníků ve vybrané společnosti
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
ČEHO JE VÍC? ZRAKovÉ VNÍMánÍ.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
UČENÍ.
Velikost nářadí.
Diagnostika Kognitivní procesy.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Talíř a příbory Pravo-levo.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
ZVÍŘATA Kde které potkám?.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
JEDNO SLOVO PRO VÍC VĚCÍ
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
AUTOR: Kateřina Křížová
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
Má země Česká republika.
UČEBNICE funkce učebnice prostředek vyučování a učení v knižní formě
VY__III/2__INOVACE__161 Režim dne školáka.
Metody Reuvena Feuersteina
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Test.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
Příklady použití, doporučená nastavení
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Dopravní prostředky A jejich řidiči.
POZORNOST, SOUSTŘEDĚNOST, PAMĚŤ - VZTAH K ŽIVOTNÍMU PROSTŘEDÍ
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
S M Ě R Y.
ZŠ Ostrava-Hrabůvka, Klegova 27 příspěvková organizace
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Feuersteinovo instrumentální obohacení

Reuven Feuerstein 1921-2014 4 děti, vnuk s DS pedagog a psycholog věnoval se dětem, které přežily holocaust spolupráce a výzkumy s Piagetem Děti, které prošly koncentračním táborem – děti podávaly velké výkony v extrémních podmínkách, osvědčily se, ale neuměly se adaptovat na nové podmínky, nebyly připraveny na běžný život S Piagetem výzkumy dětí různých ras, národnostní, z různých kulturních prostředí V 50. letech se začal zabývat otázkami intelektu – pomocí klasického testování se dají popsat momentální schopnosti a možnosti, není možno ale určit učební potenciál, tedy jak jsou schopni se učit nové dovednosti, přijímat a využívat to, co se naučí

3 základní otázky Schopnost rozvoje kognitivních funkcí Zkušenost zprostředkovaného učení Pojetí inteligence, dynamické vyšetřování jedince ř

Kladení otázek

VÍCE ZDROJŮ INFORMACÍ R A D O S T

příklady řízení auta (dopravních prostředků) koupě bot odměňování/trestání kudy povede trasa výletu koupě dárku plánování dovolené jakou knihu budu číst co uvařím dnes k večeři jak se dnes obléknu VYUŽITÍ PŘI POHYBU NEVIDOMÝCH?

Pomyslné čáry

příklady Malíř rozvrhuje plátno Golfista, hokejista, fotbalista... (i trenéři) Poledníky, rovnoběžky, vrstevnice Hranice států, měst Vazby v chemických vzorcích Řidič při projíždění křižovatky Okraje v sešitě Psaní matematických příkladů pod sebe

Klíč k řešení

příklady Rozvrh hodin, harmonogram školního roku Čísla dveří Rejstřík v knize Rodokmen Kritérium třídění Orientační plán budovy Červená tužka k opravě písemek Jména Nevidomí-talíř rozdělený podle hodin

Orientace v prostoru vpravo vpředu vzadu vlevo

Nositel vztahu

? ? ?

příklady Je nositel: Zvíře Kniha Dům Obraz Židle? Bota Kočárek Není nositel: Kulatá dečka Svíčka bez obrázku Lampa? Květina Strom Bazén Pecen chleba?