Jak je to s tou láskou. Jak se zamilovanost mění v lásku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíl této brožury je podat ve stručné formě a z praktického pohledu základní informace o sledování růstu dítěte, zjištění jeho odchylky, určení příčiny.
Advertisements

V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Adolescence doc.PaedDr. Marie Blahutková, Ph.D. Fakulta sportovních studií Masarykova univerzita.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
Aktivačně – motivační vlastnosti osobnosti I. Část Potřeby.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
Projekt Zvyšování kvality života uživatelů sociálních služeb se zdravotním postižením ve Zlínském kraji je spolufinancován Evropským sociálním fondem prostřednictvím.
1. Setkání (nejen) křesťanských pedagogů litoměřické diecéze Myšlenka a smysl setkávání pedagogů „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
9. Mateřská škola, Písek, Alšova Identifikační údaje o škole Právní subjekt:Základní škola Josefa Kajetána Tyla a Mateřská škola Písek, Tylova 2391.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ZKUŠENOSTI S PODPOROU ESF VE VELKÉ BRITÁNII.
Datové tržiště zaměřené na faktory ovlivňující vzdělávání dospělých a rozvoj lidských zdrojů s ohledem na trhu práce.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
OD PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVY K PŘEDŠKOLNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ A ZPÁTKY K PŘEDŠKOLNÍ VÝCHOVĚ Doc. PhDr. Eva Opravilová, CSc., PhDr. Jana Kropáčková,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
SLABIKÁŘ DĚTSKÝCH PRÁV VY_32_INOVACE_01_10
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Podstata marketingu.
Respekt k práci, respekt k člověku
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
POTŘEBY DUM _13.
Základní informace o poskytovateli
Didaktika sportovních činností
Vůdcovství - leadership
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie zdraví.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Filozofické disciplíny
2. ROČNÍK KONFERENCE K RODINNÉ POLITICE MĚSTA OLOMOUCE,
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Co kluci potřebují J. Novotný, ZŠ MOZAIKA, Rychnov nad Kněžnou.
Psychologie test.
Digitální gramotnost Informatické myšlení
Psychologie pro učitele 4.přednáška
PhDr.hana pazlarová, ph.d
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Každý je sám svůj a proč je to dobře
Centra kolegiální podpory
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Umím si umýt ruce Samostatně používám ručník Nepoužívám v průběhu dne nebo odpoledního odpočinku pleny Umím používat WC (nepoužívám nočník!) Umím se vysmrkat,
Děti mladšího školního věku a přirozený pohyb
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
KVÍZ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_18_Kvíz.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Jak je to s tou láskou. Jak se zamilovanost mění v lásku Jak je to s tou láskou? Jak se zamilovanost mění v lásku? Jak ve vztahu dozrát, dojít k lásce? Ví o tom psychologové vůbec něco? Přineslo nám 20. století nějaké poznání, odpovědi a nasměrování? Inspirace k zamyšlení, dotyku a mentální provokaci

Jung - archetyp Animy, Anima

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení přínos Systémových teorií

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení přínos Systémových teorií Willi - koluzivní je takový vztah, v němž z nevědomých důvodů partneři jeden druhého udržují a posilují v určitém párovém vzorci

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení přínos Systémových teorií Willi - koluzivní je takový vztah, v němž z nevědomých důvodů partneři jeden druhého udržují a posilují v určitém párovém vzorci Wile (ego-psychologie) - romantická očekávání jsou strukturální součástí naší osobnosti, velký důraz na to, že partneři jsou spíše zoufalí, deprivovaní, izolovaní a kteří se nacházejí v bezvýchodné situaci

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení přínos Systémových teorií Willi - koluzivní je takový vztah, v němž z nevědomých důvodů partneři jeden druhého udržují a posilují v určitém párovém vzorci Wile (ego-psychologie) - romantická očekávání jsou strukturální součástí naší osobnosti, velký důraz na to, že partneři jsou spíše zoufalí, deprivovaní, izolovaní a kteří se nacházejí v bezvýchodné situaci Sue Johnsonová (EFT) - rozvíjí teorie Bowlbyho attachmentu (citového pouta) mezi dospělé a tvrdí, že je základní potřebou každého zdravého dospělého člověka

Jung - archetyp Animy, Anima Maslow - potřebu lásky, přijetí a sounáležitosti řadil hned za základní potřeby (tělesné, fyziologické) a potřebu bezpečí a jistoty Reimann - Schopnost milovat - láska je rozhodnutí Berenstein - teorie linku a propojení přínos Systémových teorií Willi - koluzivní je takový vztah, v němž z nevědomých důvodů partneři jeden druhého udržují a posilují v určitém párovém vzorci Wile (ego-psychologie) - romantická očekávání jsou strukturální součástí naší osobnosti, velký důraz na to, že partneři jsou spíše zoufalí, deprivovaní, izolovaní a kteří se nacházejí v bezvýchodné situaci Sue Johnsonová (EFT) - rozvíjí teorie Bowlbyho attachmentu (citového pouta) mezi dospělé a tvrdí, že je základní potřebou každého zdravého dospělého člověka Paul Johnson - vztahy se dostávají pod tlak, protože jsme ztratili kontakt a vztahy s našimi Bohy, naše spirituální očekávání vstupuje do našich světských vztahů

Erich FROMM - Umění milovat (1956)   Představuje lásku jako schopnost nebo umění, které se dá naučit a neustále rozvíjet. Zralá láska si podle Fromma vyžaduje aktivitu, jejímž základním předpokladem je dozrání osobnosti – plné rozvinutí pokory, odvahy, víry a disciplíny. Láska je základní lidskou potřebou a touhou. Touha po lásce je nejmocnějším snažením člověka. Je to nejzákladnější vášeň, je to síla, která drží pohromadě lidstvo, rod, rodinu. Zralá láska je založena svobodě. Umění milovat znamená především dávat. - To je to co nazýváme mentálním vztahovým prostorem. Velmi důležité a svým způsobem jedinečné je Frommovo pojetí sebelásky jako základního předpokladu pro rozvoj zralé schopnosti milovat druhé. Sebelásku nelze dle Fromma zaměnit se sobectvím nebo arogancí. „Pokud nejsme schopni milovat sami sebe, brání nám to plně rozvinout lásku vůči druhým.“

Erik ERIKSON (1950)- 8 věků života - 5 a 6 stádium, ctnost věrnost a láska   5. identita vs. zmatení rolí ctnost – věrnost, oddanost zvolené životní filozofii, svému směřování zde jsou si nejblíže možnosti objevit sebe sama nebo se ztratit sjednocují se představy mladého člověka o sobě samém; vědomí identity ego dává pocit důvěry, že jeho sebepojetí odpovídá náhledu ostatních lidí na něj 6. intimita vs. izolace Intimita proti izolaci. Podle Eriksona je intimita zdravým spojením vlastní identity s identitou druhého beze strachu, že člověk ztratí sám sebe nebo „rozpustí“ svou identitu. Intimita by měla obsahovat závazek a může být vyjádřena sexuálně. Proces intimity může člověku pomoci vyjasnit si svou vlastní identitu prostřednictvím identifikace s druhým člověkem. Ctností tohoto stadia je láska.“

Erik ERIKSON (1950) - 8 věků života - 5 a 6 stádium, ctnost věrnost a láska  

Robert STERNBERG (1986) - trojúhelníková teorie lásky Sternberg je významným americkým představitelem kognitivní psychologie Trojúhelníková teorie lásky vychází ze třech základních dimenzí: Intimita – pocit blízkosti a důvěrnosti mezi dvěma lidmi Vášeň – sexuální přitažlivost, fyzická touha Oddanost – pevné spojení, vzájemný závazek, volba Na základě různých kombinací – poměru tří základních dimenzí lásky se pak dají vysledovat i různé druhy lásky nebo řekněme druhy vztahů.  

Slavoj Titl (2014) - 4 základní předpoklady k vytváření zralých vztahů: schopnost bezpečného připoutání, která vzniká ze zkušenosti bezpečného attachmentu k jedné mateřské osobě a prožití nerušeného symbiotického vztahu s ní (viz. Máhlerová 1978) úspěšná separace-individuace a dosažení objektní stálosti (Mahlerová), dosažení vývojové fáze, kdy už nehrozí splývání s objektem (merging) selfpsychologové zdůrazňují význam stabilní narcistické rovnováhy, která je odvozená od empatických vztahů s rodiči způsob řešení oidipské situace a vztah k oidipovským objektů - ...láska u většiny lidí vychází ze sexuální touhy po druhém člověku  

A co nyní napadá vás????? Pojďme to sdílet a diskutovat!