AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytvořil: Martin Šturc
Advertisements

MECHANICKÉ VLNĚNÍ 19. Mechanické vlnění – příklady I.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 20. Mechanické vlnění – příklady II.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 11. Vlnění v řadě bodů KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
Zvuk Zdroje zvuku.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Audio Josefína Čadská 4.A.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
Akustika.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ47 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:2. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
MECHANICKÉ KMITÁNÍ 03. Harmonické kmitání Mgr. Marie Šiková KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY
MECHANICKÉ VLNĚNÍ 17. Zvukové vlnění KMITAVÉ A VLNOVÉ JEVY Mgr. Marie Šiková.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
8. ročník Zvukové jevy Vznik a šíření zvuku.
Zvuk a hudba.
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_16 Elektrický.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_15 Odraz.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM VLNĚNÍ Příčné a podélné.
Vlnění Obsah: ► Co je vlnění ► Popis vlnění ► Druhy vlnění
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_16 Značky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_11 Tepelné motory –opakování
Zvuk a hudba.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 1. Co slyšíš?
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_14 Mechanické.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07 Vlastnictví majetku
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_08 Jaderná energie-test
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_03 Měření objemu
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_06 Zákony.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_04 Hmotnost
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02 Objem
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_10 Společenské normy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18 Fyzika.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_11 Poměr II
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 16.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10 Síla a její měření-test
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
MECHANICKÉ VLNĚNÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_15 Jednotky.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_12 Komunikace
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Vlnění šíření vzruchu nebo oscilací příčné vlnění vlna: podélné vlnění.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03 Objem a povrch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_17 Mechanické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_20 Síly.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_09 Zvukové jevy –opakování A TEMA: Fyzika 8. a 9.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené. 1

Anotace Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku. Slouží ke společnému zopakování učiva s využitím interaktivní tabule, nebo lze tento materiál použít v tištěné podobě jako pracovní list k samostatné práci žáků. Autor : Jiří Toman Jazyk : čeština Očekávaný výstup : žáci si zopakují formou písemného opakování učivo na téma ZVUKOVÉ JEVY Speciální potřeby : kalkulátor Druh učebního materiálu : prezentace - test Cílová skupina : žák Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 2.období, věková skupina : 13 - 14 let Žáci reagovali na zadané otázky a pracovali dle očekávání.

Zvukové jevy, opakování – List 1 A Úkol č. Zadání 1. Podle grafu urči : - amplitudu …………… - periodu ………………. - frekvenci ……………. kmitavého průběhu. Ke každé hodnotě přiřaď správnou jednotku. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Co je to vlnění ? ……………………………………………………………………………………………………………… 3 2 1 -1 -2 -3 y(cm) t(s)

Zvukové jevy, opakování – List 2 A Úkol č. Zadání 3. Jakou rychlostí se šíří vlnění, jestliže při frekvenci 170 Hz je vlnová délka 2,5 m ? Uveď : vztah ……………………………….. výpočet …………………………… výsledek + jednotka ………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Podle toho, zda molekuly kmitají kolmo ke směru šíření nebo ve směru šíření, označujeme : a) vlnění ……………………………… př.: ……………………………………. b) vlnění ………………………………. př. : ………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Co je to zvuk ? …………………………………………………………………………………………………………………………

Zvukové jevy, opakování – List 3 A Úkol č. Zadání 6. Co je to ultrazvuk ? Uveď alespoň 3 příklady jeho využití. …………………………………………………………………………..……………………………….. využití : ………………………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………………………………………. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 7. Co jsou to tóny ? …………………………………………………………………………………………………………….. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 8. Co je to hluk ? Uveď alespoň 3 příklady. -----------------------------------------------------------------------------------------------------

Zvukové jevy, opakování – List 4 A Úkol č. Zadání 9. Jakými způsoby můžeme tělesa rozkmitat ? Ke každému způsobu uveď alespoň jeden příklad. a) ……………………………………………………… b) ……………………………………………………… c) ………………………………………………………. d) ……………………………………………………… e) ……………………………………………………… f) …………………………………………………….. g) ……………………………………………………… h) ……………………………………………………… i) ……………………………………………………..

Zvukové jevy, řešení – List 5 A Úkol č. Zadání 1. Podle grafu urči : - amplitudu : 3 cm - periodu : 2 s - frekvenci : 0,5 Hz kmitavého průběhu. Ke každé hodnotě přiřaď správnou jednotku. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2. Co je to vlnění ? Děj, při kterém se prostředím šíří kmitavý pohyb ze zdroje do okolí. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3 2 1 -1 -2 -3 y(cm) t(s)

Zvukové jevy, řešení – List 6 A Úkol č. Zadání 3. Jakou rychlostí se šíří vlnění, jestliže při frekvenci 170 Hz je vlnová délka 2,5 m ? Uveď : vztah : v = ג. f výpočet : v = 2,5. 170 výsledek + jednotka : v = 425 m/s ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4. Podle toho, zda molekuly kmitají kolmo ke směru šíření nebo ve směru šíření, označujeme : a) vlnění : příčné př.: kámen vhozený do vody, hladina kmitá nahoru a dolů. b) vlnění : podélné př. : zvuk ------------------------------------------------------------------------------------------------------ 5. Co je to zvuk ? Podélné vlnění s frekvencí od 16 Hz do 20 kHz – slyšíme ho.

Zvukové jevy, řešení– List 7 A Úkol č. Zadání 6. Co je to ultrazvuk ? Uveď alespoň 3 příklady jeho využití. Podélné vlnění s frekvencí vyšší než 20 kHz. využití : echolokace-měření vzdáleností, netopýři-orientace, čištění zlatých a stříbrných předmětů, lékařství- náhrada rentgenu. ------------------------------------------------------------------------------------------------------- 7. Co jsou to tóny ? Zvuky vyvolané periodickými kmity. Vytvářejí je například hudební nástroje. ------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zvukové jevy, řešení– List 8 A Úkol č. Zadání 8. Co je to hluk ? Uveď alespoň 3 příklady. Zvuky vyvolané neperiodickými kmity. Př.: šum, řinčení, vrzání, skřípění, křik, praskot, rány…… ----------------------------------------------------------------------------------------------------- 9. Jakými způsoby můžeme tělesa rozkmitat ? Ke každému způsobu uveď alespoň jeden příklad. a) údery – blána na bubnu, struny klavíru, destičky xylofonu b) drnkáním – struny kytary, harfy, mandolíny, kontrabasu c) smýkáním – struny houslí, violy, violoncella d) trvalou deformací a drcením těles – mačkání plastové láhve, muchlání papíru, rozbíjení kamene, mletí, křupání sněhu při chůzi e) rychlým pohybem těles – prásknutí bičem, točící se větrák

Zvukové jevy, řešení– List 9 A Úkol č. Zadání f) prouděním vzduchu mezi blízkými pružnými tělesy – hlasy lidí – proudění kolem hlasivek, klarinet, saxofon, hoboj g) prouděním vzduchu kolem ostré hrany tělesa - píšťaly, píšťalky, flétny h) prudkou změnou tlaku – hrom při bouřce, při výstřelu z pušky, při mlaskání, při otevření lahve se syceným nápojem i) stále se měnící silou – membrána reproduktoru, drnčení plechů u automobilu

CITACE Archiv autora