MARKETING Přednáška P4 25. 02. 2019.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Marketingový výzkum.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Marketingový výzkumný systém
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Spotřebitelský výzkum
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
Produkt.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Podnikatelský plán struktura plánu.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
8. Marketing.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vybrané manažerské nástroje
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
MARKETING Přednáška P
Digitální učební materiál
Strategie regionu, obce
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

MARKETING Přednáška P4 25. 02. 2019

MARKETING

Úspěšná firma

Základy marketingové koncepce

Potřeby, přání, poptávka

MARKETINGOVÝ PROCES

MARKETINGOVÝ PROCES 1. 2. 3. 4. 5.

1. MARKETINGOVÝ VÝZKUM Specifikuje požadované informace, analyzuje výsledky, sděluje zjištěné poznatky a jejich důsledky, integruje poznatky z řady jiných vědních oborů – matematiky, statistiky, informatiky, psychologie, sociologie a dalších.

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 1 Časové hledisko: průzkum trhu – jde o statické pozorování, výzkum trhu – sleduje průběh tržních situací. Metody získávání informací:

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 2 Systémové hledisko: deskriptivní (popisný) – zabývá se zkoumáním skutečného stavu jevu či procesu, diagnostický (příčinný) – hledá všechny faktory, které předmět výzkumu ovlivňují, hledá odpověď na otázku, proč je daný stav takový, prognostický – se snaží o poznání, kam spěje dosavadní vývoj, jaký je jeho průběh, hledá a sleduje vývojové trendy včetně píčin, koncepční – hledá nejvhodnější nástroje marketingové strategie i taktiky v budoucích podmínkách.

ČLENĚNÍ MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU 3

VÝZKUM TRHU Výzkum celkové tržní situace Výzkum vnímání Výzkum subjektů trhu - role dodavatele - role konkurenta - role zprostředkovatele - role zákazníka Segmentační výzkum - v čem se liší očekávání zákazníků z různých segmentů -v čem se liší hodnocení výrobků u dvou základních skupin Výzkum velikosti trhu - tržní potenciál - tržní kapacita - tržní podíl Výzkum potřeb - základní výzkum potřeb - odbytový výzkum potřeb Výzkum vnímání Vnímání produktu Vnímání značky Vnímání podniku Výzkum nástrojů marketingového mixu Výrobky Ceny Distribuce Komunikace

Význam marketingového výzkumu ve firmě

Metodika marketingového výzkumu Definování problému a stanovení cílů Orientační analýza situace Sestavení plánu výzkumu a metodiky Presentace výsledků Analýza dat, zpracování informací Sběr dat, shromáždění informací

Techniky sběru informací Metody pro získávání primárních informací: Experimentální (v umělém prostředí). Pozorování. Dotazování. Metody pro získávání sekundárních informací (statistické údaje, publikace, databáze...)

2. Výběr cílových trhů

MARKETINGOVÝ MIX (4 P)

MARKETINGOVÝ MIX „5. P“

MARKETINGOVÝ MIX (4 P je pohled pouze prodávajícího) 4 C (CUSTOMER) – spotřebitel Výrobek Cena Distribuce Komunikace

BOSTONSKÁ MATICE (BCG) Boston Consulting Group Business Matrix Zhodnocení strategických podnikatelských jednotek (SBU) firmy pomocí matice růstu podílu. Čtyři typy podnikatelských jednotek:

ČTYŘI STRATEGIE

SWOT analýza SWOT analýza je komplexní metodou kvalitativního hodnocení.

Použité zdroje [1] Kotler, P., Armstrong G. Marketing, Grada publishing, 2004, ISBN 978-80-247-0513-2 [2] http://www.bcg.com