Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Interaktivní cesta Moravským krasem přes Pálavu a Brno,
Advertisements

ODPADY.
Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
VY_32_INOVACE_Př.4.15-Třídění odpadu-prezentace
Třídění odpadu Sabina Kotlárová.
Monitorování výuky odborných předmětů
MÁ TO SMYSL.TŘIDTE ODPAD!
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Co víš o recyklaci?.
Perspektivy ve zpracování anorganických odpadů
TŘÍDĚNÍ ODPADU.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Třídění odpadů v závodu KNAUF Počerady
CESTA ODPADŮ Start: město Horšovský Týn.
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Jak třídit odpad - prezentace
Nebuďte líní: Třiďte odpad!!!
Hana Podskalská Katedra ekologie a ŽP
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Odpady.
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Třídění odpadu V domácnosti. Každý moderní člověk třídí odpad a s novými pomocníky na třídění do domácnosti to jde jedna radost. Poradíme vám jak třídit,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Jak je to s odpady ?.
Jak třídit odpad.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Životní prostředí a domácnost
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Recyklace a odpad.
Co víš o recyklaci?.
Název Recyklace PET Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 8
DEN ZEMĚ TEST.
Název Třídění odpadů   Šablona CZ.1.07/1.4.00/    Poř.číslo 10
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Barbora Látalová, Tomáš Pavlík,
Recyklační hra.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji vědomostí z oblasti eviromentální výchovy o správném třídění odpadů. Je určeno pro práci.
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Odpady Vypracoval Mgr. Pavel Daněk Projekt: Inovace oboru Mechatronik pro Zlínský kraj Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.08/
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_16.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
ODPADY POTRUBNÍ POŠTOU HEJ GANG! Anketa Co 3-4 týdny diskuze s Hantály a.s. y + volání firmám (výrobky, práce)
Váš partner ve službách V Olomouci odpadyzeleňkomunikaceosvětlení.
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
Třídíme se zvířátky Autorky: Michaela Mikolášová Nikola Smyčková Tereza Mžiková Jubilejní Masarykova ZŠ Sedliště.
Nadpis Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/ VY_32_INOVACE_06_Prvouka_18_3. ročník_Třídění odpadů Autor: Mgr. Jana Burdzová Použití:
TŘÍDĚNÍ ODPADU VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Práce v domácnosti Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_16.
Proč třídit bioodpad Prezentace pro Zastupitelstvo města Valašské Meziříčí
HANTÁLY a.s. řeší otázku třídění a likvidace biologicky rozložitelného komunálního odpadu ( BRKO) již od roku Společně s Dobrovolným svazkem obcí.
 Pořadové číslo projektu: 4247/21/7.1.4/2011  Číslo šablony: VY _32_INOVACE_ENV_17.
TŘÍDÍME ODPADY VY_32_INOVACE_19_03 Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_15_Třídění odpadu.
Předmět: Prvouka Ročník: 1. – 3. Tematický okruh: Místo, kde žijeme Název učiva: Třídění odpadů Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním.
Název školy : Základní škola a Mateřská škola Prysk,okres Česká Lípa,příspěvková organizace Autor : Eva Vavřinová Název materiálu : VY_52_INOVACE_19 _ENVIRONMENTÁLNÍ.
TŘÍDIT či NETŘÍDIT ?.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SVOZ PLASTŮ A PAPÍRŮ Z DOMÁCNOSTI
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třídění odpadů,recyklace
TŘÍDÍME ODPAD Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Prevence vzniku (plastových) odpadů v každodenním životě
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Otestujte své vědomosti o odpadech test má 30 otázek, zelená značí správnou odpověď, červená špatnou odpověď, odpovědi jsou odlišené i zvukově

1. Kolik komunálního odpadu vytvoří v průměru ročně 1 obyvatel České republiky? 500 kg B 5 tun C 150 kg D 2,1 tuny > tekhnologic

2. Kolik % komunálního odpadu končí v ČR na skládkách odpadu? A 15 % B 47 % C 25 % D 34 % > tekhnologic

3. Které tvrzení o skládkách odpadu je pravdivé? tekutý výluh ze skládky může znečistit podzemní vody B skládkový plyn pomáhá snižovat skleníkový efekt C skládky nezabírají zemědělskou půdu, ale jen neplodné plochy D každá skládka má nepropustné podloží > tekhnologic

4. Kde je možné spalovat odpady? mimo obce kdekoli B kdekoliv, kromě území národních parků C ve spalovně odpadu nebo v cementárně D v kotlích v běžných domácnostech či veřejných budovách > tekhnologic

5. Co více pomůže snížit množství odpadu? co nejvíce věcí vyrábět z plastu, protože plast se dobře recykluje B správně třídit odpady C vybudovat více spaloven odpadu D vyrábět věci a obaly, které se dají používat opakovaně a dlouhodobě > tekhnologic

6. Které tvrzení o době před 100 – 150 lety je nepravdivé? A mnoho zboží se spotřebovalo poblíž místa jejich výroby B používaly se materiály jednoduše recyklovatelné C nepoužívaly se plasty a elektronika D odpady tehdy nevznikaly > tekhnologic

7. Co nejvíce zatěžuje životní prostředí? jednorázové plastové nádobí z rychlého stravování B skleněné lahve C keramické a kovové nádobí D papírové ubrousky > tekhnologic

8. Jak velkou část komunálního odpadu tvoří biologicky rozložitelný odpad? 20 % B 10 % C 60 % D 45 % > tekhnologic

9. Co do biologicky rozložitelného odpadu nepatří? seno, sláma, listí, jehličí B posekaná zelená tráva C dřevotříska, dřevo obsahující barvy, laky a lepidla D větve stromů > tekhnologic

10. Při kompostování bioodpadu je nutné: zakrýt kompost neprodyšnou fólií B kompost alespoň 2 x ročně obrátit a provzdušnit C zalít kompost úplně vodou D přidat do kompostu pesticidy > tekhnologic

11. Jak velký podíl komunálního odpadu tvoří papír a karton? 20 % B 35 % C 5 % D 60 % > tekhnologic

12. Do sběrového papíru nepatří: povoskovaný papír a tetrapakové obaly B kartónové krabice C barevné reklamní letáky D neznečištěný papír > tekhnologic

13. K čemu lze použít sběrový textil? A na výrobu nového oblečení B na kompostování C na výrobu bioplynu D na charitativní účely, výrobu izolací, koberců a čalounění > tekhnologic

14. Do kontejneru na textil nepatří: obnošené oblečení B textil velmi znečištěný olejem nebo barvami, koberce, koženka C staré ručníky, utěrky a závěsy D plyšové hračky > tekhnologic

15. Která možnost je ekologicky a ekonomicky nejvýhodnější ? sběr vratných lahví B výroba nového skla ze sklářského písku C tavení střepů ze sběrového skla ve sklárnách D třídění skleněných střepů na lince na bílé a barevné > tekhnologic

16. Do kontejneru na sklo nepatří: rozbité lahve B barevné sklo C keramika, porcelán, žárovky, zářivky, monitory D tabulové sklo > tekhnologic

17. Jaká je úspora energie při recyklaci kovového odpadu oproti nové výrobě kovů z rudy? 15 – 20 % B až 80 % C 30 % D 5 – 10 % > tekhnologic

18. Co do kovového odpadu nepatří? pozinkovaný plech B rezavé železo C tetrapakové obaly D olověné akumulátory, plechovky od barev a ropných látek > tekhnologic

A B C D 19. Co jsou to tetrapaky ? vícevrstvové obaly z hliníku, plastu a kartonu B zlisované balíky plastových lahví C lahve od nápojů balené a prodávané po 4 kusech D obaly zlisované ze 4 vrstev papíru > tekhnologic

20. Kam patří tetrapakové obaly ? do kontejneru na papír B do kontejneru na plasty C do směsného komunálního odpadu D do kontejneru na tetrapaky nebo na kovy > tekhnologic

21. Co nepatří do kontejneru na plasty? mikrotenové sáčky B obaly od ropných olejů, tetrapakové obaly, podlahové linoleum C PET lahve a kelímky od jogurtů D igelitové tašky a pytle > tekhnologic

22. Proč bychom měli PET lahve před vložením do kontejneru stlačit? kvůli předpisům EU o nakládání s odpadem B aby při spalování nevybuchovaly C kvůli šetření prostorem v kontejneru a při odvozu D bez stlačení není možná jejich další recyklace > tekhnologic

23. Co patří do směsného komunálního odpadu? odpadky, které nelze jinak vytřídit nebo oddělit jejich různé složky B především biologicky rozložitelný odpad C drobné stavební odpady D papír, kartony, starý nábytek > tekhnologic

24. Co do směsného komunálního odpadu nepatří? baterie, akumulátory, žárovky, zářivky, monitory B střepy z porcelánu a keramiky C stará obuv, kůže, koženka D povoskovaný papír > tekhnologic

25. Kde je možné dát elektroodpad ? do prodejny elektrospotřebičů B do kontejneru na plasty C do kontejneru na směsný komunální odpad D do kontejneru na kovy > tekhnologic

26. Kam patří staré léky, léčiva a rtuťové teploměry? do směsného komunálního odpadu B do kompostu C do lékárny D do sběrného dvora > tekhnologic

27. Co patří mezi nebezpečné odpady ? drobné stavební odpady B starý nábytek C azbestová střešní krytina, obaly od ropných olejů D veškerý kovový odpad > tekhnologic

28. Kdo odebírá staré pneumatiky? předchozí majitel automobilu B pneuservis nebo prodejce pneumatik C výkup druhotných surovin D každá obec > tekhnologic

29. Co nepatří mezi drobné stavební odpady? asfalt B obklady a dlažby C sanitární keramika D kusy železobetonu > tekhnologic

30. Co se nesmí dostat do komunálního odpadu ? nebezpečné odpady B dřevěné předměty C znečistěný textil D sklo a keramika > tekhnologic

Spočítejte si správné odpovědi Spočítejte si správné odpovědi. Pokud jste měli více než 24 správných odpovědí, sledovali jste tento video seminář velmi pozorně. Gratuluji !

Kontakty na vydavatele a na autora: Vydavatel: Ing. Martina Ďurišová – Trenčiansky vzdelávací servis Inovecká 1140/22 911 01 Trenčín, Slovenská republika e-mail: md.tvs@post.sk, tvs.md@post.sk trenciansky.vzdelavaci.servis@gmail.com www.seminare.weebly.com Autor: Ing. Miroslav Ďuriš e-mail: miroslavduris@zoznam.sk Tento test je jednou z příloh k video semináři v češtině: KAM S ODPADEM?