Matematika – přirozená čísla

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Advertisements

Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Další operace s vektory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Podstatná jména pomnožná, hromadná a látková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Tvorba jednoduché tabulky - rozvrh
Obecná rovnice přímky - procvičování
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Vlastnosti kořenů kvadratické rovnice ( Viètovy vzorce)
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_10 _Zaokrouhlování čísel do
Technické prostředky v požární ochraně
Názvosloví binárních sloučenin
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Způsoby zápisu algoritmů
Technické prostředky v požární ochraně
Lineární rovnice a nerovnice I.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Technická mechanika – Úvod do statiky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Algoritmizace - opakování
Algoritmizace - opakování
Matematika Koule.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Lineární rovnice řešené pomocí algebraických vzorců pro druhou mocninu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Matematika Parametrické vyjádření přímky
Matematika Komolý rotační kužel
  Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matematika Směrnicový tvar přímky
Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých Metoda sčítací
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Číslo v digitálním archivu školy
Projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST ŠABLONA ČÍSLO: III/2 NÁZEV: INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY PROSTŘEDNICTVÍM ICT PŘEDMĚT:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_02 _PŘIROZENÁ ČÍSLA DO 100
Matematika Operace s vektory
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
Soustavy dvou lineárních nerovnic o jedné neznámé
Vnitřní paměti počítače
Parametrická rovnice přímky
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Paměti počítače, rozdělení
Technická mechanika – Těžiště
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Lineární rovnice Opakování na písemnou práci
Matematika Elipsa.
MATEMATIKA Mocniny s racionálním exponentem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Matematika + opakování a upevňování učiva
Informatika – Průměr a min-max
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Matematika Kvadratická funkce v praxi
Transkript prezentace:

Matematika – přirozená čísla

Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0077 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 8 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_M_1R_01

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Přirozená čísla Předmět: matematika Ročník: 1. Jméno autora: Mgr. Lucie Vykydalová Vytvořeno: srpen 2013 Škola: OU a PrŠ Mohelnice Anotace : Prezentace slouží k uvědomění si, která čísla jsou přirozená. Zopakuje se desítkový a zkrácený zápis čísla, při tomto zopakujeme ústně řád čísla. Procvičí se čtení čísel. Na konkrétních příkladech se pracuje s vícecifernými čísly. V prezentaci žáci používají nástroj pera i animace a klikání na určitý objekt. Klíčová slova: přirozené číslo, desítkový rozvoj, zkrácený desítkový rozvoj, řád čísel Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lucie Vykydalová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Přirozená čísla

Přirozená čísla Jedná se o kladná celá čísla, tedy o čísla 1, 2, 3, 4, … Někdy uměle přidáváme nulu Užíváme: Určování počtu V parku je třicet laviček Určování pořadí První člověk na Měsíci

Zápis čísla Desítkový rozvoj Zkrácený rozvoj 3 . 1000 +9 . 100 + 4 . 10 + 5 . 1 9 . 10 000 + 6 . 1000 + 3 . 100 + 2 . 10 + 4 . 1 Zkrácený rozvoj 3 945 96 324 Napiš desítkový rozvoj u čísel: 4996, 96 478, 6852, 358, 605, 49 008

43 019 605 406 5933 834 9805 Napiš zkrácený zápis čísla: 5 . 1000 + 9 . 100 + 3 . 10 + 3 . 1 9 . 1000 + 8 . 100 + (0 . 10) + 5 . 1 8 . 100 + 3 . 10 + 4 . 1 6 . 100 000 + 5 . 1000 + 4 . 100 + 6 . 1 4 . 10 000 + 3 . 1000 + 1 . 10 + 9 . 1 43 019 605 406 5933 834 9805

Přečtěte čísla: 53 548 641 402 933 503 18 330 65 731 15 908

Zapište čísla pomocí číslic: Třista čtyřicetosm Osmdesáttřitisíc devětsettřicetpět Dvěstědevadesáttři Čtyřimiliony osmdesátdvatisíc sedmsetpadesátjedna Stojedenácttisíc pětsetdvacetšest 348 83 935 293 4 082 751 111 526

Z uvedených čísel vypište všechna: a) trojciferná b) dvojciferná c) čtyřciferná 1641 8 281 96 533 995 62 33 5 923

Z číslic 2, 5, 9, 1 utvořte alespoň čtyři různá trojciferná čísla: všechny číslice byla různá číslice se mohou opakovat

Napište pomocí pera nejmenší a největší přirozené číslo do prezentace Dvojciferné číslo Jednociferné číslo Pěticiferné číslo Trojciferné číslo

Napište 3 čísla: Trojciferná s číslicí 5 na místě desítek Čtyřciferná s číslicí 2 na místě jednotek a 8 na místě tisíců Dvojciferná s číslicí 6 na místě desítek