MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Projekt Budu školákem Program pro předškoláky a jejich rodiče:
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Dana Linhartová CZ.1.04/3.4.04/ Rodina a práce: PROČ NE?
Třída RÁKOSNÍČCI ZŠ a MŠ Újezd, p.o.
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Ve školním roce 2010/2011 byly otevřeny dvě přípravné třídy. Přípravné třídy naší školy byly zapojeny do projektu "Společně to dokážeme". Je to program.
Cesta ke kvalitě v praxi
Role asistenta v Montessori pedagogice
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Školní poradenské pracoviště
Anotace: Tvoříme pozvánky Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák píše správně.
Základní škola Merklín, okres Plzeň - jih
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština) 5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4,
PROŽITKOVÝ VÍKEND „TÚRA KULTUROU“. V Srbsku u Karlštejna …
Základní škola a Mateřská škola Janovice Školu navštěvuje 196 žáků v deseti třídách Učí na ní šestnáct učitelů I.a II.stupně Dále pak dvě vychovatelky.
METODICKÁ DOPORUČENÍ K ZAČLEŇOVÁNÍ ŽÁKŮ-CIZINCŮ DO VÝUKY
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
MINIMATURITY
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
Jediným učitelem hodným toho jména je ten, který vzbuzuje ducha svobodného přemýšlení a vyvinuje cit osobní zodpovědnosti.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Jsme v EU, buďme v obraze. Metodologie výuky a práce s materiály a zdroji Eva Pluskalová.
Skupinové interview (Focus group)
Úvod do (biblické) didaktiky Zuzana Svobodová. Naděje úkol vychovatele – učitele: otevírat oči pro zkušenosti, které jsou zdrojem naděje „Naděje nemůže.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
JITKA HOUFKOVÁ KDF MFF UK Praha
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Výsledky dotazníkového šetření potřeb mateřských a základních škol v rámci projektu MAP OP VVV v ORP Turnov.
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA CHOTÝŠANY „KAŽDÝ JE JEDINEČNÝ“
Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
ZŠ A MŠ KUNÍN ZAŘÍZENÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
MINIMATURITY
Vztahy a pravidla soužití - rodina
VÝZNAM DEMONSTRAČNÍHO POKUSU VE VÝUCE CHEMIE
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_32_INOVACE_02_Podzim v zahradě
Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Městská knihovna jevišovice
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Práce se selhávajícím žákem
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Centrum kolegiální podpory CKP
Kritické myšlení v mateřské škole
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
MINIMATURITY
Dělíme se o pizzu Sociabilita .
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSKÉ ČINNOSTI V MATEŘSKÉ ŠKOLE MGR. RENÁTA ŠŤASTNÁ

ZÁKLADNÍ A MATEŘSKÁ ŠKOLA KUNÍN, OKRES NOVÝ JIČÍN ÚPLNÁ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ČTYŘTŘÍDNÍ MATEŘSKÁ ŠKOLA CCA 200 ŽÁKŮ A 80 DĚTÍ zskunin.cz EKOŠKOLA EKOŠKOLA PRO MŠ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín BADATELSTVÍ JE BADATELSTVÍ OBJEVOVÁNÍM NĚČEHO NOVÉHO? JEŠTĚ NEOBJEVENÉHO? NĚČEHO JEDINEČNÉHO? JE BADATELSTVÍM VŠE, NA CO SI PŘIJDOU DĚTI SAMY? 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín BADATELSTVÍ JE: HLEDÁNÍM ODPOVĚDÍ NA OTEVŘENÉ OTÁZKY, KDY CÍLEM NENÍ SPRÁVNÁ ODPOVĚĎ NEBO URČITÝ VÝSLEDEK, ALE NÁZOR A ZJIŠTĚNÍ, JAK TO MAJÍ DĚTI A ŽÁCI „TADY A TEĎ“, VZÁJEMNOSTÍ ROZUMOVOSTI A SMYSLOVOSTI, UČENÍ SE POMOCÍ EXPERIMENTŮ, ZKOUŠEK, OVĚŘOVÁNÍ, ZKUŠENOSTÍ, UPLATŇOVÁNÍ PRINCIPU SAMOSTATNOSTI A VLASTNÍ AKTIVITY, PŘÍTOMNOSTÍ TOUHY ODHALOVAT, ZJIŠŤOVAT, FORMULOVÁNÍ DOMNĚNEK A HYPOTÉZ, BOHATSTVÍM, KTERÉ VZNIKÁ SPOLEČNÝM SDÍLENÍM NÁZORŮ OSTATNÍCH A VZÁJEMNÝM RESPEKTEM 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín BADATELSTVÍ RESPEKT K TĚM, CO HLEDAJÍ TO NOVÉ, DOSUD NEOBJEVENÉ RESPEKT KE VŠEM UČITELŮM, KTEŘÍ DENNĚ UČÍ DĚTI TAK, ŽE JIM NEPŘEDÁVAJÍ HOTOVÉ POZNATKY, ALE UČÍ POMOCÍ EXPERIMENTU, POMOCÍ ŘEŠENÍ PROBLÉMOVÝCH SITUACÍ, ŘÍKAJÍ: PŘIJĎ NA TO, JAK TO ASI JE, JAK TO FUNGUJE, KE VŠEM, KTEŘÍ UČÍ ČINNOSTÍ, PROŽITKEM, AKTIVITOU, KE VŠEM, KDO PRO TAKOVÉ UČENÍ PŘIPRAVUJÍ PODMÍNKY….. 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín BADATELSTVÍ MÁME PŘIPRAVENÉ UČITELE, KTEŘÍ JSOU OCHOTNI PRACOVAT JINAK? (KTEŘÍ SE SAMI ZPRAVIDLA UČILI TRADIČNÍMI METODAMI)? UMÍ TITO UČITELÉ ZAJISTIT PODMÍNKY? MATERIÁL? NÁKUPY NA PROŽITKOVÉ UČENÍ BÝVAJÍ NÁROČNÉ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín BADATELSTVÍ UMÍ UČITELÉ FORMULOVAT OTEVŘENÉ OTÁZKY? UMÍ UČITELÉ UŽÍVAT NOVÉ POSTUPY A METODY? UMÍ NASTAVIT PROBLÉM TAK, ABY BYL PRO DĚTI ZVLÁDNUTELNÝ? UMÍ S DĚTMI DISKUTOVAT O DOMNĚNKÁCH, HYPOTÉZÁCH? UMÍ VÉST SDÍLENÍ, VÝMĚNU NÁZORŮ? UMÍ NEPODSOUVAT SVÉ NÁZORY A ZKUŠENOSTI? UMÍ UČIT DĚTI ZVLÁDNOUT PŘIJÍMAT NÁZORY OSTATNÍCH A PŘIJÍMAT I PŘÍPADNOU KRITIKU? UMÍ POMOCI DĚTEM A ŽÁKŮM PŘEDSTAVIT VÝSLEDKY BÁDÁNÍ, DOKUMENTOVAT JE, PREZENTOVAT, INFORMOVAT? 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 1. NÁSTĚNKA ZÁZNAM TEXTU OBRÁZKY V GRAFU 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 2. FOTOGRAFIE NA WEBU ŠKOLY INFORMACE V MÍSTNÍM ZPRAVODAJI 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 3. VÝSTAVKA VÝSLEDKU POKUSU 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 4.PRAKTICKÁ UKÁZKA PRO RODIČE NA DÍLNĚ S RODIČI, NA AKCI POHÁDKOVÁ ZAHRADA, NA LETNÍ ŠKOLE 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 5. VÝZNAM INFORMAČNÍCH PLAKÁTŮ S TEXTEM A FOTOGRAFIEMI 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

MOŽNOSTI PREZENTACE BADATELSTVÍ CO NÁM VIZUALIZACE PŘINESLA? U TĚCHTO PLAKÁTŮ S FOTOGRAFIEMI A POPISKYJSME ZAZNAMENALY NEJVÍCE VYPRÁVĚNÍ A DISKUSÍ MEZI RODIČI A DĚTMI (NĚKTEŘÍ RODIČE SI PLAKÁTY FOTÍ A ZKOUŠEJÍ POKUSY I DOMA), I VE TŘÍDĚ SE DĚTI U PLAKÁTU VRACEJÍ K TOMU, CO DĚLALY, HOVOŘÍ MEZI SEBOU A DISKUTUJÍ, POPISUJÍ, UMÍ SI POKUS NA ZÁKLADĚ VIZUALIZACE ZNOVU PŘIPRAVIT, MOHOU BÝT INSPIRACÍ PRO DALŠÍ TŘÍDY, U DĚTÍ DOCHÁZÍ K ROZVOJI ŘEČI, SLOVNÍ ZÁSOBY, UČITELÉ POUŽÍVAJÍ ZÁZNAM JAKO PROSTŘEDEK EVALUCE, UČITELÉ VYUŽÍVAJÍ FOTOGRAFIE PLAKÁTŮ JAKO MATERIÁL DO PORTFOLIÍ DĚTÍ. 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín I MÁ PREZENTACE BY BYLA JINÁ, KDYBYCH JEN VYPRÁVĚLA A VY JEN PŘIJÍMALI SLUCHEM….. KDYBYCH NEPODLOŽILA INFORMACE VIZUALIZACÍ 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín

DOTAZY? DĚKUJI ZA POZORNOST 10.4.2019 Mgr. Renáta Šťastná, ZŠ a MŠ Kunín