Porada s obcemi s rozšířenou působností

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
FINANCOVÁNÍ ŠKOLSTVÍ.
Rozpočet přímých NIV na rok 2008 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. dubna 2008 KÚ Liberec.
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
Priority ve vzdělávání jsou dané legislativou možnostmi finančních prostředků státního a krajských rozpočtů možnostmi čerpání fondů EU aktuálním vývojem.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2011 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Reforma financování regionálního školství
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Porada ředitelů dětských domovů zřizovaných Moravskoslezským krajem odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Čerpání rozpočtu přímých výdajů za rok 2009 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Regionální školství financování, odměňování pedagogických pracovníků
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných obcemi únor 2010 Odbor školství, mládeže a sportu KÚ MSK oddělení přímých nákladů.
Financování regionálního školství
Odměňování pedagogických pracovníků
ASISTENT PEDAGOGA NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE CHRASTAVA. ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHRASTAVA, náměstí 1.máje 228, okres Liberec – příspěvková organizace 25 tříd, 590 žáků.
Aktuální informace (pro RK vedoucích pracovníků a pracovníků přímo řízených organizací) Mgr. F. Dobšík (30. duben 2013)
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Standardizace orgánů sociálně-právní ochrany PhDr. Miloslav Macela Odbor rodiny a ochrany práv dětí.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Porada škol a školských zařízení Středočeského kraje
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2012
Rozpočet přímých NIV na rok 2014
Rozpočet přímých NIV na rok 2017
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s řediteli škol a školských zařízení
Změny financování regionálního školství
Základní vzdělávání a další …
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Rozpočet přímých NIV na rok 2015
Porada obecní školství říjen 2017
Normativní financování vztahy a souvislosti
Rozpočet přímých NIV na rok 2013
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 21. října 2011 Liberec.
PHmax ve středním vzdělávání
PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ
Rozpočet přímých NIV na rok 2016
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Změny financování regionálního školství
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Analýza implementace společného vzdělávání –
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Návrh rozpočtu kapitoly MŠMT na rok 2019 v Kč ve stavu projednaném vládou dne bez podílu výdajů od EU   Vládní návrh rozpočtu MŠMT na rok.
Rozpočet přímých NIV na rok 2018
ROZPOČET PŘÍMÝCH NEINVESTIČNÍCH VÝDAJŮ NA ROK 2018
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpis rozpočtu a normativy
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Porada s obcemi s rozšířenou působností
Rozpočet přímých NIV na rok 2011
Financování asistenta pedagoga ve speciálním školství – přehled změn
Transkript prezentace:

Porada s obcemi s rozšířenou působností 4.12. 2018

Témata Rozpis prostředků roku 2018 Rekapitulace opatření rozpisu roku 2018 Rozpočet na rok 2019 – z porady MŠMT Různé Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová

Rekapitulace rozpočtu roku 2018 Rekapitulace vstupů do rozpočtu 2018: Prvotní snížení RN na vrub nového principu financování SVP = - 65.100.501 Kč Snížení rozpisu promítnutím rediagnostiky = - 41.393.295 Kč Neposkytnutí prostředků na PO u škol a tříd podle §16, odst. 9 = - 31.582.344 Kč. Neřešení dopadů změny RVP u předškolního vzdělávání ze strany státního rozpočtu - 35.000.000 Kč. Na základě usnesení vlády č. 352 ze dne 6. 6. 2018 dodatkem č.j. MSMT-19657/2018 k Principům ... úprava rozpočtu pro PK ve výši 49 562 616 Kč NIV (411 245 Kč ONIV 121,37 lim.prac.) Dopad chybovosti organizací především ve vykazování podpůrných opatření => vracení prostředků (celkový objem 4.721.348 Kč).

Analýza rozložení rozpisu do oblastí

Vývoj individuální integrace v roce 2018

Vývoj individuální integrace v roce 2018 6. úprava = záporná dle vykázaných NFN za 6/2018, tj. NIV -1.014 tis.Kč 6. úprava = dofinancování dle Dodatku NIV 49.562 tis. Kč, platy 36.140 tis. Kč Celkem 6. úprava = se započtením NFN => NIV 48.547 tis.Kč, platy 35.362 tis.Kč Materiální NFN podle prvotních úvah MŠMT měly být financovány úpravou do konce 2018 ZMĚNA = obdobně jako personální jen do 30.9.2018, poté rezerva APEL na školy = vykazovat: personální vše do 30.9.2018 materiální nejpozději v R44 za 10/2018 vykazovat v co nejmenší míře

Vývoj individuální integrace v roce 2018

Vývoj individuální integrace v roce 2018 – skutečnost v PK

Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Růst výkonů šk.roku 18/19 oproti 17/18 – nebude třeba hradit na úkor jiných položek rozpočtu ani ze mzdov.nárůstu PP a NP Růst průměrného platu PP o 15% bude realizováno prostřednictvím 10% zvýšení platových tarifů – úprava tabulky platových tarifů v NV – plošně cca 5% zvýšení nadtarifních složek platu, v tom 4% zvýšení plošně ve všech krajích (RN 2019), 1 mld. Kč nerovnoměrně (RP na vyrovnání mezikrajových rozdílů) Růst průměrného platu NP o 10% bude realizováno prostřednictvím 5% zvýšení platových tarifů – úprava tabulky platových tarifů v NV – plošně 5% zvýšení nadtarifních složek platu Podpora speciálního školství – promítnutí do RN 2019 v oblasti PP a ONIV selektivně do věk.kategoriích podle zastoupení škol a tříd § 16 odst. 9

Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Podpora společného vzdělávání (standardní režim) formou úpravy normativního rozpisu rozpočtu 2019 údaje z výkazů R43 a R44 za měsíce 9 – 12/2018 (rozhodné datum začátku poskytování personálního PO) zohlednění v plné výši (12/12) dle přílohy č.1 vyhl. č. 27/2016 Sb. bude promítnuto zvýšení platových tarifů od 1. 1. 2019 v případě chyb, které zasáhnou do R2019, jako opravu možno zadat do R44 12/2018 s datem zahájení od 1. 1. 2019 (nesoulad s metodikou, porušení historické bilance) od 1. 1. 2019 reset bilance, historická data k náhledu sestava Přehledka k 1. 1. 2019 pro R2019 Kritika laxního přístupu některých ORP ze strany MŠMT – jen přeposílání zaslaných tabulek bez ověření skutečnosti => velké problémy v R2019 a v reformě financování (ověřování v P1c výkazech)

Rozpočet na rok 2019 Hlavní vlivy v návrhu rozpočtu 2019 RgŠ oproti roku 2018 – všechny věcné potřeby zajištěny (z porady MŠMT): Postupný náběh změny financování RgŠ - bude realizováno 3 jednoročními RP: Vyrovnání mezikrajových rozdílů – od 1. 1. 2019 ve výši 1.053 mil. Kč, zveřejněno již na webu MŠMT Překryv učitelek v MŠ - od 1. 1. 2019 ve výši 1.800 mil. Kč Podpora většího dělení hodin v ZŠ, SŠ od 1. 9. 2019 (Phmax) – od 1. 9. 2019 ve výši 700 mil. Kč

Rozpočet na rok 2019 Základní parametry RP vyrovnání mezikrajových rozdílů: Cíl programu: zvýšení odměňování PP v MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ tak, aby byly eliminovány mezikrajové rozdíly v jejich odměňování Objem prostředků: ČR: NIV = 1,053 mld. Kč, Platy = 774,2 mil. Kč PK: NIV = 49,723 mil. Kč, Platy = 36,56 mil. Kč Období RP: 1. 1. 2019 – 31. 12. 2019 RP již vyhlášen použity údaje z Odd. III výkazu P1-04 za rok 2017 (nenárokové složky platu) zvlášť pro pedagogy MŠ, ZŠ, ŠD a SŠ dopočet na 2. nejvyšší dosaženou úroveň nenárokových složek platu mezi kraji celkový objem prostředků pro kraj je pak stanoven na počet PP v jednotlivých druzích škol a ve ŠD podle výkazu P1c-01 k 30. 9. 2018

RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

RP: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování 2019

Různé Vyhláška č. 27/2016 Sb., - návrh novely v oficiálním připomínkovém řízení účinnost návrhu by měla být od 1. 3. 2018 některé změny: práce AP dle potřeby s všemi žáky třídy – odpadá nejvýše se 4 žáky ve třídě zrušení AP dle § 18 běžné třídy = souběžné působení 2 PP (z toho 1 AP dle NFN) ve třídě, možnost až 3 PP při splnění podmínek vyhl. – bylo nejvýše 4 PP speciální třídy = souběžné působení 3 PP ve třídě zrušení jednodruhovosti speciálních škol zavedení kódu podmíněné normované finanční náročnosti – kompetence ŘŠ, které NFN zadá s fin.náročností, při splnění ustanovení vyhlášky přečíslování kódů NFN materiálního charakteru změny v plánu pedagogické podpory, doporučení ŠPZ, ...

Různé Semináře MŠMT pro ORP a KÚ jaro 2019 k vykazování dat v P1c výkazech, další tabulka k OON atd. smysluplné komentáře – ověření skutečnosti rozlišování zaměstnanců ze SR, NFN a EU, nemocný+zdravý MŠMT provede propočet Phmax školy, dá k ověření ORP (cca v 1/2019) u škol, které nevyjdou!! doporučení účasti – vyšší kompetence ORP v následujících letech Kritika sběru dat o romských dětech v R13: MŠMT provedlo legislativní rozbor. Data nejsou součástí statist.výkaznictví, nejedná se o osobní údaje a tím ani o údaje citlivé. Příčinou jejich sdružování je referování EK ve vývoji problematiky, za níž byla ČR „odsouzena“ v rámci tzv. rozsudku D.H., tedy že diskriminuje romské děti tím, že je nadměrně posílá do praktických škol (dříve zvláštních).

Děkuji za pozornost