Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi"— Transkript prezentace:

1 s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi
Konzultace s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi od do

2 Témata Vyhodnocení výsledků plnění závazných ukazatelů rozpočtu za rok 2018. Příprava rozpočtu 2019. Různé. Zpracoval: Ing. Zdeněk Čížek Mgr. Pavlína Faitová

3 Celkové výdaje na školství v roce 2018
celkový rozpis Celkové výdaje na školství v roce 2018

4 Informace k čerpání rozpočtu za rok 2018
Celkový rozpis finančních prostředků podle zřizovatele v roce 2018 Přímé prostředky Účelový znak 33 353, kraj obec soukromé Celkem 2018 Celkem 2017 Celkem 2016 Celkem 2015 Celkem 2014 Celkem 2013 Celkem 2012 Vráceno ve finančním vypořádání za rok 2018 podle zřizovatele 0,00 ,01 ,00 ,05 ,05 39 737,00 ,00 ,00 ,00 ,06 ,06 ,00 ,96 ,96 ,00 ,47 ,47 ,00 ,86 ,86 ,99 ,49 ,48 22 297,42 ,70 ,12 81 535,47 ,00 ,47 Rozvojové programy MŠMT Celkem

5 Informace k čerpání rozpočtu za rok 2018

6 rozložení a srovnání s rokem 2017
Rozpis prostředků k rozložení a srovnání s rokem 2017

7 Analýza rozložení rozpisu do oblastí

8 Průměry platů PK

9 Průměry platů PK

10 Přístup k tvorbě normativních komponentů

11 Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Mateřské školy
celkové srovnání MŠ Srovnání mezi kraji – KN roku Mateřské školy

12 Konstrukce normativu MŠ
Konstrukce KN roku Mateřské školy s celodenním provozem

13 celkové srovnání ZŠ jen 1.st
Srovnání mezi kraji – KN roku Základní školy – jen 1. stupeň

14 celkové srovnání ZŠ jen 1.st.
Konstrukce KN roku 2019 Základní školy - jen první stupeň

15 Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní školy - úplné
celkové srovnání ZŠ 1.st. Srovnání mezi kraji – KN roku Základní školy - úplné

16 Konstrukce KN roku 2019 Základní školy úplné
celkové srovnání ZŠ 1.st. Konstrukce KN roku Základní školy úplné

17 Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní družiny
celkové srovnání ŠD Srovnání mezi kraji – KN roku Školní družiny

18 Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Základní umělecké školy
celkové srovnání ZUŠ Srovnání mezi kraji – KN roku Základní umělecké školy

19 Srovnání mezi kraji – KN roku 2018 Školní jídelny MŠ, ZŠ a SŠ
celkové srovnání ŠJ MŠ Srovnání mezi kraji – KN roku Školní jídelny MŠ, ZŠ a SŠ

20 Výchozí podmínky rozpočtu 2019
K druhému bodu jednání Výchozí podmínky rozpočtu 2019 Rozpočtované výkony Objem finančních prostředků

21 Výchozí podmínky rozpočtu 2019

22 Výkonové podmínky školního roku 2019-18

23 Výchozí podmínky rozpočtu 2019

24 Výkonové podmínky školního roku 2019-18

25 Výchozí podmínky rozpočtu 2019

26 Výchozí podmínky rozpočtu 2019

27 Výchozí podmínky rozpočtu 2019

28 Výchozí podmínky rozpočtu 2019
29

29 Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019
Počet rozpočtovaných výkonů - RN

30 Výkonové podmínky rozpočtu roku 2019

31 Informace k přípravě rozpočtu na rok 2019
Rozpis rozpočtu RgŠ na rok 2019 (č. j. MSMT-41631/2018-1): plné pokrytí nárůstu počtu výkonů; zvýšení platů pedagogických pracovníků o 14 % od , z toho zvýšení platových tarifů o 10 %; zvýšení platů pro nepedagogické zaměstnance o 10 % od , z toho zvýšení platových tarifů o 5 %; zvýšení finančních prostředků pro školy a třídy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona, a to jak v oblasti mzdových prostředků, tak i v oblasti ostatních neinvestičních výdajů; zvýšení limitu počtu zaměstnanců; zvýšení odměňování pedagogických pracovníků o 1 %, a to prostřednictvím rozvojového programu „Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogických prac. mateřských, základních a středních škol, konzervatoří a školních družin v roce 2019“.

32 Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Normativní objem finančních prostředků

33 Výchozí podmínky rozpočtu 2019
Objem finančních prostředků

34 Vývoj individuální integrace v roce 2018

35 Vývoj individuální integrace v roce 2019 rozpis 2019 proti rozpisu 2018

36 Financování speciálních vzdělávacích potřeb
financování škol a tříd podle § 16 odst. 9 na základě příplatku podle jednotlivých znevýhodnění již nebudou financovány individuální integrace prostřednictvím příplatku podle znevýhodnění prostřednictvím NFN vykázaných podpůrných opatření R43/2018 pouze personální podpůrná opatření (PO) R44 9/2018 přidána personální PO s datem zahájení od R44 9/2018 odebrána personální PO s datem ukončení k => PO jsou součástí R43 R44 10 – 12/2018 personální PO zahájená nebo ukončená s datem od (MŠ, ZŠ, SŠ, ZUŠ) + zahájená nebo ukončená od (ŠD) R44 12/2018 materiální PO vykázaná s finanční náročností R44 1 – 11/2018 personální PO ve výši 11 – 1/12, materiální PO Zvýšení normativního rozpisu 2019 k : NIV Kč Platy Kč ONIV Kč

37 Opatření k rozpisu pro rok 2019
Harmonogram rozpočtových prací Limitní termín rozpočtových prací Sběr KEVIS – Konzultace s PO OŠ, porada s PO PK Porada s ORP Zveřejnění krajské metodiky do Předložení návrhů ORP do Obdržení závazných ukazatelů do Dohodovací řízení – žádosti do Dohodovací řízení - ukončení do Obdržení případné úpravy rozpisu do Kevis – požadavky na přesuny –

38 Různé: Rozvojové programy MŠMT pro rok 2019.
Změna financování RgŠ od r

39 Rozvojové programy na rok 2019 pro zajištění přechodu na nový způsob financování RgŠ od 1. 1. 2020
Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů v odměňování pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ, K a ŠD, č. j. MSMT-33424/2018-1 Finanční zajištění překrývání přímé pedagogické činnosti učitelů se zohledněním provozu MŠ, č. j. MSMT /2018-4 Nárůst počtu učitelů od v souvislosti s větší mírou dělení hodin výuky v ZŠ a SŠ – RP ještě nebyl vyhlášen, objem 700 mil. Kč NIV

40 Rozvojové programy na rok 2019
Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů – UZ 33076: Objem prostředků: ČR: NIV = 1,053 mld. Kč, Platy = 774,2 mil. Kč, ONIV = 0 PK: NIV = Kč, Platy = Kč, ONIV = 0 Období RP: použít na náklady vzniklé od do , uhrazené nejpozději do KÚPK je při přidělení dotace povinen: vycházet z počtu pedagogických pracovníků MŠ, ZŠ, SŠ, K a ŠD dle výkazu P1c-01 k respektovat členění dotace na jednotlivé druhy škol a ŠD dotaci rozepsat spolu s rozpisem UZ , tj. do přidělit dotaci do 30 dnů od rozpisu, tj. do

41 Rozvojový program: Částečné vyrovnání mezikrajových rozdílů – UZ 33076

42 Rozvojové programy na rok 2019
Finanční zajištění překryvu učitelů MŠ – UZ 33xxx: Objem prostředků: ČR: NIV = 1,8 mld. Kč, Platy = xxx mld. Kč, ONIV = 0 PK: pro 1. etapu žádost pro 85 tříd MŠ na 19,1271 úvazku PP (dle sběru Kevis 1/2019) výše dotace = 19,1271 x (29.320,- (NV 9.pl.tř./5.pl.st.)+max. 9 %) x 8 měsíců x 1,36 (odvody 34% + FKSP 2%) => cca 6,65 mil. Kč NIV Období RP: 1. etapa = leden – srpen 2019 2. etapa = září – prosinec 2019 (výpočet Phmax z počtu tříd a délky provozu k => šetření? v 6/2019, žádost PK do ) Použití dotace vázaná na: schválený úvazek překryvu přímé pedag.činnosti učitelů schválenou výši lim počtu učitelů MŠ přepočteného na období příslušné etapy programu nedodržení těchto podmínek povinnost vrátit poměrnou část dotace.

43 Rozvojové programy na rok 2019
Finanční zajištění překryvu učitelů MŠ – UZ 33xxx: Pravidla a podmínky podkladu MŠ pro žádost PK v 1.etapě: vychází se z počtu tříd a průměrné délky provozu pracoviště z S1-01 k definice pracoviště dle § 161, odst. 3 ŠZ průměrná doba provozu v hodinách/den podle druhu provozu pro výpočet PHmax možná chyba ve vykazování doby provozu v rozporu se skutečností (např. jiné zdroje) vychází se z odd. IVb a IVc výkazu P1c-01 k pro výpočet PHškoly možná chyba ve vykazování rozsahu přímé ped. činnosti učitelů MŠ bez AP v rozporu se skutečností (např. ZŘ MŠ, jiné zdroje) max. 0,403 úvazku, tj. 2,5 hod. denně/1 třída financován rozdíl max. úvazku překryvu ke skutečným přepočteným úvazkům učitelů k z odd. IVa a IVc max. do výše PHmax

44 Změna financování RgŠ od r. 2020:
Různé Změna financování RgŠ od r. 2020: schváleny jednotlivé legislativní normy (ŠZ, vyhlášky, NV ke stanovení PHmax u oborů vzdělávání) data rozhodná pro rozpis školy v r již od důslednost při vykazování dat ve výkon. a zaměstn. výkazech: výkonové výkazy S1, Z2, S4, S4c, R13, S24 => pracoviště MŠ, druh provozu MŠ, počty tříd a odd. ŠD (pravidelná denní docházka!), počty žáků, počty postižených (koef.inkluze?) školní matrika M3 => počet tříd a žáků na jednotlivých stupních, počty žáků v § 38 a 41, počty postižených (koef.inkluze?), organizace školy v záhlaví zaměstnanecké výkazy P1-04, P1c-01 => mezivýkazové vazby, odd. IV o zařazení NP, odd. IVa o zařazení PP, odd. IVb o přímé ped.činnosti PP ze SR (kód 11), odd. IVc o přespočetných hodinách PP v rámci RVP pro výpočet PHmax a PHškoly Seminář MŠMT pro MŠ, ZŠ, SŠ dne , SOU elektro Plzeň, Vejprnická – pozvánku obdržíte

45 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "s řediteli škol a školských zařízení zřizovaných obcemi"

Podobné prezentace


Reklamy Google