Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nový zákon o nemocenském pojištění. Vývoj průměrného procenta pracovní neschopnosti.
Advertisements

Rozvojové programy pro VVŠ 8. února Rozvojové programy VVŠ Rozvojové programy 2012 Požadavky vysokých škol v centralizovaných projektech → finanční.
Důvod přijetí novely:  1. Přesunutí úpravy odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání z přechodných ustanovení (§ 364 až § 390) do jedenácté části.
Nízkoprahový klub BAN! Chválit a povzbuzovat dítě je stokrát účinnější než hrozit a trestat. Orison Swett Marden.
Srpen 2013 Společné setkání Komunitní plánování v Děčíně Projekt „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně, CZ.1.04/3.1.03/ Listopad.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Formy a druhy sociálních služeb. Sociální služby Činnost zajišťující pomoc a podporu osobám za účelem sociálního začlenění nebo v rámci prevence před.
Výstupy projektu „Podpora plánování rozvoje sociálních služeb v JMK III.“ Kontrolní šetření kvality sociálních služeb Mgr. Blanka Mikaušová Odbor sociálních.
1. Úvod do profesního poradenství Dagmar Svobodová.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
BEZPEČNOST JEŘÁBOVÉ DOPRAVY Při konstrukci a provozu jeřábů musí být přísně dbáno na zásady bezpečnosti, aby nebyl ohrožen život a zdraví osob a zabránilo.
Odměňování pracovníků Minimální mzda. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název.
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků Liberec 20. srpna 2012 Hodnocení.
1 Standardy kvality ve službách sociální prevence Mgr. Petr Hanuš
NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE NOVELA ZÁKONÍKU PRÁCE Liberec 15. prosince 2011 JUDr. Helena VAŠKOVÁ.
Sociální služby ve zdravotnických zařízeních ústavní péče.
Standardy kvality sociálních služeb. soubory měřitelných a ověřitelných kritérií, které popisují, jak má vypadat kvalitní sociální služba. Jsou použitelné.
Prodej sexuálních služeb na ulici v interakci s prací policie a strážníků PhDr. Jiří Frýbert.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Seminář na MZ Bezpečnost zdravotních služeb - současná priorita MZ MUDr. Markéta Hellerová Ministerstvo zdravotnictví.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
„PANÍ, NECHCETE SE NAPÍT?“ aneb JAK SE OCITNOUT NA MOŘI VE STÁTĚ, KTERÝ ŽÁDNÉ MOŘE NEMÁ?
Rozhodčí řízení Přednáška 5-6 VŠFS Rozhodčí soudy /RS/ stálé rozhodčí instituce -rozhodčí soudy (RS) Zřízeny podle právních předpisů státu, kde.
Provázanost zdravotních a sociálních služeb v péči o umírající
Ochrana ZPF v územních plánech
Hodnocení kvality vzdělávání škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem EDUCA 2011 MY JOBS Porada ředitelů Liberec
Seminář Evaluace poskytovatelů „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z.
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Úřad práce České republiky
KVALITA – BEZPEČNOST - EFEKTIVITA
Správa sociálního zabezpečení
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
NÁLEŽITOSTI ROZHODNUTÍ A ODVOLÁNÍ SEMINÁŘ
Společenská odpovědnost ve školství
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Základní informace o poskytovateli
Terapeutické komunity
Workshop projektu systémová podpora sociální práce v obcích na téma:
Oblast: Dobré životní podmínky zvířat
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Svoji životní situaci pociťujete jako nepříznivou, kterou nemůžete zvládnout vlastními silami …
Právo sociálního zabezpečení
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Aktuální právní úprava činnosti školy a nové úkoly zástupce ředitele
Přehled nejdůležitějších novinek
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) III. část
Roční zúčtování záloh na daň a daňového zvýhodnění za rok 2017
Zvláštní odborná způsobilost
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
Účastníci výstavby
Sociální práce a veřejné opatrovnictví
Školní poradenské pracoviště
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
Problematika uzavírání smluv mezi pojišťovnami a zdravotnickými zařízeními PharmDr. Ivana Cimalová, MBA ředitelka zdravotnického odboru ZPMV ČR Čestlice,
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
Zákon o sociálních službách č. 108/2006 Sb.
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR v Táboře
IPs APIV_B Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Život bez střeva , Praha.
Profesionalizace sociální práce v ČR
v kontextu změn a potřeb moderního trhu práce
Příspěvek k činnosti v PSNDP
Transkript prezentace:

Zkušenosti z inspekcí kvality sociálních služeb Jirkov Mgr. Lucie Bicková

Normativní rámec Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů (§ 97 odst. 1) Vyhláška č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách, Zákon č. 255/2012 Sb., o kontrole (kontrolní řád) Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů Etický kodex inspektorů sociálních služeb Metodické pokyny MPSV

Předmět inspekce § 97 odst. 2 Zss povinnosti poskytovatelů sociálních služeb stanovených v § 88 a 89 ZSS, kvalita poskytovaných sociálních služeb ověřovaná v souladu s § 99 ZSS pomocí standardů kvality sociálních služeb ve znění přílohy č. 2 prováděcí vyhlášky k ZSS, posouzení, zda smlouva o poskytování sociální služby obsahuje náležitosti smlouvy podle § 91, odst. 2 ZSS (pozor na rozsah služby), posouzení, zda je výše úhrady sjednána v rámci výše úhrady stanovené v § 73 - 77 ZSS

V současné době inspekce neohlášené pozitiva: absence předčasných obav poskytovatelů, nejdříve praxe, potom „papíry“ negativa: náročné pro všechny zúčastněné (materiály, čas, personál…)

Typy inspekcí Plány inspekcí Délka trvání Personální zajištění Protokol Správní delikty Námitky

Pozornost inspekčního týmu Naplňování základních zásad § 2 ZSS a zásad služby (standard 1. a) rozsah a forma pomoci a podpory poskytnuté prostřednictvím SS musí zachovávat lidskou důstojnost osob pomoc musí vycházet z individuálně určených potřeb osob musí působit na osoby aktivně podporovat rozvoj jejich samostatnosti

motivace k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvávání nebo prohlubování nepříznivé sociální situace posilování sociálního začleňování sociální služby poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě takovými způsoby, aby bylo vždy důsledně zajištěno dodržování lidských práv a základních svobod osob

Střípky z praxe… není přítomný management služby personál je přítomný, ale nemá čas se inspekci věnovat službu v průběhu inspekce nevyužijí žádní klienti Klienti služby nejsou schopno běžné komunikace (těžký handicap) služba (např. noclehárna) je otevřena v nestandardní časy (pouze přes noc) a jiné…

Překážky k úspěšnému zvládnutí inspekce pravidla služby nejsou v souladu s praxí, jsou formální, nejdou vstříc okruhu osob pracovníci pravidla neznají, nepostupují dle nich pracovníci postupují neprofesionálně - intuitivně klienti služby nemají dostatek informací potřebné informace nejsou ve formě srozumitelné pro klienty

individuální plánování je formální a nesměřuje k řešení nepříznivé soc individuální plánování je formální a nesměřuje k řešení nepříznivé soc. situace, řeší dílčí části služby úhrady nejsou v souladu se zákonem fakultativní služby nahrazují základní činnosti smlouva nemá potřebné náležitosti služba neřeší nepříznivou sociální situaci služba není poskytována v souladu s § 2 ZSS

Jak se a kdy připravit? „permanentní“ připravenost - v oblasti nastavení kvality Ne INSPEKTOŘI, ale KLIENTI jsou důvodem snahy o kvalitní poskytování sociální služby!!!

Etické rozměry inspekcí Chování a přístupy inspektorů Profesní etika – rozhodování a odpovědnost, hodnoty

Mgr. Lucie Bicková telefon: 777 990 844 email: Bickova.Lucie@seznam.cz Děkuji za pozornost Mgr. Lucie Bicková telefon: 777 990 844 email: Bickova.Lucie@seznam.cz