Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Volné rovnoběžné promítání
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 4. část
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Pythagorova věta užití v prostoru
Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
VY_42_INOVACE_112_Pythagorova věta v prostoru
Pythagorova věta v prostoru
síť, objem, povrch opakování
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Základní škola Soběslav, tř. Dr. Edvarda Beneše 50 Tř. Dr. E. Beneše 50/II, Soběslav, IČO: tel: Vzdělávací.
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
PROSTOROVÉ ÚTVARY.
VY_42_INOVACE_109_PYTHAGOROVA VĚTA Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika Anotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vzdálenost bodu od přímky
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta v prostoru
OBJEM TĚLESA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Výpočty v rovinných obrazcích
Pythagorova věta.
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Geome trie Des. čísla Zlomky Matem.
Matematika 8.ročník ZŠ Pythagorova věta Creation IP&RK.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Objem a povrch těles.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
VY_12_INOVACE_Pel_III_21 Objem jehlanu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PYTHAGOROVA VĚTA SLOVNÍ ÚLOHY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického portálu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:TROJÚHELNÍK-PYTHAGOROVA.
- Výpočet povrchu tělesa
Využití goniometrických funkcí
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Tělesa –čtyřboký hranol
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
POVRCH KVÁDRU - VÝPOČET
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Objem hranolu.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Krychle těleso, které tvoří šest shodných čtverců.
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Povrch krychle a kvádru.
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
1. ZÁKLADNÍ VLASTNOSTI ČTVERCE 2. OBVOD A OBSAH ČTVERCE – SLOVNÍ ÚLOHY
Výpočty v rovinných obrazcích
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru 10 Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru

Tělesové úhlopříčky krychle, kvádru A B C D E F G H Tělesové úhlopříčky jsou čtyři. Všechny jsou stejně dlouhé. Tělesová úhlopříčka je nejdelší úsečkou v hranolu (krychli, kvádru).

Tělesová úhlopříčka HB měří 13 cm. Vypočítej v kvádru velikost tělesové úhlopříčky HB, je-li a = 4cm, b = 3 cm, us = ⃓BD⃓ = 5 cm, c = 12 cm A B C D E F G H H c = 12 cm ut us = 5 cm B D Tělesová úhlopříčka HB měří 13 cm.

Tělesová úhlopříčka AG měří 13 cm. Vypočítej v kvádru velikost tělesové úhlopříčky AG, je-li dáno a = 4 cm, b = 3 cm, c = 12 cm. PAMATUJ: Na výpočet tělesové úhlopříčky je třeba znát délku stěnové úhlopříčky! H G F E c = 12 cm ut D C us b = 3 cm A a = 4 cm B Tělesová úhlopříčka AG měří 13 cm.

Tělesová úhlopříčka AG měří přibližně 15,6 cm. Vypočítej tělesovou úhlopříčku krychle AG, je-li a = 9 cm. ut2 = us2 + a2 ut2 = 162 + 81 ut = 243 ut ≐ 15,59 cm H G c E F a ut us2 = 92 + 92 us = 2. 81 = 162 us ≐ 12,73 cm D C us a A a = 9 cm B Tělesová úhlopříčka AG měří přibližně 15,6 cm.

všechny tělesové úhlopříčky jsou stejně dlouhé (počítají se stejně) na výpočet tělesové úhlopříčky můžeme použít dvou Pythagorových vět (první na stěnovou, druhá na tělesovou úhlopříčku) nebo přímo vzorec H G H G F c E E F c a ut ut D C us a D us C a B A b A a B