Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Karel Čapek životopis, dílo – próza,
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_NP2 Ročník:II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
KAREL ČAPEK -ŽIVOT * Malé Svatoňovice u Trutnova
Karel Čapek – byl jedním z nejvlivnějších českých spisovatelů 20. století.
Narodil se roku 1890 v Malých Svatoňovicích. Jeho otec byl lékař a jeho matka sbírala lidový folk l or.Měl bratra Josefa a sestru Helenu. Vystudoval gymnázium.
Bratři Čapkové.
Poznámky pro výuku Předmět:Český jazyk Autor:Mgr. Kateřina Linhartová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Autoři dětské literatury Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_01_12.
Český spisovatel, novinář,
KAREL ČAPEK.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12Škola: ZŠ Dr. M. Tyrše, příspěvková organizace Adresa: Vrchlického 630/5, Děčín II.Autor: Bc. Eva Doležalová Název: Název:
Bratři Čapkové. Společně se podíleli na některých knihách a povídkách: Povídky Zářivé hlubiny Krakonošova zahrada Devatero pohádek Dramata Loupežník Ze.
KAREL ČAPEK - DÍLO PRÓZA DRAMA.
Karel Čapek PhDr. Karel Čapek narozen 9. ledna 1890 v Malých Svatoňovicích, zemřel 25. Prosince 1938 v Praze, byl český spisovatel, novinář, dramatik,překladatel.
Sourozenci Čapkovi.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Karel Čapek Byl český spisovatel, novinář, dramatik, překladatel a fotograf. Roku 1915 ukončil studium na Filosofické fakultě UK v Praze, poté studoval.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.02 Název pro školu:
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Mgr. Hana Hoberlová, ZŠ Rajhrad
Karel Čapek a Josef Čapek
VY_III/2_INOVACE_99_Josef Čapek
Karel Čapek – 1. část tvorby Vypracovala: Mgr. Monika Vlková SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-CJL-MVLK-U
KAREL ČAPEK 1890 – 1938.
Karel a Josef ČAPKOVI bratři a spisovatelé.
VY_32_INOVACE_ČJ _Karel Čapek, prezentace Název šablony : Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Zaměření VM :Jazyk a jazyková komunikace.
Anotace Žák se seznámí s dílem Karla Čapka …. Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstupÚstně interpretuje dílo K. Čapka, písemně správně přiřazuje.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Karel Čapek.
Karel Čapek 9. ledna 1890 Malé Svatoňovice – 25. prosince 1938 Praha
Karel a Josef Čapkovi.
Karel Čapek.
Karel Čapek. Kdo to je? Byl český spisovatel, novinář, dramatik, překladatel a fotograf. Narodil se v Malých Svatoňovicích. Studoval na gymnáziu.
R. U. R. Karel Čapek. K AREL Č APEK představitel demokratické prózy autor románů, povídek a divadelních her autor utopických děl - varování před následky.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_35.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_34.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Josef a Karel. Památku bratří Čapků připomíná pamětní deska na Josefově části dvojvily, kterou si slavní sourozenci postavili ve 20. letech v Úzké ulici.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
ZŠ Brno, Řehořova 3 Autoři české a světové literatury Český jazyk 9.ročník III
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Nezapomenutelná kniha Dášeňka čili život štěněte. KAREL ČAPEK KAREL ČAPEKKAREL.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Michaela Blažková Název DUM: VY_32_Inovace_ Karel Čapek II. Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Josef Čapek a Karel Čapek Ilustrace Anotace: Seznámení s ilustracemi a dílem bratří.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Škola: P11 ZŠ A MŠ, BRNO, HORNÍKOVA 1 Autor: JARMIL MULLER Předmět: VLASTIVĚDA Anotace: DUM je určen k seznámení.
KAREL ČAPEK KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ C3B. OBSAH Život Tvorba Dílo Ukázka Povídky z druhé kapsy Otázky.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 3. ročníku střední odborné školy a pro žáky nástavbového studia. Text zpracovává život a vybrané dílo, které je tematický.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa V jakých novinách vycházely Čapkovy povídky? RUB A … PENÍZ MN. Č OD ČLOVĚK.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2ČJ2,3_34.
„Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí.“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Karel Čapek - cestopisy
Co možná nevíte aneb 5 zajímavých faktů ze světa literatury
Divadlo mezi válkami.
Český jazyk 9. ročník Česká próza 20. století.
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_ČESKÝ JAZYK
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_44_Karel Čapek
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Karel Čapek.
EU do škol Základní škola a mateřská škola Staré Město Interaktivní škola pro žáka 21.století Předmět: český jazyk Ročník: 9. Tématický celek:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_63_Karel Čapek
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024 Karel Čapek

Základní informace Škola: Základní škola Kladno, Vodárenská 2116 Autor: Mgr. Olga Fabiánová Předmět: Český jazyk a literatura Anotace: Výukový materiál seznamuje žáky s životem a tvorbou Karla Čapka. Zaměřuje se na rozbor jedné povídky (Básník) z cyklu Povídky z jedné kapsy. Je doplněn o odkaz na zfilmovanou povídku. Materiál je zpracován v rámci projektu Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/51.0024

Metodický pokyn Materiál slouží jako podklad pro výklad látky o K. Čapkovi. Zaměřuje se na jeho dílo, zejména povídku Básník, která je doplněna o odkaz z filmového zpracování. Materiál je určen pro práci s interaktivní tabulí a tablety Didaktická příprava – Pomocí prezentace žáky seznámit se základními údaji a tvorbou K. Čapka. Následně dle metodického pokynu v prezentaci pracují s povídkou Básník. Poté společně zhlédnou filmové zpracování. Očekávání a cíle – seznámení žáků se životem a tvorbou K. Čapka

Karel Čapek „Kdo myslí jen na sebe, ztrácí svět!“ Volné psaní - Co tím chtěl K. Čapek říci? * 1890 – 1938 Narodil se v obci Malé Svatoňovice Spisovatel, novinář, prozaik, dramatik, překladatel Vyrůstal v rodině venkovského lékaře Sourozenci sestra Helena, bratr Josef

Čapkova tvorba Dokonale ovládal český jazyk – „Mistr českého jazyka“ Byl velký optimista, měl smysl pro humor Choval nesmírnou úctu k člověku Vše kolem sebe hodnotí na základě užitečnosti Demokrat Ve svých dílech varoval před zneužitím techniky, nebezpečím války a totalitního režimu – tím je nadčasový, předbíhá dobu

Dílo: Divadelní hry: Romány: Loupežník Válka s mloky RUR Krakatit Bílá nemoc Továrna na absolutno Matka

Povídka: Básník 1. Žáci si ve skupinách přečtou části básně a prezentují je pomocí jednoduchých nákresů ostatním. Metodou ANO – NE označí jednotlivá tvrzení. 2. V další hodině si žáci poslechnou celou povídku a opět označí jednotlivá tvrzení. 3. Po zhlédnutí filmu žáci označí poslední sloupeček, následuje společná kontrola s ukázkami z knihy. Nejednoznačná tvrzení žáci vysvětlují a své názory obhajují.

Odkaz na povídku: https://www.youtube.com/watch?v=TH8qKsObB8A