VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Rozvíjející větné členy
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
SKLADBA PŘÍVLASTEK 2. část.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Digitální učební materiál
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
Přívlastek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0111 Název sady:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Barbora Doležalová Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Markéta Hanzalová Náprstková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ N13_Přívlastek TEMA: Český.
PŘÍVLASTEK - DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_07_PŘÍVLASTEK - DRUHY Téma:
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
SLOVNÍ DRUHY OHEBNÉ NEOHEBNÉ 1. PODSTATNÁ JMÉNA 2. PŘÍDAVNÁ JMÉNA
Přívlastek VY_32_INOVACE_03-27 Ročník: Vzdělávací oblast:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Přívlastek Mgr. Renata Pospiechová
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
5 Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr. Nataša Bartoníčková Název: VY_12_INOVACE_ČESKÝ JAZYK A LITERATURA_2_15.TVAROSLOVÍ Téma:
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK VY_32_INOVACE_X-C-13

ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY PŘÍVLASTEK

Přívlastek Značka PK rozvíjející větný člen ptáme se jaký? jaká? jaké? rozvíjí podstatné jméno, popř. zájmeno je vyjádřen přídavným nebo podstatným jménem, zájmenem, číslovkou či infinitivem

Přívlastek – druhy I Shodný PK - shoduje s podstatným jménem v rodě, pádě i čísle, většinou stojí před podstatným jménem; - bývá vyjádřen přídavným jménem, zájmenem, číslovkou Př. Teplý čaj, Alíkova bouda, naši kamarádi, tři běžci

Přívlastek – druhy I Neshodný PK - neshoduje se s podstatným jménem v rodě, pádě ani čísle, stojí za podstatným jménem; - bývá vyjádřen podstatným jménem, infinitivem, neohebným slovním druhem Př. Cesta domů, snaha zaujmout, návrat ze školy, návštěva u nás

Přívlastek – druhy II Těsný PK - omezuje význam podstatného jména - tento přívlastek nelze z věty vypustit Př. Rád čtu knihy zabývající se životem divokých zvířat. Na našem území se dochovalo několik památek postavených v románském stylu.

Přívlastek – druhy II 2. Volný PK - podává jen bližší vysvětlení, které lze z věty vypustit, aniž by se změnil smysl sdělení - většinou stojí za podstatným jménem a odděluje se čárkami z obou stran Př. Tatínek zaparkoval naše auto, zablácené po dlouhé cestě, přímo před naším domem. Jeho pes, cítící teplo lidské dlaně, se začal lísat.

Přívlastek – druhy III Postupně rozvíjející PK - spojení podstatného jména a přívlastku je rozvíjeno a upřesněno dalším přívlastkem; - mezi přívlastky nelze vložit spojku „a“ ani psát čárku Př. ty dva mohutné stromy moderní automobilová doprava všichni mí přátelé

Přívlastek – druhy III Několikanásobný PK - více přívlastků ze stejné významové řady (např. barva) rozvíjí jedno podstatné jméno; - mezi přívlastky lze vkládat spojky i čárky (čárky se většinou nepíší před spojkami „a, i, ani, či, nebo“) Př. Zatažená, olověná obloha moje a tvoje sestra obtížná, ale zajímavá práce

METODICKÉ POZNÁMKY Využití jako prezentace pro 6. nebo 7. ročník – rozvíjející větné členy - PK Využití jako opakování pro vyšší ročníky