ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Problémy životního prostředí a jejich řešení 1: ovzduší
Globální klimatické změny
Abiotické podmínky života
ATMOSFÉRA Obecná část Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Vypracovali:Rudolf Ščudlík Karel Zlevor Jiří Vojtíšek
Záleží na tom, že dochází ke změně klimatu? Martin Hedberg, meteorolog Švédské meteorologické středisko.
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Příčiny Spalování fosilních paliv, kterým vzniká oxid uhličitý.
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ Matěj Martinák IX.A.
Globální oteplování Vít Kmoch.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Globální oteplování Vojta Voborník 8.B.
David Juran.  je proces, při kterém dochází ke snadnému pronikání slunečního záření do naší atmosféry  ale také zároveň špatné propouštění tepelného.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Globální oteplování Štěpánka Štindlová.
ATMOSFÉRA Vzdušný obal Země Video: počasí, klima, tornádo a hurikán.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Skleníkový efekt Natálie Gajanová,kvarta.
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
 člověk vypouští zplodiny do ovzduší, ty potom brání odchodu slunečního záření a působí jako skleník, pokud by se znečištění nesnížilo, tak hrozí oteplení.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Krajina a životní prostředí
GLOBÁLNÍ EKOLOGICKÉ PROBLÉMY Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:
GLOBÁLNÍ PROBLÉMY LIDSTVA
Atmosféra Filip Bordovský.
Atmosféra Země a její složení
Skleníkový efekt.
Vliv ozónové vrstvy na životní prostředí
Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
její znečištění a důsledky
Vznik a vývoj atmosféry Země
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Znečištění ovzduší Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ (Global Warming) ZŠ Benešov, Jiráskova 888 Ing. Bc. Jitka Moosová Přírodovědný seminář-chemie – 9. ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Skleníkový efekt TÉMATICKÝ CELEK: Přírodní.
Skleníkový efekt Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Globální problémy – – ozonová díra, skleníkový efekt a znehodnocení půdy.
Atmosféra Složení a stavba Projekt: Mozaika funkční gramotnosti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ ZEMĚPIS.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_2C_04_Významné alkany I Téma.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Vzduch Tematická oblast:Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
CHEMIE 8., 9. ročník ZŠ BENEŠOV, JIRÁSKOVA 888 Významné nekovy, polokovy Mgr. Jitka Říhová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
ZŠ Jiráskova, Benešov CHEMIE Mgr. Jitka Říhová Kyselé deště – Oxidy 8. a 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Koloběh látek v ekosystému Tematická oblast: Ekologie Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: duben 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_04_ATMOSFÉRA.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
VY_32_INOVACE_C9-013 Název školy ZŠ Elementária s.r.o Adresa školy
Skleníkový efekt Neboli skleníkový jev.
Elektřina VY_32_INOVACE_05-36 Ročník: IX. r. Vzdělávací oblast:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
zpracovaný v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-07
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_07_ Vzduch
Transkript prezentace:

ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Skleníkový efekt, 8.ročník Mgr. Jitka Říhová

Skleníkový efekt Skleníkové plyny Vodní páry (H2O) způsobují asi 60 % zemského přirozeného skleníkového efektu. Ostatní plyny ovlivňující tento efekt jsou oxid uhličitý (CO2) (kolem 26 %), methan (CH4), oxid dusný (N2O) a ozón (O3) (asi 8 %). Souhrnně tyto plyny nazýváme skleníkovými plyny

Země přijímá teplo z vesmíru Země zachycuje přibližně 180 tisíc terawattů sluneční energie (1 terawatt=milion megawattů)

Část tepla se odrazí zpět do atmosféry Odražené sluneční záření činí 30 %.

Pohlcování tepla Zbývajících 70 % přicházejícího slunečního záření je pohlceno.

Clona skleníkových plynů Skleníkové plyny – oxidy uhlíku, síry a dusíku se dostaly do ovzduší, kde odráží záření zpět na zem

Skleníkové plyny vodní pára, CO2, CH4, N2O, CFC (freony), Ozón (O3)

Co znamená skleníkový efekt pro lidstvo? Následky-zvětšuje se vrstva skleníkových plynů a zvyšuje se průměrná teplota naší planety(za posledních 100 let se zvýšila teplota planety o 0,7 °C >tání ledovců > což může mít za následek zatopení nejlidnatějších pobřežních oblastí Prevence : snížit spalování fosilních paliv Náprava : nahrazovat alternativními zdroji energie-hledání nových zdrojů

Použitá literatura Učebnice Základy chemie 1 – Foertuna http://www.cez.cz/edee/content/file/static/encyklopedie/encyklopedie-energetiky/04/sito_4.html Chemie učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia – Fraus Ekologie a životní prostředí – Pavel Červinkahttp://www.google.cz/imgres?imgurl=http://nd01.jxs.cz/468/455/e541d69514_22969765_o2.jpg&imgr efurl=http://ekopunks.blog.cz/0802/sklenikovy- efekt&usg=__5Fxn0w1pfmMkfudyAzmQygnwRK8=&h=450&w=300&sz=20&hl=cs&start=6&zoom=1&tbnid=ak MKDqIx96000M:&tbnh=127&tbnw=85&ei=ST8tTtmWC8fusgbXybX3Dw&prev=/search%3Fq%3Dsklen%25C3% 25ADkov%25C3%25BD%2Befekt%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://stary.biom.cz/publikace/sklenik.gif&imgrefurl=http://stary.biom.cz /publikace/sklenik.html&usg=__30QtPAgDrt9h- 2L1BgYJTmgTqnU=&h=327&w=498&sz=10&hl=cs&start=2&zoom=1&tbnid=Q92FKKFrTsMoXM:&tbnh=85&tb nw=130&ei=ST8tTtmWC8fusgbXybX3Dw&prev=/search%3Fq%3Dsklen%25C3%25ADkov%25C3%25BD%2Befe kt%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/what/images/greenhouse_effe cts_en_6784_cs.jpg&imgrefurl=http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/what/climatechange_cs.htm&usg=_ _Aq71KV85jWC8JbRLrpCwuZcj8DY=&h=360&w=255&sz=75&hl=cs&start=9&zoom=1&tbnid=vElPQ5HrPbVeV M:&tbnh=121&tbnw=86&ei=ST8tTtmWC8fusgbXybX3Dw&prev=/search%3Fq%3Dsklen%25C3%25ADkov%25C 3%25BD%2Befekt%26hl%3Dcs%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1 http://www.google.cz/imgres?imgurl=http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/what/images/ greenhouse_effects_en_6784_cs.jpg&imgrefurl=http://ec.europa.eu/clima/sites/campaign/wha t/climatechange_cs.htm&usg=__Aq71KV85jWC8JbRLrpCwuZcj8DY=&h=360&w=255&sz=75& hl=cs&start=9&zoom=1&tbnid=vElPQ5HrPbVeVM:&tbnh=121&tbnw=86&ei=ST8tTtmWC8fusg bXybX3Dw&prev=/search%3Fq%3Dsklen%25C3%25ADkov%25C3%25BD%2Befekt%26hl%3Dcs %26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1