Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování ve školách a v územích 13. 11. 2018 Ústí nad Labem CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283
Příklad dobré praxe – KA02 Základní škola, Muchova 228, Chlumec –příspěvková organizace Mgr. Lenka Suchá, ředitelka školy
Analýza potřeb školy Co analýze předcházelo? Dotazníková šetření SWOT analýza Rozbor poslední zprávy ČŠI Plán rozvoje školy z posledního období Výroční zpráva školy Pozorování, naslouchání okolí, pohovory Využití osobních zkušeností z minulých let, dobrá znalost konkrétních specifik naší školy
Kritéria kvalitní školy Čeho jsme se při zpracování analýzy drželi? Z postupů ČŠI vzešla kritéria Kvalitní školy rozdělená do 6 oblastí. Základní charakteristika školy Koncepce a základní rámec školy Pedagogické vedení školy Kvalita pedagogického sboru Výuka Výsledky vzdělávání
Strategický plán školy do roku 2024 Jak jsme postupovali při tvorbě strategického a akčního plánu? Zjištění potřeb školy vyplývající z podrobné analýzy (dotazníky, SWOT…) Stanovení mise a vize školy Stanovení priorit (strategických cílů) Vytvoření akčního plánu školy
Akční plán školy do roku 2020 Zaměření na konkrétní podmínky a potřeby naší školy vyplývající z podrobné analýzy školy. Stanovení dílčích cílů v dané oblasti a u dané priority Stanovení kritérií hodnocení Stanovení úkolů vedoucích k plnění dílčích cílů Předpokládané finanční zdroje Stanovení termínu plnění Určení garanta (odpovědného pracovníka)daného úkolu – delegování úkolů v jeho kompetenci Jedná se o živý materiál, týmovou práci Podle potřeb školy v průběhu roku plán upravujeme, reagujeme na nenadálé skutečnosti Zjišťujeme nové priority školy, upravujeme v průběhu uskutečňování změn Postupné zlepšování stávajícího, nastavení nového Nové by nemělo být zbytečné, ale efektivní, reálné Postupné změny ve smýšlení všech (nelze udělat tlustou čáru za stávajícím stavem, poohlédnutí do minulosti, vycházet ze současnosti) Možné změny v organizační struktuře školy
Opatření vedoucí k plnění akčního plánu Seznámení zaměstnanců s tvorbou strategického a akčního plánu Seznámení zřizovatele a školské rady se strategickým plánem školy Rozeslání akčního plánu všem pedagogům Schůzka s garanty jednotlivých úkolů (vedoucí PK, MS, VP, vedení školy) Schůzka s vedoucími TH pracovníků, kteří jsou garanty daného úkolu Žádost o navýšení rozpočtu (odměna pro garanty úkolů AP, vytvoření systému odměňování) Provozní porada – v rámci porad diskuze k plnění AP Individuální pohovory s garanty, výměny názorů, návrhy – důležitá komunikace!!! Pravidelné konzultace s p. Koťátkovou - KRŠ
Ukázka akčního plánu školy Oblast: Výuka Strategický cíl/Priorita: Podpora inkluze Dílčí cíl Kritéria hodnocení Úkoly Předpoklady realizace/finanční zdroj Termín Zodpovídá Organizovat společné akce TU a třídy 2 adaptační kurzy Zorganizovat adaptační kurz pro žáky 6. ročníku Dotace – kraj (v případě včasného podání žádosti), jinak vlastní Září 2018 Suchá, TU 6. tříd V průběhu roku dle potřeby – četnost PLPP na 1. a 2. stupni Zpracovávání plánu pedagogické podpory Vlastní Výchovné poradkyně (VP) pro 1. a 2. stupeň ve spolupráci s TU 2x v měsíci Uskutečňovat pravidelně třídnické hodiny, prohlubovat vztahy mezi TU a žáky Vastní Školní rok 2018/19 P. Dušánek+ třídní učitelé Zlepšovat práci s talentovanými žáky Četnost talentovaných, nadaných, mimořádně nadaných žáků Objevování talentovaných žáků, individuální přístup k těmto žákům, podporovat jejich rozvíjení 1.9. 2018 – 30. 6. 2019 VP ve spolupráci s vyučujícími Zřídit školní poradenské pracoviště 1x měsíčně schůzka Zajistit vznik školního poradenského pracoviště a pravidelná spolupráce s jeho členy Konzultant A. Šalanská Zlepšovat práci s integrovanými žáky Hospitační činnost (dle plánu hospitací) Četnost prováděných hospitací se zaměřením na práci s integrovanými žáky Poskytování podpory všem žákům podle jejich individuálních potřeb 1. 9. 2018 – 30. 6. 2019 Vedení školy + VP 1x měsíčně Uskutečňovat pravidelné schůzky VP a AP VP (A. Šalanská) Zaměřit se na práci s žáky ze zahraničí 1 tlumočnice do budoucí 3. A Zajistit tlumočníka Šablony I 1.9. 2018 A. Šalanská - VP V. Patzlová – AP Kroužek 1x týdně Zapojení těchto žáků do školních kroužků – snižování jazykové bariéry Podzim 2018 VP J. Hromasová
Děkuji za pozornost CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_001/0000283