Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
ETAPY LIDSKÉHO VÝVOJE. Prenatální období Od početí do porodu Prudký tělesný vývoj Interakce s vnějším světem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_13_POSTNATÁLNÍ VÝVOJ JEDINCE.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_02_PC_a_zdraví TEMA:HARDWARE A SOFTWARE.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
Mgr. Michal Oblouk.  chceme-li žít ve společnosti, musíme přijmout předem stanovená pravidla, která vymezují hranice lidského soužití  rozlišujeme 3.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_11_test, osobnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Tato prezentace je doplněním výkladu učitele
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ETAPY VÝVOJE LIDSKÉHO ŽIVOTA II
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Vývojová stádia člověka 5. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Občanská výchova – 7. ročník, Životní cyklus, etapy vývoje
Postnatální období–předškolní věk
Konflikty Mgr. Vladimír Velešík.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Tělesný, funkční a psychický vývoj dětí a mládeže
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Literatura: Machová, J. Biologie člověka pro učitele
Předškolní, školní období a dospívání
VY_32_Inovace_4.2.9 Práce a volný čas Člověk a jeho svět 3. ročník
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2010 Tisková konference 7.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Životní cyklus.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Psychologie pro učitele 4.přednáška
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Pracovní výchova – dívky 9.tř. Prezentace č. 18
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Centra kolegiální podpory
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Adolescence Řeháková,Hájíčková.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Tato prezentace ve stručnosti představuje základní etapy lidského vývoje od početí do stáří. Je doplněním nebo shrnutím výkladu učitele. V krátkých aktivitách žáci ověřují získané znalosti o jednotlivých etapách. Etapy lidského vývoje

E Z N O G E O T E N

Prenatální období Od početí do porodu 9 kalendářních měsíců vývoj vnitřních orgánů do 3. měsíce – zárodek, pak plod aktivní kontakt s matkou

Novorozenecké období Od narození do 1 měsíce adaptace na vnější svět rozvíjí se základní reflexy - sací - hledací - polykací - vyměšovací - obranný - orientační - úchopový - polohový Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Kojenecké období 1 měsíc – 1 rok 3 měsíce: dítě udrží vzpřímenou hlavu, vzepře se na předloktí, rozeznává obličeje 6 měsíců: první slabiky 9 měsíců: samo se posadí 1 rok: stojí bez opory, otáčí se, první kroky, rozumí jednoduchým pokynům Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Batolecí období 1 – 3 roky osvojení samostatného pohybu první kresby, stavby z kostek silná fixace na matku (separační úzkost) rozvoj řeči vztah k poznání – a proč? 1.období vzdoru=dětský negativismus Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Předškolní období 3-6 let období her, rozvoj fantazie básničky, písničky separace od matky první forma svědomí myšlení: egocentrické – zaměřeno na sebe antropomorfické - polidšťování věcí Poznámka: Dětská hra - paralelní – děti si hrají vedle sebe, společná – děti si hrají spolu, sdílí hračky, kooperativní – děti si rozdávají role (na rodinu apod.) Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Mladší školní věk 6-11 let školní povinnosti – role žáka rozvoj jemné motoriky – psaní, kreslení nárůst slovní zásoby rozvoj zájmových aktivit pohybové dovednosti potřeba kontaktu s vrstevníky Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Období dospívání: Pubescence 11 – 15 let nejdramatičtější období velké tělesné i duševní změny emoční labilita, časté konflikty 2. období vzdoru - velká kritičnost snaha odpoutání se od rodiny ukončení povinné školní docházky abstraktní myšlení Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Období dospívání: Adolescence 15 - 20 let dokončení tělesného růstu dosažení pohlavní zralosti, plnoletosti první partnerství ukončení SŠ příprava na povolání plně abstraktní myšlení Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Období rané dospělosti 20 – 30 let nástup do zaměstnání rozvoj volnočasových aktivit volba partnera založení rodiny vrchol fyzické výkonnosti pragmatické vidění světa Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Střední dospělost 30 - 46 let první známky stárnutí důležitost správné životosprávy pracovní kariéra trvalé partnerské vztahy výchova vlastních dětí krize středního věku Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Pozdní dospělost 46-65 let vrchol pracovní kariéry snižování výkonnosti zhoršování paměti syndrom prázdného hnízda využívání životních zkušeností Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Stáří od 65 let odchod do důchodu úbytek sil a zdraví, nemoci potíže s krátkodobou pamětí role prarodičů nesamostatnost, osamělost, pocit neužitečnosti Zdroj obrázku: Galerie MS Office

Citace DOLEŽALOVÁ, Ladislava a Marie VLKOVÁ. Občanský a společenskovědní základ. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2010, 72 s. ISBN 978-80-7402-060-5. HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-717-8303-X. DENGLEROVÁ, Denisa. Společenské vědy pro střední školy. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2009, 83 s. ISBN 978-807-3581-442. DENGLEROVÁ, Denisa a Jan DVOŘÁK. Společenské vědy pro 1. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2009, 3 sv. ISBN 978-80-7358-146-6. HÖSCHL, Cyril. PCP: Kdo je (byl) kdo v PCP?. Psychiatrické centrum Praha: Centrum neuropsychiatrických studií [online]. [cit. 2012-11-06]. Dostupné z: http://www.pcp.lf3.cuni.cz/personal/dytrych.htm Zdroj obrázku: AUTOR NEUVEDEN. Evoluce - Vznik a vývoj člověka [online]. [cit. 2.10.2012]. Dostupný na WWW: <http://evoluce.wgz.cz/vznik-a-vyvoj-cloveka>. AUTOR NEUVEDEN. Psychiatrické centrum Praha: Centrum neuropsychiatrických studií [online]. [cit. 6.11.2012]. Dostupný na WWW: http://www.pcp.lf3.cuni.cz/personal/dytrych.htm Galerie MS Office