Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Advertisements

Zdroj obrázků: Rodina  je to skupina osob nebo více skupin, spjatých pokrevními svazky, manželstvím, adopcí, kdy dospělí členové.
V RODINĚ, V RODINNÉM ŽIVOTĚ jsou uspokojovány psychické potřeby dítěte (ale také rodičů): 1. přísun podnětů 2. smysluplný svět 3. životní jistota 4. vlastní.
Analýza fungování institutu dohod o výkonu pěstounské péče v ČR SocioFactor s.r.o.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Spolupráce Odboru sociálně-právní ochrany dětí Magistrátu města Karviné s poskytovateli sociálních služeb.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Státní sociální podpora zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Výchova v rodině jako prevence negramotnosti Rodina jako jeden z faktorů ovlivňujících gramotnost.
Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích mladšího školního věku a především změny v dospívání. Výukový materiál.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 1 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
Představení výzkumného projektu Lenka Hloušková Ústav pedagogických věd Filozofická fakulta MU Brno.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
Sociální zabezpečení Sociální služby Mirka Wildmannová Katedra veřejné ekonomie Ekonomicko-správní fakulta MU BRNO.
Prostor pro změnu. Historie a poslání  Ponton působí v Plzni od roku 1996 a v Příbrami od roku  Posláním Pontonu je aktivně rozvíjet děti a mladé.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Výchova v rodině 1.část Ludmila Šprachtová. Výchova v rodině Vymezení pojmu rodina Forma dlouhodobého solidárního soužití osob spojených příbuzenstvím.
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Specifické otázky společenské podpory početných rodin (Josef Zeman, Národní centrum pro rodinu) Cílem systému podpory rodin je udržení a postupný nárůst.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Jak ulehčit mladým rodičům – denní péče o děti z pohledu zaměstnavatelů a rodičovských iniciativ Rosa Hochschwarzer Zemské sdružení.
Správa sociálního zabezpečení
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název projektu: Moderní škola
Informatorium školy mateřské J. A. Komenský 3.část
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Didaktika sportovních činností
Příspěvek na konferenci
Kojenecké období od 6. týdnů do 1. roku Andrea Ječmenová 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Úvod do pedagogiky Rodina, problémová rodina, rodina a škola
Správa sociálního zabezpečení
Současná společnost a životní styl, generační problémy
Katedra veřejné ekonomie
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Životní cyklus.
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Školní poradenské pracoviště
SOS-Kinder- und Jugendhilfen
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
OSOBNOST.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Centra kolegiální podpory
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Strategické řízení a plánování
Vznik manželství Občanská nauka 1. M.
Předškolní období - 3 až(6 – 7) let
PRÁVA A POVINNOSTI RODIČŮ
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Diagnostika, poradenství HTF 2013
Diagnostika dítěte předškolního věku
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství

Co očekávat? Rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti Typy výchovy v rodině Výchova volného času v rodině Stát a rodinná politika Církev ve službách pro rodiny

rodina a význam pro vývoj jedince a společnosti Rodina je základem společnosti, je strukturovaný celek Všichni členové rodiny jsou odpovědní za výchovu dětí (Athonny Giddens) Dítě se naučí orientovat v různých životních situacích díky vztahům v rodině Rodina je základem společnosti Definice rodiny není zmíněna v zákoně o rodině Co dělá rodinu rodinou?

Funkce rodiny Rodina – strukturovaný celek(Plaňava, 2000) Biologicko-reprodukční funkce Výchovná funkce Rekreační a regenerační funkce Sociálně-ekonomická funkce Socializační funkce Emocionální funkce Ochranná a domestikační funkce: zaopatřovací, pečovatelská funkce. Domestikační funkce spočívá ve vytvoření faktického zázemí,…

biologicko-reprodukční funkce Rodina je považována jako nejoptimálnější prostředí pro realizaci reprodukce lidského druhu pokles porodnosti v ČR je trvalým trendem http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1 89331-porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i- miminkovsky-byznys/

Výchovná funkce Jedna z nejdůležitějších funkcí rodiny Jeden z hlavních účelů rodiny Předat potomkům hodnoty, normy společenského chování. „vést je ke vzdělání a stát se pro ně výchovným vzorem i oporou v situacích, kdy to budou potřebovat.“ (Procházka, 2012) Rodičovská autorita ve výchově Typy výchovy: autoritářská výchova, volná (liberální) výchova, demokratická výchova

autoritářská výchova Styl výchovy s důrazem na uplatnění autority rodičů vůči dětem Je omezen emocionální vztah rodiče-děti Dopady: únik dětí z rodiny, uplatnění autority v dospívajícím věku dítěte je problematické - dítě se nenaučí samostatně orientovat v různých životních situacích

Volná výchova Opakem autoritářské výchovy Dítě se může stát agresorem a nenaučí se poznat hranice

Demokratická výchova Jedná se o styl výchovy s uplatněním rodičovské autority a zároveň nechává dětem prostor pro osobní svobodu Efekt demokratické výchovy není zaručený Důležité je, aby si rodiče správně zvolili výchovnou formu

V čem rodiče děti ovlivňují http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id= 26906 (co všechno vytváří náš styl výchovy) http://userfiles.nidm.cz/file/KPZ/KA1- vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf

Rekreační a regenerační funkce a výchova volného času Trávení volného času má velký význam při vytváření osobnosti dítěte a podporuje jeho pozitivní socializaci Nelze každou volnočasovou aktivitu považovat za prevenci rizikového chování mladého člověka

Výchova volného času http://userfiles.nidm.cz/file/KPZ/KA1- vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve- veku-6-15let.pdf http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html (kolik času děti tráví u internetu)

Principy rodinné výchovy vzájemné uspokojování duševních potřeb dětí a jejich vychovatelů trvalost a hloubka citových vztahů společná budoucnost společenství prostoru, času a prožitků výchovná interakce: vzájemné působení jednoho na druhého soužití a sdílení Harmonické soužití a vzájemné pochopení dělá rodinu rodinou!

Stát a rodinná politika Příspěvky na děti, rodičovský přípěvek,daňové úlevy,… http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/peni ze/clanek.phtml?id=797016 http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v- cesku/clanek.phtml?id=787235 Stát by měl najít více komplexních řešení na rodinnou politiku,…

církev ve službách rodinám

Církev ve službách rodinám „Rodina je společenstvím života se svébytnou soudržností… rodina není součtem osob, které ji utvářejí, nýbrž je jejich společenstvím. A společenství je víc než součet. A jako taková musí být uznávána, zejména dnes, kdy převažuje obrana individuálních práv.“ (bl. Jan Pavel II. Familiaris consortio) Rodina je „malá církev“ Manželství je základem rodinného života Pouť rodin ve Vatikáně 2013: http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=19 026

Zdroje http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/1893 31-porodnost-stale-klesa-a-s-ni-i-miminkovsky- byznys/ (http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=283 10) http://www.portal.cz/scripts/detail.php?id=269 06 http://userfiles.nidm.cz/file/KPZ/KA1- vyzkumy/zz-hodnotove-orientace-deti-ve-veku- 6-15let.pdf

zdroje http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/nazory-rodicu-na-traveni- volneho-casu-u-deti-92.html http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/graf-pokud-chces-zahnat- nudu-jakou-cinnosti-si-vyberes-57.html http://www.sancedetem.cz/srv/www/conte nt/pub/cs/clanky/graf-kolik-casu-stravi-ve- vsedni-den-deti-u-internetu-55.html http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/peni ze/clanek.phtml?id=797016

zdroje http://www.rodiny.cz/ Mtějček, Z., dítě a rodina v psychologickém poradenství.1. vydání, Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. 223s. ISBN: 80-04.25236-2 Procházka, Miroslav. Sociální pedagogika. 1. vydání. Praha: Grada, 2012. 208 s. ISBN 978- 80-247-3470-5 Giddens, A., sociologie. 1. vydání. Praha: Argo. 1999. 595s. ISBN: 80-7203-124-4 Karaus, B., Člověk - prostředí - výchova : k otázkám sociální pedagogiky Blahoslav Kraus, Věra Poláčková et al. Praha: Paido, 2001. 199s. ISBN: 80-7315-004-2