Seminář pro žadatele Výzva č. 03_18_088

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Praha - 7. prosince 2006 Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií a státním rozpočtem České republiky Plánování sociálních služeb ve městě Havlíčkův.
Advertisements

Sociální služby SOZ.
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Krátké představení vyhlášených výzev oblasti podpory 3. 1 a 3
SOCIÁLNÍ SLUŽBY V ČR.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
PODPOROVANÉ AKTIVITY PROJEKTŮ Programu švýcarsko-české spolupráce
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
METODIKA - VÝKLAD MPSV pro poskytování dotací ze státního rozpočtu nestátním neziskovým subjektům v oblasti podpory rodiny pro rok 2008 Mgr. Ivana Grosskopfová,
OPERAČNÍ PROGRAM PODNIKÁNÍ A INOVACE Program Prosperita
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4.patro Ing. Tomáš Jeřábek.
VÝZVA: „PODPORA AKTIVIT A PROGRAMŮ V RÁMCI SOCIÁLNÍHO ZAČLEŇOVÁNÍ“, Č. 03_15_022 J. Kreidlová, I. Jirková Říjen 2015, Praha.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
VÝZVA č. 03_15_037 (č. 37) PODPORA PROCESU TRANSFORMACE POBYTOVÝCH SLUŽEB A PODPORA SLUŽEB KOMUNITNÍHO TYPU VZNIKLÝCH PO TRANSFORMACI metodický den na.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Zkušenosti s uplatňováním principů veřejné podpory v Královéhradeckém kraji Systém řízení a financování sítě sociálních služeb v Královéhradeckém kraji.
Krásná Lípa projekt Aktivizace rodin Volfová Hana (ASZ) Kolář Jan (místostarosta Krásné Lípy) Praha,
OBSAH Představení OP Praha Prioritní osa 3 Oblasti podpory – specifické cíle Výzvy Kontakty.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ERDF pro vysoké školy Mgr. Stanislava Podolková Praha, duben 2016.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Ing. Lucie Veselá.
Výzva č. 126 investiční priority 1.2 OPZ.  Pilotní ověření péče o nejmenší děti v mikrojeslích v ČR (mimo hl. m. Prahu)  Číslo výzvy: 03_16_126  Investiční.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb Mgr. Ivana Stráská.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
Informační schůzka k 1.výzvě pro předkládání projektů pro roční program 2012 Evropského uprchlického fondu Praha 11. října 2012 Evropský uprchlický fond.
Příprava žádosti a realizace projektu. Sestavení projektu Dotazník – prosinec 2015, leden 2016 Identifikace potřeb školy Vyhodnocení dotazníku a zaslání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV – výzva Gramotnosti Praha, 9. února 2016 Mgr. Jakub Krátký.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Síť sociálních služeb Ústeckého kraje Setkání s poskytovateli sociálních služeb v Ústeckém kraji.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – OP VVV CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 22. července 2015 Mgr. Zuzana Slimáková.
Výzva č. 03_16_134: Podpora sociálního začleňování v Praze
Podpora sociálních služeb, komunitního života a sociálního bydlení
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Seminář pro žadatele k 1. výzvě MAS Krušné hory z OPZ– Podpora sociálních, komunitních služeb a komunitních center od 9 hodin Městský úřad.
Seminář pro žadatele výzev MAS Horní Pomoraví , Zábřeh
PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V ÚSTECKÉM KRAJI 2 - POSOSUK 2
Individuální projekt OP VVV
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků Praha, 20. července 2017.
INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013 Oblast intervence 3
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva Mezinárodní mobilita výzkumných pracovníků – MSCA -IF Praha, 25. července 2017.
16., 21. a , 9:00 Krajský úřad Ústeckého kraje
Výzva č. 1/18_OPZ_MAS Karl_01 Sociální práce
Ing. Stanislava Správková
Seminář MAS– Prorodinná opatření - realizace
Operační program Zaměstnanost
Seminář pro žadatele SOCIÁLNÍ BYDLENÍ
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Podpora vybraných druhů sociálních služeb ve Středočeském kraji II
Seminář pro žadatele výzva č
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Seminář k 2. výzvě OPZ Prorodinná opatření
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele Výzva č. 03_18_088 I. Jirková, J. Kreidlová Říjen 2018, Praha

Informační zdroje www.esfcr.cz Výzva č. 03_18_088 Esf fórum – diskuzní metodický klub (výzva č. 03_18_088) https://www.esfcr.cz/vyzva-03_18_088 Obecná část pravidel pro žadatele a příjemce Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce pro projekty se skutečně vzniklými výdaji

Výzva 03_18_088 vyhlášení výzvy: 2. 10. 2018 (příjem žádostí od 2.10. 4:00 – tj. nejdříve možné odevzdání žádosti) Ukončení výzvy: 8. 1. 2019 v 12:00 (musí být odevzdáno v ISKP14+, dodatečně nelze) Místo realizace: ČR, mimo hlavní město Praha Výše alokace: 200 mil. Kč Max. délka projektu: 30 měsíců (do max. 30.6.2022); doporučené zahájení od 1.7.2019, nejzažší zahájení od 1.1.2020 Výše celkových způsobilých výdajů projektu: 1 - 10 mil. Kč Míra podpory: 0-15% hradí příjemce dle typu org. (NNO 0%, územně samosprávné celky + jejich p.o. 5%, podnikající subjekty 15%) Počet žádostí na organizaci – není omezeno

Oprávnění žadatelé Obecně dle OPZ - právnická nebo fyzická osoba, která je v ČR reg. subjektem, má aktivní datovou schránku, není dle pravidel OPZ opravněným žadatelem z důvodů insolvence, dluhu apod. (viz specifikace ve výzvě). neziskové organizace, sociální družstva, obce a jejich příspěvkové organizace, příspěvkové organizace kraje (vyjma aktivity 6), dobrovolné svazky obcí, poskytovatelé sociálních služeb Pro aktivitu 3) platí podmínky viz bod h) a i) viz výzva s. 4

Partnerství partner s i bez finančního příspěvku partner se podílí na realizaci věcných aktivit projektu (konzultace, odborné garance, práce s cílovou skupinou). partnerem se NEROZUMÍ subjekt, který je v dodavatelském či odběratelském vztahu k příjemci V případě projektů, v nichž jsou zapojeny další subjekty (a to v roli partnerů nebo mimo partnerství), je rozhodující pouze příjemce podpory, tj. minimální podíl příjemce a případný příspěvek státního rozpočtu se určuje vždy dle příjemce podpory (kap.16 Obecná pravidla).

Cílové skupiny osoby se zdravotním postižením, bezdomovci, neformální pečovatelé, osoby ohrožené domácím násilím a závislostmi, imigranti a azylanti, osoby ohrožené předlužeností, poskytovatelé a zadavatelé soc. služeb, služeb pro rodiny a děti a dalších služeb na podporu sociálního začleňování, sociální pracovníci, pracovních v sociálních službách, místní samospráva

Podporované aktivity Podpora osob s duševním onemocněním, vč. podpory jejich rodin a pečujících osob Podpora osob s poruchou autistického spektra (osob s PAS), vč. podpory jejich rodina pečujících osob Podpora paliativní péče v přirozeném prostředí klienta Podpora neformální péče a sdílené péče Podpora osob ohrožených látkovými i nelátkovými závislostmi Podpora profesionální realizace sociální práce na obcích Podpora aktivit pro CS skupinu migranti Podpora prevence a řešení zadluženosti a předluženosti (vč. poradenství)

Podporované aktivity 1. Podpora osob s duševním onemocněním, vč. podpory jejich rodin a pečujících osob Podpora terénní práce v multidisciplinárním týmu, case management, peer konzulting (v přirozeném prostředí i institut. zařízení), koordinace dobrovolníků – viz příloha výzvy Podpora soc. služeb – odborné soc. poradenství, osobní asistence, odlehčovací služ by, domovy se zvl. režimem, chráněné bydlení, soc. aktivizační služby pro rodiny s dětmi a soc. rehabilitace – důraz na komunitní charakter služeb. Podpora v zákl. činnostech soc. služby dle zákona 108/2006 Sb. ve znění pozd. předpisů, lze i fakultativní činnosti a činnosti nehospodářské povahy. Lze i zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele dané soc. služby Podporovat nelze osoby se sníženou soběstačností z důvodu věku (domovy pro seniory..)

Podporované aktivity 2. Podpora osob s poruchou autistického spektra (osob s PAS), vč. podpory jejich rodina pečujících osob Podpora soc. služeb napomáhajících setrvání osob s PAS v domácím prostředí či k samostatnému bydlení – osobní asistence, denní a týdenní stacionáře, sociálně aktivizační služby pro osoby se zdravot. postižením, sociální rehabilitace, sociálně terapeutické dílny, chráněné bydlení, odlehčovací služby. Podpora v zákl. činnostech soc. služby registrovaných dle zákona 108/2006 Sb. ve znění pozd. předpisů (musí být součástí sítě soc. služeb, zahrnuty ve střednědobém plánu kraje či MPSV), lze i fakultativní činnosti a činnosti nehospodářské povahy. Lze i zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání pracovníků poskytovatele dané soc. služby Podpora využití specifických metod a technik vedoucí k objekt. pPosouzení a vyhodnocení projevů chování osoby s PAS s cílem nastavení ind. plánu pomoci

Podporované aktivity 3. Podpora paliativní péče v přirozeném prostředí klienta Koordinace multidisciplinární domácí hospic. péče, edukace soc. pracovníků a pracovníků v soc. službách, vč. supervize týmu Koordinace a edukace pro rodinné příslušníky a pečující v souvislosti s možností využití domácí paliativní péče Vzdělávání a poradenství pro pečující Poradenská a asistenční činnost při využívání a poskytování kompenzačních pomůcek, vč. nákupu kompenzačních pomůcek pro poskytovatele domácí hospic. péče Není zaměřeno na podporu a financování běžných výdajů spojených s poskytováním základních činností soc. služeb v rozsahu zákona č. 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů

Podporované aktivity 4. Podpora neformální péče a sdílené péče Podpůrná soc. práce, vč. komunitní soc. práce pro pečující, podpora casemangementu Podpora svépomocných skupin, psychoterapeutická podpora pečujících Edukace a specifické poradenství pečujícím v oblasti kombinování neformální a formální péče Pomoc při péči o osobu závislou, doplňkové poskytnutí respitní, pečovatelské služby nebo osobní asistence při účasti pečující osoby na vzdělávání Pomoc při řešení fin. situace, rozšíření kvalifikace, kombinování se zaměstnáním, návratem na trh práce, právní poradenství Zajištění podpory pečující osoby ze strany soc. pracovníků obcí, úřadů práce a nemocnic (tj. zvyšování personálních kapacit soc. pracovníků, koordinátor na obci ve vztahu k podpoře pečujícím)

Podporované aktivity 5. Podpora osob ohrožených látkovými i nelátkovými závislostmi Programy sekundární a terciární prevence CS, vč. Programů pro jejich rodinné příslušníky a osoby blízké mimo základní činnosti soc. služby dle zákona 108/2006 Sb. a mimo zdravotní úkony z úhrad zdravotního pojištění Programy svépomoci a vzájemné pomoci CS Adiktologická psychosociální a další intervence (nehrazené ze ZP) Rodinné terapie, poradenství pro CS (jednotlivce i rodiny) Vzdělávací aktivity (informovanost o závislostním chování u blízkých osob a možnostech pomoci) Lze i vzdělávání pracovníků poskytovatele soc. služby nad rámec povinného vzdělávání (např. psychoterapeutický výcvik) – v rámci projektu v režimu podpory de minimis; lze pouze jako doplňkovou činnost projektu Pilotní zavedení soc. služby pro závislé osoby bez domova (tzv. wet houses) – pro AD – mimo režim VP (výstupem bude koncepce služby)

Podporované aktivity 6. Podpora profesionální realizace sociální práce na obcích Podpora individualizované soc. práce na obcích na úrovni odborných postupů při případové práci, metodické činnosti, koordinaci nástrojů pomoci apod. Podpora přímého výkonu soc. práce na obcích (soc. pracovníků) realizované především v přirozeném prostředí klientů a aktivit vedoucím k jejímu zkvalitňování Lze zahrnout i náklady na celoživotní vzdělávání soc. pracovníků na obcích v rozsahu stanoveném zákonem (max. 24h) Zejména pro CS osob bez domova, sociálně vyloučených nebo ohrožených v rámci poskytování soc. bydlení Oprávněným žadatelem – obec, příspěvková organizace obce, NNO, soc. družstvo, poskytovatel soc. služeb, dobrovolný svazek obcí (obec musí být vždy partnerem bez fin. příspěvku)

Podporované aktivity 7. Podpora aktivit pro CS skupinu migranti Podpora legálních migrantů (cizinci ze třetích zemí, příp. i občané EU/EHP a Švýcarska s dlouhodobým pobytem, držitelé a žadatelé o mezinárodní ochranu) Streetwork, právní poradenství Výuka češtiny nad úroveň A1 (znevýhodňující postavení na trhu práce) Aktivity zaměřené na občanskou gramotnost a zlepšení orientace ve společnosti zejm. na lokální úrovni Podpora obcí v oblasti integrace cizinců na lokální úrovni (obce s významným podílem cizinců, podpora komunitní soc. práce a komunit. center) Služby interkulturních pracovníků, tlumočníků k usnadnění komunikace s institucemi a veřejností

Podporované aktivity 8. Podpora prevence a řešení zadluženosti a předluženosti (vč. poradenství) přímou podporu osobám, které mají výdaje vyšší než příjmy a nejsou schopny plnit své závazky Aktivní řešení zadluženosti a předluženosti – dluhové poradenství, vč. zpracování a podávání insolv. návrhů Zvyšování kompetencí CS formou individuální přímé práce (nelze pouze semináře, důležitá vazba na indikátor 6000) Podpora mimosoudního způsobu řešení konfliktů Aktivity zaměřené na snižování dluhů za bydlení Aktivity zaměřené na podporu osob průběhu jejich procesu oddlužení (mj. s preventivním rozměrem proti zrušení oddlužení ze strany soudu) V kombinaci z výše uvedenými aktivitami je možné podpořit: spolupráci partnerů na místní úrovni, spolupráci představitelů obce s NNO, vytvoření strategie k řešení zadluženosti na úrovni obce; spolupráci se zaměstnavateli v tématu zaměstnávání osob v exekuci a odbourávání specifických bariér

Podporované aktivity Doporučení ke zpracování projektové žádosti: aktivity nutné dobře popsat a odůvodnit (hodnocení žádosti pouze na základě informací v žádosti) – prevence krácení rozpočtu (vazba na rozpočet); harmonogram aktivit není povinný, ale doporučuje se uvést lze využít možnost vložit přílohy k žádosti žadatel může podat více žádostí (jiné aktivity, jiný region) v rámci projektu lze kombinovat aktivity výše vzhledem k účelnosti a specifikům CS

Indikátory bagatelní podpora – je podpora účastníka pod 40 hod při realizaci celého projektu (1h=60min) Anonymizace účastníků – pouze okrajově a v odůvodněných případech (např. oběti trest. činů), příjemce musí vést relevantní evidenci (např. pod kódy) Upozornění - indikátory se v žádosti o projekt v ISKP14+ začnou objevovat až po zadání specifického cíle) Monitorovací list podpořené osoby není povinný (k MI 6 00 00) – doporučený na www.esfcr.cz ; příjemce je oprávněn používat jiný způsob sběru dat a dokladování. Evidence musí být doložitelná (kontrola na místě) Informace najdete v kap. 18.1.3.2 „Obecná část pravidel“

Indikátory - závazkové Indikátory výstupu: 6 00 00 Celkový počet účastníků – nutná identifikace podpořených osob, nezapočítávají se osoby s bagatel. Podporou (každá osoby vždy pouze 1x) 6 70 01 Kapacita podpořených služeb – výstup okamžitá kapacita aktivit projektu, kterou v danou chvíli lze obsloužit (např. při kurzech počet míst v učebně nebo daná kapacitou člena/ů RT) 6 74 01 Nové nebo inovované soc. služby týkající se bydlení (nejedná se o soc. službu dle zákona) 5 51 02 Počet podpořených komunitních center Indikátory výsledku: 6 70 10 Využívání podpořených služeb - zde tzv. bagatelní podpora + v odůvod. případech anonymizovaní účastníci Žadatel uvede adekvátní cíl. hodnotu projektu (bude povinen v případě realizace projektu naplnit), vybere relevant. indikátory (musí alespoň 1 výstupový indikátor)

Indikátory – ke sledování 6 25 00 účastníci v procesu vzdělávání/odborné přípravy po ukončení své účasti 6 26 00 účastníci, kteří získali kvalifikaci po ukončení své účasti – žadatel uvede „0“ 6 28 00 znevýhodnění účastníci, kteří po ukončení své účasti hledají zaměstnání, jsou v procesu vzdělávání – žadatel uvede „0“ 8 05 00 Počet napsaných a zveřejněných analytických a strategických dokumentů (vč. evaluačních) 6 73 10 Bývalí účastníci projektů, u nichž intervence formou sociální práce naplnila svůj účel žadatel zpravidla uvede 0, v případě podpory projektu povinnost sledovat ve vztahu k charakteristikám účastníků

Přílohy žádosti - povinné Čestné prohlášení – Identifikace skutečných majitelů právnické osoby ve smyslu zákona č. 253/2008 Sb. - dokládá žadatel, který není fyzickou nebo právnickou osobou veřejného práva – obce a jejich příspěvkové organizace, příspěvkové organizace kraje, svazky obcí (vzor příloha – www.esfcr.cz) Analýza potřebnosti projektu a cílové skupiny - rozsah 1-4 strany, kvalitně zpracovat (v žádosti uvést stručné a zásadní informace, podrobně a celistvě zpracovat relevantní informace v příloze), založeno na předchozí komunikaci s CS, dotaznících, relevantně zjištěných informací (vzor příloha č. 3 výzvy) Tabulka 5a – v případě podpory sociálních služeb

IS KP14+ registrace – Pokyny k vyplnění žádosti (www.esfcr.cz). elektronizace – kvalifikovaný elektronický podpis (i v případě oprávněné osoby jednající za žadatele) - role uživatelů (editor, čtenáře, signatář; signatář, musí mít zřízený vlastní účet). vyplnění projektové žádosti; komunikace, upozornění, depeše (zprávy mezi uživateli) hotline iskp@mpsv.cz instruktážní videa: www.dotaceeu.cz

Způsob hodnocení a výběr projektů fáze hodnocení: hodnocení přijatelnosti a formálních náležitostí (max. do 30 prac. dní od uzavření příjmu žádosti/ v případě příjmu nad 250 projektů + 10 prac. dní) věcné hodnocení – 2 individuální hodnotitelé, příp. arbitr (max. do 80 prac. dní od uzavření příjmu žádosti/ v případě příjmu nad 250 projektů + 20 prac. dní) výběrová komise – min. 5 členů (zasedá do max. 20 dní od ukončení VH, ukončení zasedání do max. 30 dní) příprava a vydání právního aktu o poskytnutí podpory Specifická část pravidel pro žadatele a příjemce – www.esfcr.cz Příručka pro hodnotitele – www.esfcr.cz

Finanční část Rozpočet projektu

ÚČETNICTVÍ příjemce je povinen vést účetnictví či daňovou evidenci v souladu s předpisy ČR příjemce, který nevede účetnictví podle zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, je povinen vést daňovou evidenci podle zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, rozšířenou o dodatečné požadavky uvedené v právním aktu

Rozpočet projektu - struktura Celkové způsobilé náklady projektu = přímé náklady + nepřímé náklady I. Přímé náklady 1. Osobní náklady 2. Cestovní náhrady 3. Zařízení a vybavení a spotřební materiál 4. Nákup služeb 5. Drobné stavební úpravy (do 40 tis. Kč) 6. Přímá podpora CS II. Nepřímé náklady

1. Osobní náklady realizační tým projektu – např. manažer podniku, psycholog, vedoucího CS, psychosociální pracovník obvyklé ceny a mzdy – www.esfcr.cz úvazek osoby, u které je odměňování i jen částečně hrazeno z prostředků projektu OPZ, může být maximálně 1,0 dohromady u všech subjektů (příjemce a partneři zapojených do daného projektu (tj. součet veškerých úvazků zaměstnance u zaměstnavatele/ů včetně případných DPP a DPČ nesmí překročit jeden pracovní úvazek), a to po celou dobu zapojení daného pracovníka do realizace projektu OPZ

2. Cestovní náhrady zahraniční služební cesty (vyhláška MF) patří do přímých nákladů. Cestovní náhrady zahraničních expertů (per diems) do ČR, patří do přímých nákladů. tuzemské cestovné členů realizačního týmu patří do nepřímých nákladů

3 Zařízení a vybavení investiční výdaje - odpisovaný hmotný majetek (pořizovací hodnota vyšší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena vyšší než 60 tis. Kč) neinvestiční výdaje – neodpisovaný hmotný pořizovací hodnota nižší než 40 tis. Kč) a nehmotný majetek (pořizovací cena nižší než 60 tis. Kč) u nákupu vybavení pro realizační tým např. PC, lze do nákladu uvést pouze 1 ks na 1 úvazek, pokud je úvazek nižší, lze uplatnit pouze část pořizovací ceny, vztahující se k danému úvazku ( 1 úvazek = cena 1 PC, 0,3 úvazek = 0,3 ceny PC)

4. Nákup služeb Dodání služby musí být nezbytné k realizaci projektu a musí vytvářet novou hodnotu, např.: školení, kurzy lektorské služby analýzy poradenství pronájem prostor pro práci s cílovou skupinou

5. Drobné Stavební úpravy cena všech dokončených stavebních úprav v jednom zdaňovacím období nepřesáhne v úhrnu 40.000 Kč na každou jednotlivou účetní položku majetku např. úprava pracovního místa, které usnadní přístup osobám zdravotně postiženým )

6. Přímá podpora pro cílovou skupinu mzdy zaměstnanců z cílové skupiny - pouze pracovní smlouva nebo DPČ (DPP ne) cestovné, ubytování při služebních cestách pro CS jiné nezbytné náklady pro CS pro realizování jejich aktivit stravné cílové skupiny patří do nepřímých nákladů

Veřejné zakázky Veřejné zakázky Nová povinnost příjemce – ex-ante kontrola u veřejných zakázek na 400 tisíc Kč Příjemce je povinen zaslat ke kontrole materiály týkající se zadávacího řízení před vyhlášením zadávacího řízení, dále materiály před podpisem smlouvy, případně před podpisem dodatku

II. Nepřímé náklady administrativa, řízení projektu (včetně finančního), účetnictví, personalistika komunikační a informační opatření, občerstvení a stravování a podpůrné procesy pro provoz projektu cestovní náhrady spojené s pracovními cestami realizačního týmu spotřební materiál, zařízení a vybavení (papír…) prostory pro realizaci projektu (nájemné, vodné, stočné, energie..) 25% přímých způsobilých nákladů projektu ostatní provozní výdaje (internet, poštovné, telefon…)

Veřejná podpora Sociální služby, poskytované v rozsahu základních činností podle zákona o sociálních službách, budou v rámci projektu financovány formou vyrovnávací platby podle Rozhodnutí Komise č.2012/21/EU ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu.

Vyrovnávací platba Vyrovnávací platba = náklady sociální služby mínus výnosy sociální služby Příloha ŽÁDOSTI - Údaje o sociální službě (viz část 7.1 výzvy; příloha č. 5a)

Kontaktní osoby Ing. Jiřina Kreidlová – jirina.kreidlova@mpsv.cz Mgr. Ivana Jirková – ivana.Jirkova@mpsv.cz Mgr. Petra Ulrichová – petra.ulrichova@mpsv.cz Mgr. Lenka Lenková – lenka.lenkova@mpsv.cz

Děkujeme za pozornost a přejeme hodně úspěchů s Vaším projektovým záměrem!