SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ
Advertisements

SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_PŘÍRODOPIS.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ Markéta Hanzalová.
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_02_PR_VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE.
Znáš všechny odpovědi?. 1. OTÁZKA Co nám zajišťuje pohyb celého těla?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_27 II Oběhová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
Projekt spolufinancován ze státní rozpočtu ČR a Evropským sociálním fondem Název projektu: Živá příroda ve škole Číslo projektu : CZ.1.07/1.1.20/
TĚHOTENSTVÍ Porod. ANOTACE Prezentace je určena pro žáky 8. ročníku ZŠ Navazuje na látku :pohlavní soustava.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_Původ a vývoj savců  ROČNÍK: 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ OBOR:
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě7 - 6 Datum ověření ve výuce: Ročník:7.
Základní škola T ř emošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj T ř emošnice, Internátní 217; I Č : , tel: , emaiI:
VY_32_INOVACE_Roz_III_17 Práva a povinnosti členů rodiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice Pedagogika a psychologie 2. ročník VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE Prenatální období Mgr. Irena Kudláčková.
Alkoholismus Lucie Doleželová. Alkohol musíme považovat za tvrdou, silně návykovou drogu, obzvláště v psychicky těžkých obdobích, kdy se stává berličkou.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
 AUTOR: Ing. Tereza Kovalská  NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_NITRODĚLOŽNÍ VÝVOJ  ROČNÍK: 8. nebo 9. ročník ZŠ  VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Člověk a příroda  VZDĚLÁVACÍ.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
JAK PROPAST MACOCHA DOSTALA SVÉ JMÉNO
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
ROZMNOŽOVACÍ SOUSTAVA.
Třída: Ptáci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Období života člověka. Období života člověka Etapy lidského života Člověk se během života mění – roste do výšky, tloustne, učí se chodit a mluvit,
Třída: Savci Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SPERMATOGENEZE A OOGENEZE
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Přírodověda 5.tř. opakování
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Strunatci obratlovci.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Prezentace – výklad učiva
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Poměr v základním tvaru.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
POHLAVNÍ SOUSTAVA (opakování pojmů)
Vylučovací soustava Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Rozmnožovací soustava ženy
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Soustava močová Funkce: Tvoří a vylučuje z těla moč.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Výstupy školního vzdělávacího programu Škola neomezených možností
JEDNOBUNĚČNÍ ŽIVOČICHOVÉ
Práva a povinnosti členů rodiny
Fáze vývoje jedince Mgr. Jana Gajdošová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov, přísp. organ.
PLOŠTICE.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
MATEŘSKÁ ŠKOLA Pardubice - Dubina, Erno Košťála 991
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Transkript prezentace:

SOUSTAVA ROZMNOŽOVACÍ VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE Zralé vajíčko je vyplaveno z vaječníku do vejcovodu, kde se setkává se spermiemi a dochází k oplození Při něm splývá jádro vajíčka s jádrem jediné spermie a vzniká oplozené vajíčko

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE Ihned se začíná dělit a přitom se pohybuje pomalu vejcovodem do dělohy Vzniká zárodek složený z několika desítek buněk Ve sliznici dělohy se zárodek zahnízdí. Začíná nitroděložní zárodečný vývin Při něm se postupně vytvářejí základy orgánů a orgánových soustav

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE Během nitroděložního vývinu se zárodek (embryo) podobá zárodkům jiných obratlovců. Koncem druhého měsíce je již podobný člověku a stává se plodem. Kolem plodu jsou vytvořeny plodové obaly (blány) Z vnější klkaté blány a stěny dělohy vzniká plodový koláč = placenta

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE S plodem je spojena pupečním provazcem – pupečníkem (délka asi 50 cm) Plod má vlastní krevní oběh V pupečníku vedou cévy z těla plodu do placenty a zpět. Placenta je dočasný orgán (průměr 15 – 20 mm), který během nitroděložního vývoje slouží k výměně látek mezi krví matky a krví plodu

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE Placenta plní funkci plic, ledvin, trávicího systému Zabezpečuje výměnu plynů, výživu a vylučování plodu až do konce nitroděložního vývinu Vylučuje hormony, které zastavují dozrávání dalších vajíček ve vaječnících Částečně chrání plod před pronikáním škodlivých látek z těla matky

VZNIK A VÝVIN NOVÉHO JEDINCE Placentou prochází alkohol, nikotin, některé léky a zárodky nakažlivých nemocí (spalničky, syfilis, neštovice, HIV) Závažný je virus zarděnek, který poškozuje plod Nebezpečné jsou zárodky infekční nemoci toxoplasmózy (přenášejí zvířata, např. kočky) = poškozuje mozek plodu a může vyvolat potrat

Fotogalerie: Plod v děloze Nový typ ultrazvuku poskytl unikátní záběry v děloze. V osmi týdnech života je plod schopný kopat a natahovat nohy, točit s nimi a zvedat ruce nahoru a dolů.

Fotogalerie: Plod v děloze V deseti týdnech plod může plod různě pohybovat rukama a nohama.

Fotogalerie: Plod v děloze Ve 22 týdnech jsou děti schopny jemných pohybů rukou a prsty. Na krátkou chvíli se pozorované dítě škrábalo, mnulo a dotýkalo brady a nosu.

Fotogalerie: Plod v děloze Plod se chová stejně jako dítě po narození. Pokud je položeno, snaží se o pohyb dopředu.

Fotogalerie: Plod v děloze Mozek pozorovaného dítěte je vyvinutý natolik, že je schopno uvědomit si části svého těla. Může se dotknout prsty tak, že je cítí.

Fotogalerie: Plod v děloze Od 24 týdne je vyvinutá sítnice, děti mohou otevírat a zavírat oči a nacvičí si mrkací reflex, který jim pomůže chránit oči po narození.

Fotogalerie: Plod v děloze I když dítě bylo schopné úchopu dříve, ve třetím trimestru uchopuje už s jistotou ruce, nohy, prsty a nejčastěji pupeční šňůru.

Fotogalerie: Plod v děloze Ačkoli se děti první 4 až 6 týdnů po narození neusmívají, plod v děloze ano. Možná proto, že děloha je teplá, příjemná, chrání před hlukem a ostrým světlem.

Fotogalerie: Plod v děloze Plody mladší 11 týdnů byly pozorovány s prsty v puse. Toto dítě si začalo cucat nejmenší prsty a postupně se propracovalo k větším.

Fotogalerie: Plod v děloze Děti mohou zívat od začátku 12. týdne. Možná je to přirozený způsob, jak zajistit, aby se novorozenec mohl poprvé na světě nadechnout.