Pokročilé metody speciální pedagogiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Malí andělé.
Advertisements

5. Abrahám věří, že mu Hospodin splní slib - bude mít potomka.
Život je jako cesta vlakem…
Naučil jsem se....
Orientece v čase Romana Straussová
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
Seminář k metodám sociologického výzkumu Josef Bernard Katedra sociologie FF UHK.
Jak se UČIT, aby mě to nebolelo
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Ideový závěr Co si mám z přednášky odnést (+ komentáře k užití statistiky v biologii)
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Přeji Ti sílu všech živlů
KDYŽ RODIČE ZESTÁRNOU 8 Clickar.
Centrum Pomněnka České Budějovice
Role asistenta v Montessori pedagogice
Nedostatek času pro nás už neexistuje. Každý člověk má jenom tolik minut, hodin a dní kolik jich využije.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_12.
Montessori Prachatice, ZŠ Národní
OTČE Centrum pro katechezi Olomouc, Modlitba Páně při mši svaté „Když jsme byli pokřtěni, nepřijali jsme ducha otroctví, abychom se znovu báli,
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Sčítálek.
Soutěž Recept na šťastné manželství. Manželé Mendrokovi 6. února 2015 oslavili 50. výročí svatby.
Křídla života Umění jednat přináší praktické výhody při nejrůznějších skupinových procesech. Řídíte-li jednání, je vaší úlohou stanovit agendu, řídit diskusi.
 Slovíčka „až, maximálně, nejvýše“ apod.  Slovíčko „od“  Malá písmenka  Cena uvedená bez DPH  Klamavá reklama  Zdroj:
UMĚNÍ UČIT SE Mgr. Michal Oblouk. UČENÍ  měli bychom: a)zjistit, jaký způsob učení nám nejvíce vyhovuje a používat ho b)uvědomit si, že je důležité procvičování.
Struktura Romana Straussová
Patronus 9/06 Madam Pomfrey, prof. McGonagallová, prof. Snape od Veni.
JEN PRO TEBE.
Motivace ve výuce přírodopisu
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Zeptej se sám sebe: „Mám utéct?“.
Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Teorie motivace Adéla Furiková.
„Opravdový přítel je ten, kdo ti nabídne ruku a dotkne se tvého srdce“
Základy práce s počítačem Autorem materiálu je Mgr. Eva Švarcová ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Psí Svět.
Matematika v předškolním vzdělávání
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
B Y O D Otázky, které nastolily dva roky experimentálního ověřování projektu BYOD – Vzděláváme pro budoucnost Studijní materiál v rámci projektu Informační.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ADÉLKA KUTILOVÁ studentka sekundy
Kameny Příroda kolem nás.
ZODPOVĚDNÝ EVROPAN Markéta Válková 9.B 2015/2016.
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Schůzka rodičů 2017.
Jak stárnu, více si vážím žen nad 40 let. Jen několik příkladů, proč.
Čím chci být až vyrostu ? Proč zrovna plavčice ? Pomáhá a zachraňuje lidské životy. Má to hodně těžké protože, když se člověk topí je velice těžké si ho.
Czech club in Birmingham
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Čím chci být, až vyrostu Tomáš Fryčka.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Malí andělé.
Typ klienta.
Naučil jsem se....
Škola SOŠ a SOU Hustopeče, Masarykovo nám. 1 Autor
MOTIVACE Zora Syslová.
Malí andělé.
Jak stárnu, více si vážím ženy nad 40 let. Jen několik příkladů, proč
Každý den jsme trochu starší…
Jak zvládat zlost a agresivitu
Malí andělé.
Transkript prezentace:

Pokročilé metody speciální pedagogiky Metody pro lidi s PAS Pokročilé metody speciální pedagogiky

Son- rise přístup 1. Joining: Aktivní připojení k rituálům a zvláštním činnostem dítěte: např. točení, houpání se, zírání do prázdna, opakování jednoho slova dokola, stavění věcí do stejných řad, pobíhání tam a zpět, povídání si stále na jedno pořád se opakující či zvláštní téma, vydávání různých skřeků a zvuků atd. Není překvapením, že se dítě stahuje do vlastního světa. Zakazování repetitivních činností často vyvolává agresivní chování. Dítě se pak jeví hůře nebo těžko vzdělavatelné a nechápající. Právě toto stažení nám dá o dítěti matný obrázek, který ovšem lidé z okolí považují za fakt. Ve skutečnosti nikdo opravdu neví, co všechno dítě chápe a co v něm je.

2. Využívání motivace dítěte: Využíváme tedy jeho motivaci, jestliže ho chceme něco naučit. Princip č. 1 joining nám pomáhá přijít na to, jaké motivace dítě má. Např. jestliže po mě dítě chce, abych mu něco podala, zazpívala atd. a já vidím, že je dostatečně motivováno, řeknu mu „výborně, teď se na mě ale ještě podívej, abych si byla jistá, že mluvíš se mnou“Dítě se tak učí, že pomocí tohoto způsobu chování, danou věc či činnost dostane mnohem rychleji. Jestliže se přesto dítě na mě nepodívá, za nějakou dobu mu věc stejně dám a pochválím ho alespoň za pokus (stačí např. že se podívá mým směrem).

3) Energie, entuziasmus a nadšení pro hru nezáleží na tom, co dítěti prezentujeme, ale jak to prezentujeme. Pokud budu znuděná a otrávená, je samozřejmé, že se mnou dítě nebude chtít mít nic společného. Pokud se ale upřímně dokážu nadchnout pro aktivitu dítěte, nebo nadšeně představím novou hru, mám mnohem větší šanci, že si mě dítě bude všímat. Pro dítě pak bude pobyt se mnou a učební proces samotný mnohem příjemnější. (pozor! Nadšení a entuziazmus nemusí být vždy hlasité, ne každé dítě to ocení. Tiché a upřímné nadšení má stejnou váhu, jako výskot a jásot).

4) Učení pomocí interaktivní hry V Son-rise Programu učíme děti zásadně v době, kdy chtějí být učeny. Ano, to někdy může znamenat celé hodiny a někdy i dny čekání na vhodný okamžik. Ale to co se dítě naučí z vlastního popudu, a v době kdy se chce učit, má pro něj mnohem větší význam. Dítě tím učíme, aby mělo učební proces rádo. Je pak také schopno dokázat věci, které by donucovacími metodami nikdy nedokázalo.

5) Bezpředsudkový a optimistický přístup Pro dítě je mnohem příjemnější, když s ním pracuje osoba, která v něj věří, neodsuzuje ho a nelituje. S takovým člověkem je pro dítě mnohem snazší předvést, co v něm doopravdy je.

6) Rodič jako hlavní terapeut programu Ani sebevětší odborník prostě nemůže nahradit rodiče. Rodiče mají největší motivaci dítěti pomoci. Jejich cit, láska a trpělivost jsou pro dítě nenahraditelné. V Son-rise Programu věří že rodič je pro dítě nejlepším odborníkem.

7) Vytvoření bezpečného a klidného prostředí pro dítě (Son-rise herna) Tento pokoj má co nejméně rušivých podnětů a tudíž je zaměřena pozornost spíše na přítomného terapeuta (rodiče či dobrovolníka) než na věci okolo. Dítě je tak ve vlastním prostředí, s lidmi které zná, nebo má možnost postupně poznávat. Son-rise herna pomáhá dítěti zpracovávat svět po malých částech ve vlastním tempu. Nejedná se o izolaci, jelikož se rodiče a dobrovolníci věnují dítěti mnohem intenzivněji a déle, než by se mu kdo byl schopen věnovat ve škole. Pobyt v herně je hlavně přípravou na „pobyt venku“ v době, kdy na něj dítě bude zralé a nebude ho děsit. Mnozí rodiče byli překvapeni, jak snadněji zvládá jejich dítě venkovní svět po nějaké době pobytu v herně.