Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS."— Transkript prezentace:

1 Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS

2 Orientace v prostoru Úprava prostředí tak, aby dítě dostávalo jasnou odpověď na otázky KAM mám jít? KDE mám být? Optimálně jedna činnost = jedno místo → „volací karty“ v blízkosti místa konkrétní činnosti

3 Vymezení prostoru Důležité je i při hře, cvičení

4 Dítě ví, co má dělat (kam odkládat sponky, kam ulovené rybičky, kloboučky) a pozná konec hry Dítě ví, co má dělat (kam odkládat sponky, kam ulovené rybičky, kloboučky) a pozná konec hry Zároveň je mu dodávána motivace ke hře Zároveň je mu dodávána motivace ke hře Struktura stolní hry

5 Strukturované učení Dítěti musíme poskytnout dostatečnou MOTIVACI k učení = OKAMŽITÝ PROFIT (materiální nebo činnostní odměna doplněná odměnou sociální) Dítěti musíme poskytnout dostatečnou MOTIVACI k učení = OKAMŽITÝ PROFIT (materiální nebo činnostní odměna doplněná odměnou sociální) Poskytujeme zpětnou vazbu – konkrétní pojmenování toho, co se dítěti povedlo Poskytujeme zpětnou vazbu – konkrétní pojmenování toho, co se dítěti povedlo Předvídatelnost – pracovní stůl a počet úkolů na něm Předvídatelnost – pracovní stůl a počet úkolů na něm

6 Strukturované úkoly Úkol je pro dítě pochopitelný pouhým vhledem Úkol je pro dítě pochopitelný pouhým vhledem Je z něj patrné, CO má dítě dělat, JAK a JAK DLOUHO (kdy je úkol splněný) Je z něj patrné, CO má dítě dělat, JAK a JAK DLOUHO (kdy je úkol splněný) → dítě získává jistotu, je snadnější získat ho pro spolupráci

7 Strukturování času, prostředí, úkolů pomáhá kompenzovat handicap související s PAS. Stále jde ale o dítě Má nám pomoci naučit dítě novým dovednostem. Ty je nutné přenášet do praxe.

8 Nejen struktura… Dítěti bychom měli kromě struktury dopřát také radost ze SDÍLENÍ Dítěti bychom měli kromě struktury dopřát také radost ze SDÍLENÍ Tj. iniciovat jednoduché sociální hříčky, kterým dítě s PAS rozumí (honěná, lechtání, házení do vzduchu) Tj. iniciovat jednoduché sociální hříčky, kterým dítě s PAS rozumí (honěná, lechtání, házení do vzduchu) Předcházíme tím problémovému chování – dítě nebude „provokovat“ tuto zábavu v nevhodnou dobu Předcházíme tím problémovému chování – dítě nebude „provokovat“ tuto zábavu v nevhodnou dobu


Stáhnout ppt "Orientece v prostoru Romana Straussová Využití struktury u dětí s PAS."

Podobné prezentace


Reklamy Google