EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník. OPAKOVÁNÍ 1 Prvouka 3.ročník.
Advertisements

Přírodověda – 4. ročník ZŠ
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Pole.
Živá a neživá příroda 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Živočichové našich polí Savci 4. ročník
Člověk a rostlina – kulturní rostliny, zemědělství, ekofarmy
Živočichové našich polí PTÁCI 4. ročník
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Polní plodiny Filip Bordovský.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“

Společenstva polí ROSTLINY a ŽIVOČICHOVÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Pospíšilová Základní škola Kolín III.,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_163.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVO OKOLÍ LIDSKÝCH OBYDLÍ
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Potravní pyramida, potravní řetězec
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Skupina 6..  Ptáci se živí různou potravou, zahrnující nektar, ovoce, rostliny, semena, zdechliny a různé drobné živočichy včetně dalších ptáků. Protože.
Ekosystém pole Rostliny
Ekosystém rybník Živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_15_Živočichové a rostliny v ročních obdobích Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 15 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Hospodářské plodiny.
LOUKA živočichové.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Přirozené a umělé ekosystémy.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_68_Louky, pastviny, pole-učební text
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Ekosystém les Živočichové
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: VY_32_INOVACE_20_PRVOUKA_LÉTO.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Zima v přírodě Autor:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Transkript prezentace:

EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012

Vlastními slovy popiš, co je to pole. Pole je ekosystém uměle vytvořený člověkem. Na polích pěstujeme hospodářské (kulturní) rostliny, mezi které patří například obilniny, okopaniny,luskoviny, olejniny, pícniny, zeleniny a průmyslové rostliny. Vlastními slovy popiš, co je to pole.

Mezi nejdůležitější polní plodiny patří OBILNINY. Vyjmenuj 5 základních druhů. Nezapomeň uvádět i druhý název.

Vyjmenuj 3 zástupce OKOPANIN.

LUSKOVINY – jejich plodem je lusk, ve kterém jsou ukryta semena. Tato semena nazýváme luštěniny. Vyjmenuj 4 nejznámější luskoviny.

OLEJNINY jsou rostliny, z jejichž semen se lisováním získává olej. Napiš dva nejznámější druhy.

PÍCNINY se používají ke krmení hospodářských zvířat. Vyjmenuj 2 zástupce.

PRŮMYSLOVÉ PLODINY – používají se k průmyslové výrobě, například výroba látek nebo paliv (přidávají se do benzínu a nafty). Napiš 2 zástupce.

PLEVELE – plané rostliny, které rostou na polích. Ubírají vodu, živiny a světlo hospodářským rostlinám. Vlastními slovy napiš, co jsou plevele.

Napiš 3 druhy plevelů.

Stálí ptáci u nás přezimují, protože se živí semeny nebo to jsou dravci . Tažní ptáci odlétají na zimu do teplých krajin, protože se živí hmyzem nebo obojživelníky (jsou v zimě ukrytí). Vlastními slovy vysvětli pojem tažní ptáci: Vlastními slovy vysvětli pojem stálí ptáci:

Napiš 3 zástupce tažných ptáků. Napiš 3 zástupce stálých ptáků.

bezobratlých žijících Napiš 3 zástupce savců žijících na poli. Napiš 3 zástupce bezobratlých žijících na poli.

Jak nazýváme plané rostliny, které ubírají Otázky na závěr Jak nazýváme plané rostliny, které ubírají živiny hospodářským rostlinám na poli? Co se vyrábí ze lnu setého? Který savec, obývající pole, žije pod zemí?

Jmenuj všežravého ptáka, který žije na poli. Jmenuj živočicha, který požírá hraboše. Proč nemohou tažní ptáci u nás přezimovat?

Sestav potravní řetězec ze společenstva polí.

ODKAZY http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cleaned-Illustration_Trifolium_pratense.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Linseed_field_near_Castle_Bytham,_flowers.jpg?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klatschmohn_in_Weizenfeld.JPG http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Kornblume.jpeg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kisoroszi,_zraj%C3%ADc%C3%AD_kuku%C5%99ice.JPG?uselang=cs http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Solanum_tuberosum_003.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Leptinotarsa_fg01.jpg?uselang=cs http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Phasianus_colchicus_2_tom_(Lukasz_Lukasik).jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Common_kestrel_falco_tinnunculus.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Krtek http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Feldmaus_Microtus_arvalis.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Sysel_obecn%C3%BDhttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Brassica_napus_LC0027.jpg