Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
Advertisements

Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Fyziologické vlastnosti lidského sluchu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastKomunikace hudebního umění se.
CorelDRAW – dodatky (19). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: David Holubec NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_INF Vzdělávací oblast: informatika Ročník: 9. Číslo projektu:
Warez scéna, crack. Warez, co to je? Warez je termín počítačového slangu označující autorská díla, se kterými je nakládáno nelegálně, zejména v rozporu.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Kvalitní potraviny - kvalitní život CZ.1.07/1.1.00/
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada31 AnotaceDrážkový.
Soutěž „nul a jedniček“ pro fotografující nadšence Zruč n. Sázavou 27. února 2016.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prezentace fotografií Číslo DUM: III/2/VT/2/3/55 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Název školyStřední škola hotelová Kroměříž Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Autor Bc. Pavel Sedlák Název šablonyVY_32_INOVACE SAZ Název DUMuSAZ U.
Co dnes uslyšíte? Užití fotogrammetrie Konstruktivní fotogrammetrie Vodorovný snímek Prvky vnitřní orientace vodorovného snímku Rekonstrukce snímku z dostupných.
OneNote. Co to je?  OneNote patří k produktům Microsoftu, nyní je ke stažení zdarma  jde o aplikaci pro rychlou, snadnou a přehlednou správu různých.
Základní škola Čelákovice
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Širokoúhlá prezentace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
Stroje a zařízení – části a mechanismy strojů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Grafické programy - opakování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
ARCHIMÉDŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_29.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Krácení a rozšiřování poměru
PASCALŮV ZÁKON Autor: RNDr. Kateřina Kopečná
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Konstrukce trojúhelníku s využitím vět o shodnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ. 1
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Grafika Prostředí picture
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Odvodnění plochých střech
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Zlomky Část celku VY_42_INOVACE_20_01.
Zásady kompozice stránky a dokumentu
VÁLEC – charakteristika tělesa
všechny animace a obrázky - archiv autora
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
AUTOR: Mgr. Lenka Štěrbová
11 DĚLENÍ ZLOMKŮ.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Mgr
IV/ Přímka a její části Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zlomky Sčítání zlomků..
Jsou přímky a , b: rovnoběžky různoběžky Správná odpověď: b a různoběžky.
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zlatý trojúhelník, obdélník a pětiúhelník
Základy úprav fotografií
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Lineární funkce a její vlastnosti
Konstrukce trojúhelníku - Ssu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VÝROBEK ZE DŘEVA KVEDLAČKA Mgr. Jakub Karásek
Dvourozměrné geometrické útvary
Základy úprav fotografií
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez

Co je: kompozice zlatý obdélník zlatý řez

Kompozice je důležitá při fotografování Kompozice je to, jak se daný snímek pořídí: z jaké dálky, jak jsou na snímku rozmístěny objekty, v jaké části bude ústřední motiv, volby clony a času, apod.

Zlatý obdélník a zlatý řez Pojem zlatý řez používají lidé již od renesance. Dlouhodobým zkoumáním a pozorováním se prokázalo, že jestliže člověk vnímá obraz v určitém poměru mezi délkou a šířkou, působí na něj toto vnímání přirozeně a pozitivně. Tak vznikl zlatý obdélník a zlatý řez.

Zlatý obdélník a zlatý řez Zlatý obdélník je obdélník s ideálním poměrem stran (zhruba 1 : 1,618), V tomto obdélníku vzniká tzv. zlatý řez tím, že delší stranu rozdělíme na dvě části ve zlatém poměru 1 : 1,618, Nejideálnější je, je-li ústřední motiv snímku právě na této pozici (asi v jedné třetině šířky)

Který snímek na tebe působí nejlépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí nejlépe?

Zlatý řez zlatý řez bývá nazýván „třetinová kompozice“, tj. kompozice do přibližně jedné třetiny šířky obrazu pro běžné fotografování stačí komponovat ústřední motiv zhruba do jedné třetiny šířky snímku Do té třetiny, aby nám motiv „neutíkal“ z obrazu pryč

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez zdroj: Počítačová grafika a multimédia, Pavel Navrátil, ComputerMedia, 2007 autor prezentace: syblik@zsdobrichovice.cz autor fotografií: syblik@zsdobrichovice.cz