Edmund Husserl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Husserlova teorie přirozeného světa
Advertisements

Husserlova teorie přirozeného světa Maryna Zheleznyak.
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Pedagogika jako vědecká disciplína Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_02 TÉMA: SLAVNÍ.
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_0701_HRUBÁ M. Téma: Pojem _HRUBÁ MZDA Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Příběh o mravenečkovi Každý den po včasném příchodu do práce se pouští malý mraveneček okamžitě do práce...
Divadlo Klauniky uvádí Stranu mírného pokroku v mezích zákona tedy přírodního.
Insolvenční řízení v ČR Zmar nebo nová šance?. Uspokojení věřitelů: World Bank65 % (údaj z dotazníkové akce) Reálná data ,4 % Co víme o insolvenčních.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Projekty vytvářející příjmy dle článku 55 Nařízení Rady (ES) č. 1083/2006 Praktické zkušenosti ŘSD ČR při přípravě projektů Ing. Tomáš Brázdil.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
KURZ ALGORITMIZACE A PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C Lekce č. 10: Tvorba vlastních funkcí Bc. Radek Libovický.
1. WORKSHOP.
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE III.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 7_07
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Michel Foucault sociologie moci: represivní – normalizační - biomoc
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MATEMATIKA Čísla celá základní pojmy.
Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh
PhDr. Irena Martínková, Ph.D.
SYSTEMATICKÁ FILOSOFIE II.
Lomené algebraické výrazy
Kvalitativní výzkum Vybrané otázky: Proč kvalitativní výzkum?
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Dějiny právního myšlení Přednáška I
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Úvod do filosofie a etiky v sociální práci
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_DISKUSE Výchova.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
MATEMATIKA Dělitel a násobek přirozeného čísla.
Úvod do filozofie.
Společenská odpovědnost organizací Město Třebíč 21. září 2017
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Maďarská metoda Kirill Šustov Michal Bednář Stanislav Běloch
Úvod do etiky v podnikání (vztah etiky a ekonomie)
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_09
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy Základní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Rovnice základní pojmy.
Slohotvorní činitelé.
Virtuální realita Využití VR v praxi Kritika Další VR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Učení jako umění Kulturní andragogika 2.
Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
Reflexe: teorie a modely
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_17
Rozoluiční princip.
Globální problémy současného světa 4 – HIV, AIDS
Jak na články? Regionální konference 2009 Jan Šperl
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Strategické řízení a plánování
Fyzika 2.E 4. hodina.
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
Zlomky – opakování učiva 5. ročníku
VY_32_INOVACE_Pel_I_08 Výrazy lomené – podmínky2
Dělitelnost přirozených čísel
Hromadné dokumenty opakující se pro kolekci osob
Transkript prezentace:

Edmund Husserl

Edmund Husserl Filosofie jako přísná věda Řecký model Svět není samozřejmý Prototyp vědy – matematika

Matematika Objekty existují s naším přičiněním, ale nezávislé na přechodnosti a proměnlivosti Platí vždy a všude Jsou sdělitelné  Svět jako celek není objektivní Vytržení ze samozřejmosti Skrytost ve věcech světa Ukazování mimo sebe sama Nikoli jak se věci jeví, ale co je možné z nich vytvořit nezávislého.

Edmund Husserl Filosofie aritmetiky, 1891 (zkoumání základních pojmů a jejich založení – část, celek, kvantita, rovnost, podobnost) Logická zkoumání, 1900 Ideje k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, 1913

Ideje k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii Přirozená zkušenost Vnější vjem Vnitřní vjem Vcítěný názor Nahodilost fakt  takovost Takovost  ideální podstata (eidé)

Fenomenologická redukce Epoché (uzávorkování), očištění zkušenosti, hledání apodiktické evidentnosti 1. Pokračování v karteziánské skepsi, nalézání imanence 2. Vyloučení transcendence 3. Nalezení transcendence v imanenci