Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
AFFIRMATIVE, QUESTION, NEGATIVE
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.16 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 16 Název materiálu:Present simple Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
PRESENT SIMPLE PRESENT CONTINUOUS
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present continuous Klíčová slova přítomný čas průběhový,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
REVISION of U5, U6 AJ - 5. třída VY_32_Inovace/9_ května 2012 Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_32_INOVACE_05_PRESENT SIMPLE Anotace Prezentace sloužící k výkladu a procvičení přítomného času prostého, tvoření otázek, záporu a překlad jednoduchého.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Přítomný čas prostý Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách oznamovacích, slovní zásobu tematického okruhu volný.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují tvoření otázek v přítomném čase prostém. Procvičují si slovní zásobu tematického okruhu volný čas. Tvoří.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present simple Present continuous
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PRESENT SIMPLE 5. třída Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_43.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_422_Přítomný čas prostý 1 AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách záporných. Procvičují si slovní zásobu tematického.
PRESENT SIMPLE AFFIRMATIVE_05 Mgr. Filip Soviš ANJ_Tenses
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present continuous - questions Anglický jazyk VY_32_INOVACE_370, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Přítomné časy – 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Present continuous Anglický jazyk VY_32_INOVACE_368, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase.
Present Continuous Tense Questions
Present continuous - negative Anglický jazyk VY_32_INOVACE_369, 19. sada, AJ2 ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník:6. Tematická oblast: Anglická gramatika a slovní zásoba 1. Téma:Present.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_09 Anglický jazyk 4.tř. Present simple and present continuous. Name:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
PRESENT SIMPLE – přítomný čas prostý Autorka: Mgr. Bohumila Navrátilová Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU PENÍZE ŠKOLÁM.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ Přítomný čas průběhový popisuje děj,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Present simple He goes to school every day. She gets up at 6 o´clock.
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_INOVACE_437 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
VY_32_Inovace_ Present simple - question
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
PRESENT CONTINUOUS aneb přítomný čas průběhový
VY_32_ Present simple - negative Project 1
Přítomný průběhový čas The present continuous tense
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_AJ_15
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
ANJ_Verbs TO BE PRESENT_01 Mgr. Filip Soviš
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
VY_32_Inovace_ To be – zápor Project 1
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3 ZŠ a MŠ Nedašov

Anotace prezentace slouží jako opakování a prohloubení učiva gramatiky spojené s užíváním přítomného času v jazyce anglickém, prezentace je zaměřena na Present Simple a Present Continuous Autor Mgr. Lucia Púčková   Jazyk anglický Očekávaný výstup žáci dokáží rozlišit rozdíly mezi užitím přítomného času prostého a průběhového, jsou schopni užívat oba časy v gramatických cvičeních i komunikaci v jazyce anglickém Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova Present simple, Present Continuous Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinovaná, samostatný úkol Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina žáci 6. tříd Celková velikost 2, 42 MB Datum červen 2012

He reads, He sings, He plays Present Simple Present Simple = přítomný čas prostý používáme u činností, které provádíme opakovaně, pravidelně Běžně užíváme u přítomného času prostého spojení: every day, every week, every month,… Present Simple tvoříme tvarem infinitivu významového slovesa, ve 3. os. č. j. přidáváme koncovku -s I swim, I read, I sing He reads, He sings, He plays

Present Simple – affirmative: Časování sloves v přítomném čase prostém: Present Simple – affirmative: I sing We sing, You sing, They sing You sing He sings She sings It sings Já zpívám My zpíváme, vy zpíváte, oni zpívají Ty zpíváš On zpívá Ona zpívá Ono zpívá

U sloves, která končí na –o, přidáváme ve 3.os.č.j. koncovku –es He goes to school. She goes to school.

Present Simple – questions: Otázky v přítomném čase prostém tvoříme pomocí do a does, přidáme infinitiv slovesa Do I play football? Do you play football? Does he play football? Does she play football? Does it play football? Do we play football? Do they play football?

Present Simple – negative: Zápor v čase přítomném tvoříme pomocí tvarů don`t a doesn`t, přidáme infinitiv. I don`t dance You don`t dance He doesn`t dance She doesn`t dance It doesn`t dance We don`t dance They don`t dance

Přítomný čas průběhový Present Continuous Přítomný čas průběhový Present Continuous – přítomný čas průběhový vyjadřuje děj, který právě probíhá Present Continuous tvoříme pomocí slovesa to be a významového slovesa s koncovkou - ing I am playing the piano You are playing the piano He is playing the piano She is playing the piano It is playing the piano We are playing the piano You are playing the piano They are playing the piano Hello girls and boys, try to translate it.

Present Continuous - questions Otázky v přítomném čase průběhovém tvoříme tak, že tvary slovesa to be vložíme před podmět Am I swimming ? Are you swimming ? Is he swimming ? Is she swimming ? Is it swimming ? Are we swimming ? Are you swimming ? Are they swimming ? Do you like swimming ? I do !

Present Continuous - negative Zápor u přítomného času průběhového tvoříme jednoduše tak, že za tvar slovesa to be vložíme not. I am not learning. You are not learning. He is not learning. She is not learning. It is not learning. We are not learning. You are not learning. They are not learning.

Hello, there is some task for you: I just mixed these sentences, try to correct them! I sleeping am. Peter not is reading. You are playing basketball ? I am play tennis. My friend taking a photo not is.

Hi, this is right solution, so check it ! I am sleeping. Peter is not reading. Are you playing basketball? I am playing tennis. My friend is not taking a photo. Právě teď spím. Peter si teď nečte. Hraješ právě basketbal ? Já právě hraji tenis. Můj kamarád teď nefotografuje.

Hello, I am Harry. Try to fill in some information about me. Hello, my name …… Harry. I ….. in London. I ….. got one brother and one sister. Me and my brother ….. to elementary school. My sister ……. as a teacher. I …... skiing and swimming. …… you like sports? I ….. My favourite subjects at school …….. Maths and Biology. Right now, I…………… computer games.

Right solution: Hello, my name is Harry. I live in London. I have got one brother and one sister. Me and my brother go to elementary school. My sister works as a teacher. I like skiing and swimming. Do you like sports? I do. My favourite subjects at school are Maths and Biology. Right now, I am playing computer games.

Metodický list: Tato prezentace je určena žákům 6. tříd, slouží jako opakování a procvičování gramatiky přítomného času, a to přítomného času prostého a průběhového. Žáci mají prostřednictvím úkolů možnost rozlišovat a správně užívat dané časy v textu i mluveném projevu.

Zdroje: × Hutchinson, Tom. Project 1 Students` book. Oxford: Oxford University press, 1999. 80 s. ISBN 978-0-19-436514-7 × Nástroje sady Microsoft Office × Hutchinson, Tom. Project 2 Students` book. Oxford: Oxford University press, 1999. 80 s. ISBN 978-0-19-436523-9