AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Větné členy.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_760_7TR_CJ Autor: Mgr. Květuše Zmrzlíková.
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Větné členy PŘÍSUDEK.
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiřina Homolová Název DUM: VY_32_Inovace_ Zájmena 4 Název sady: Český jazyk 6. ročník Číslo projektu:
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_15 TÉMA: ČESKÝ JAZYK.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Předmět (pt) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
PODMĚT.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Opakujeme vedlejší věty 1
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_04
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_03
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Spojky.
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2B_13
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08 TÉMA: ČESKÝ JAZYK PRO 2. STUPEŇ ČÍSLO PROJEKTU: CZ. 1. 07/ 1. 4. 00/ 21. 1843

Anotace Prezentace je určena žákům 6. třídy. Vysvětluje větný člen – předmět. Žáci se procvičí ve vyhledávání a určování předmětu ve větě. Prezentaci lze použít v hodinách slohu, slouží k praktickému tvoření vět.

Předmět Závisí většinou na slovese. Ptáme se na něj pádovými otázkami – kromě 1. a 5. pádu a slovesem (někdy i přídavným jménem). Předmět značíme Pt.

Předmět může být vyjádřen: podstatným jménem – Upekli jsme dort. přídavným jménem – Silný se vyvyšuje nad slabým. zájmenem – Pozvali nás na návštěvu. infinitivem slovesa – Dokážeš sestrojit trojúhelník?

Předmět může být: holý - Maminka vařila brambory. rozvitý – Maminka vařila rané brambory. několikanásobný – Maminka vařila brambory a omáčku.

Vyhledej ve větách předměty a urči jejich pád a slovní druh. Při našem jednání jsme se dopustili chyb. Sestra odmítla odletět na dovolenou. Dědeček je už s prací hotov. Tatínek se podobal svému bratrovi. Sytý hladovému nevěří.

Řešení Při našem jednání jsme se dopustili chyb. - 2. pád, podstatné jméno Sestra odmítla odletět na dovolenou. - infinitiv slovesa Dědeček je už s prací hotov. - 7. pád, podstatné jméno Tatínek se podobal svému bratrovi. - 3. pád, podstatné jméno Sytý hladovému nevěří. - 3. pád, přídavné jméno

Utvoř věty k obrázkům, doplněná slova musí být ve větě předmětem Utvoř věty k obrázkům, doplněná slova musí být ve větě předmětem. Všimni si, v jakém pádě se nejčastěji podstatná jména vyskytují.

Řešení Na podzim kluci pouštěli na poli papírové draky. Na oslavu mých narozenin jsem rozvěsila po zahradě barevné balónky. Nařídila jsem si budík na šestou hodinu. Z dálky jsem zahlédla veliké sídliště. Bratr dostal k Vánocům novou motorku. Na nebi jsem pozorovala obrovské mraky.

Vyjádřete stručněji jednoduchou větou. Meteorologové pozorovali, jak se počasí vyvíjí navzdory jejich předpovědi. V životopise uveďte, kdy a kde jste se narodili. Lékař nesdělil pacientovi přesně, jakým způsobem ho bude léčit.

Řešení Meteorologové pozorovali vývoj počasí. V životopise uveďte datum a místo narození. Lékař nesdělil pacientovi přesně způsob léčby. Vyznačená slova jsou předměty.

Slohový úkol – napiš souvislý text, použij následující slovesa a doplň je vhodnými předměty (domácí úkol) studovat odpovídat postarat se stydět se bát se

Použité zdroje KRAUSOVÁ, Zdeňka a Renata TERŠOVÁ. Český jazyk pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 136 s. ISBN 80-723-8206-3 Otevřená galerie MS Office Vlastní zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kateřina Palečková.