Zhodnocení prvních zkušeností, doporučení pro vysoké školy a hodnotitele Stanislav Labík Seminář: První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Činnost AKVŠ v roce 2012 Marta Machytková Bibliotheca academica 2012
Podpora meziobecní spolupráce
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Specializační vzdělávání na lékařských fakultách Pavel Dlouhý.
Hodnocení škol a školských zařízení
MŠMT - Odbor 32 Financování výzkumu a vysokých škol Ing. Petr Valášek
Sněm RVŠ, květen 05Projekt "Hodnocení kvality vysokých škol" 1 Projekt „Hodnocení kvality vysokých škol“ Sněm RVŠ Praha, květen 2005.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
IP národní: Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Hlavní garant: Prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA Zahájení realizace projektu:
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Konference NIDM k uznávání neformálního vzdělávání Praha, 2. a 3. listopadu 2011.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Kvalita ve vzdělávání. Co je to kvalita? Kvalitou (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávací soustavy) se rozumí žádoucí (optimální) úroveň.
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Program švýcarsko-české spolupráce Předkládání záměru projektu Konečný termín k předkládání projektových záměrů: ve 14:00 Místo předkládání.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Sněmovní tisk 1046 Legislativní komise RVŠ. Sněmovní tisk 1046 Sněmovní tisk 746/3 Obsah: –řešení ubytovacích stipendií pro studenty soukromých vysokých.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
vlastní hodnocení školy
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
2006 Úpravy směrnice a prováděcího předpisu pro eVŠKP na UTB ve Zlíně.
P RVŠ1 Zhodnocení činnosti Předsednictva RVŠ v r
1 Rozhodování o vysokých školách MVD023K Rozhodovací procesy na úrovni vysokých škol.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého.
Zjednodušení administrativních postupů – výpisy z Evidence rejstříku trestů Mgr. Marek Souček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 3. – 4. dubna 2006.
Sněm RVŠ1 2. zasedání sněmu Rady vysokých škol 18. května 2006.
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Terciární vzdělávání. Struktura Vysokoškolské (5A, 6) Vyšší odborné (5B) – 1992/93, 1995/96 Třístupňová struktura vysokoškolského vzdělávání: bakalářský.
K vývoji aktivit v organizaci výzkumu se zaměřením na hodnocení výsledků Odborná skupina Organizace výzkumu ČFS JČMF Akademické fórum XI – 11. březen 2010.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Hodnocení kvality VŠ 15. seminář Podpora výuky a učení se na VŠ Jak podpořit kvalitní vysokoškolské.
Působnost Ministerstva spravedlnosti a správa státního zastupitelství JUDr. Jaroslav Picha.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
1 Zajišťování kvality a vnitřní hodnocení kvality Praha, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 529/5, Praha 1- Malá.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství a další aktuální témata Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Nové registry a úpravy stávajících registrů pro oblast vysokého školství Hlavní změny v oblasti vykazování v souvislosti s přijetím novely zákona č.
Hodnocení kvality vysokých škol, Telč Cesta MU k institucionální akreditaci.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Publikace vydané RVDA Martina Smetanová.
Systém zajišťování kvality na UK
Fond rozvoje sdružení CESNET
Činnost Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství a akreditace
Zajištění kvality studijních programů
Výzva k předkládání žádostí
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Příprava studijního programu
Informační schůzka pro zájemce o doktorské studium
Institucionální akreditace
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální.
Seminář První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci Kvalita podkladových materiálů pro hodnocení žádostí o institucionální.
Transkript prezentace:

Zhodnocení prvních zkušeností, doporučení pro vysoké školy a hodnotitele Stanislav Labík Seminář: První zkušenosti s předkládáním a hodnocením žádostí o institucionální akreditaci 10. dubna 2018

Obecné informace k institucionální akreditaci Vymezení oblasti vzdělávání a typu SP (ale ne profil SP) Doba udělení IA je vždy 10 let Oprávnění VŠ po udělení IA Schvalovat SP v daných oblastech a jejich kombinacích Zřizovat místa mimořádných profesorů Samostatně uznávat předchozí zahraniční vzdělávání Spolupráce s AV ČR na základě Rámcové smlouvy Ale ne Realizovat bez akreditace kombinované SP s oblastmi vzdělávání mimo IA Realizovat bez akreditace SP ve spolupráci s jinými organizacemi mimo AV ČR Realizovat SP pro regulovaná povolení bez schválení regulátorem

Obecné informace k institucionální akreditaci Obsah žádosti o IA název vysoké školy, označení oblasti nebo oblastí vzdělávání, ve kterých vysoká škola na základě akreditace hodlá působit, a typu nebo typů studijních programů, zprávu o vnitřním hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy a případné dodatky k této zprávě a sebehodnotící zprávu popisující a hodnotící naplnění jednotlivých požadavků vyplývajících z příslušných standardů pro akreditace, včetně požadavků týkajících se finančního, materiálního a dalšího zabezpečení činnosti vysoké školy a jeho rozvoje. Vysoká škola dále může k žádosti přiložit hodnocení své činnosti provedené všeobecně uznávanou hodnoticí agenturou, jíž se rozumí zejména agentura, která je zařazená v registru EQAR (Evropském registru agentur zabezpečujících kvalitu) nebo je členem sdružení ENQA (Evropské asociace pro zabezpečování kvality ve vysokém školství); k tomuto hodnocení NAÚ přihlédne.

Metodické materiály Metodické materiály pro přípravu a hodnocení žádosti o institucionální akreditaci https://www.nauvs.cz/attachments/article/81/RNAU-schvaleno-2017-25-1- Metodika%20institut%20akreditace.pdf Projednány s ČKR a RVŠ Formuláře pro Expertní posudky a Stanoviska komisí Formulář pro přípravu návštěvy na místě

Standardy pro akreditace Funkce standardů pro akreditaci Standardy pro akreditaci plní při akreditačních postupech několik funkcí: Mohou sloužit vysoké škole jako metodický materiál Pro vysokou školu mohou představovat osnovu pro zpracování žádosti Jsou vodítkem pro hodnotící komisi při posuzování vysoké školy na místě v rámci hodnocení Obsahují požadavky, které vysoká škola musí splnit, aby prokázala svou způsobilost a kvalitu

Standardy pro institucionální akreditace Požadavky na institucionální prostředí Působnost orgánů vysoké školy, řízení a hospodaření vysoké školy Poslání a strategie vysoké školy Aktivity vysoké školy spojené se vzdělávací činností Tvůrčí činnost vysoké školy Vnitřní systém zajišťování kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností a vnitřní hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností vysoké školy Procesy schvalování, řízení a pravidelného hodnocení kvality studijních programů Podpůrné zdroje a administrativa

Standardy – institucionální prostředí Působnost orgánů vysoké školy, řízení a hospodaření vysoké školy  ověření, zda vymezení působnosti, pravomoci a odpovědnosti orgánů vysoké školy, orgánů fakult vysoké školy, vedoucích zaměstnanců na úrovni vysoké školy a vzájemné vztahy mezi orgány a vedoucími zaměstnanci na úrovni vysoké školy a na úrovni fakult tvoří ucelený a vnitřně provázaný systém ověření funkčnosti zapojení studentů do činnosti akademické samosprávy ověření, zda orgány vysoké školy a součástí vysoké školy vykonávají své působnosti v souladu se zákonem a s vnitřními předpisy ověření funkčnosti pravidel upravující studium a přijímací řízení posouzení dlouhodobé ekonomické udržitelnosti ověření, že kontrolní systém vysoké školy v oblasti hospodaření funguje

Standardy – institucionální prostředí Poslání a strategie vysoké školy posouzení vymezení poslání vysoké školy a propojení poslání a role, kterou vysoká škola plní posouzení vymezení hlavních strategických cílů ve strategickém záměru ověření existence souboru ukazatelů, pro naplňování strategických cílů a schopnosti jejich naplňování vyhodnotit posouzení propojení strategických záměrů na úrovni vysoké školy a jejich součástí posouzení transparentnosti a srozumitelnosti postupů, dle nichž jsou připravovány a schvalovány strategické materiály posouzení, zda škola reálně poskytuje přiměřené služby zajišťující rovný přístup ke studiu a pro studenty se specifickými potřebami ověření existence etického kodexu

Standardy – institucionální prostředí Aktivity vysoké školy spojené se vzdělávací činností posouzení, zda se mezinárodní spolupráce přiměřeně vzhledem k poslání a strategickým cílům školy reálně promítá do vzdělávací činnosti posouzení, zda se národní a regionální spolupráce přiměřeně vzhledem k poslání a strategickým cílům školy reálně promítá do vzdělávací činnosti

Standardy – institucionální prostředí Tvůrčí činnost vysoké školy ověření existence metodiky hodnocení výsledků tvůrčí činnosti uplatňované vysokou školou a posouzení, zda uplatňovaná metodika odpovídá charakteru vysoké školy a zda je reálně uplatňována posouzení, zda se tvůrčí činnost přiměřeně vzhledem k charakteru vysoké školy reálně promítá do vzdělávací činnosti a zda synergický efekt mezi tvůrčí činností a vzdělávací činností funguje posouzení, zda je mezinárodní spolupráce v tvůrčí činnosti vysoké školy přiměřená a zda je rozsah a promítnutí tvůrčí činnosti do spolupráce s praxí přiměřené vzhledem charakteru vysoké školy

Standardy – institucionální prostředí Vnitřní systém zajišťování a hodnocení kvality vzdělávací, tvůrčí a s nimi souvisejících činností ověření existence a reálného fungování vnitřního systému zajišťování kvality posouzení, zda složení rady pro vnitřní hodnocení odráží velikost a charakter vysoké školy a svěřené pravomoci a povinnosti, včetně případného zapojení externích členů; zda byla doložena její pravidelná činnost a její role v systému zajišťování kvality a evidence o provedených hodnoceních posouzení funkčnosti a účelnosti vymezení struktury řízení a rozdělení zodpovědností v rámci vnitřního systému zajišťování kvality a přiměřenosti jejího zabezpečení posouzení, zda jsou ve vnitřním systému zajišťování kvality dostatečným způsobem zahrnuty procesy zpětné vazby ověření, zda má vysoká škola zavedeny kontrolní procesy a posouzení, zda jsou účinné

Standardy – institucionální prostředí Procesy schvalování, řízení a pravidelného hodnocení kvality studijních programů ověření, zda vymezení procesů vzniku, schvalování a změn studijních programů ve vnitřních předpisech a dalších dokumentech vysoké školy tvoří ucelený a vnitřně provázaný systém ověření, zda má vysoká škola stanoven soubor vnitřních požadavků na studijní programy, které si bude schvalovat a posouzení, zda soubor požadavků přiměřeně odpovídá standardům posouzení na vyžádaném vzorku studijních programů, zda je tento soubor vnitřních požadavků aplikován a zda schválené studijní programy splňují standardy pro akreditace studijního programu posouzení účinnosti systému pravidelného hodnocení kvality studijních programů 

Standardy – institucionální prostředí Podpůrné zdroje a administrativa posouzení dostatečnosti celkových kapacit výukových prostor, posouzení adekvátnosti materiálně-technického vybavení a posouzení dlouhodobé stability vysoké školy v této oblasti posouzení rozsahu, struktury a fungování informačního systému vysoké školy posouzení kvality informací poskytovaných studentům a uchazečům o studium posouzení dostatečnosti knihovních služeb, knihovních fondů a dostupných odborných databází a dalších elektronických informačních zdrojů pro studenty posouzení přiměřenosti administrativních kapacit vysoké školy a posouzení přiměřenosti a dostupnosti podpůrných služeb vysoké školy pro studenty

Standardy pro institucionální akreditace Požadavky na oblast vzdělávání Povaha, rozsah a struktura vzdělávací činnosti Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Podpůrné zdroje

Standardy pro institucionální akreditace B. Požadavky na oblast vzdělávání Povaha, rozsah a struktura vzdělávací činnosti ověření, zda dosavadní uskutečňování studijních programů vysokou školou v dané oblasti vzdělávání dává dostatečnou záruku úrovně kvality vzdělávací činnosti této oblasti ověření, zda vzdělávací činnost vysoké školy pokrývá dominantní část základních tematických okruhů přináležejících dané oblasti vzdělávání ověření, zda je záměr dalšího rozvoje vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání reálně podložen dosavadní vzdělávací činností a její kvalitou vše je nutno posuzovat v rámci relevantních součástí vysoké školy, ale výsledné posouzení se týká VŠ jako celku

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost Personální zajištění Mezinárodní působení Spolupráce s praxí

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání

Standardy - oblasti vzdělávání II. Zajištění podmínek pro uskutečňování vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání Tvůrčí činnost ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblasti vzdělávání dostatečně pokrývá vědní nebo umělecké disciplíny související s danou oblastí vzdělávání ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání celkově odpovídá požadavkům standardů ověření, zda tvůrčí činnost vysoké školy související s danou oblastí vzdělávání a strategie jejího rozvoje dává dostatečnou záruku uskutečňování a rozvoje vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání

Standardy - oblasti vzdělávání Celková struktura personálního zajištění výuky, tvůrčí činnosti a souvisejících činností akademickými pracovníky v dané oblasti vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti a zajišťuje: úroveň kvality dané oblasti vzdělávání garantování studijních programů v této oblasti zabezpečení výuky těchto studijních programů Vysoká škola musí prokázat, že má kvalitní klíčové akademické pracovníky dosavadní garanti splňují standardy personální zabezpečení pokrývá oblast vzdělávání lze očekávat naplnění standardů i v budoucnosti

Standardy - oblasti vzdělávání Celková struktura personálního zajištění výuky, tvůrčí činnosti a souvisejících činností akademickými pracovníky v dané oblasti vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti a zajišťuje: úroveň kvality dané oblasti vzdělávání garantování studijních programů v této oblasti zabezpečení výuky těchto studijních programů Vysoká škola musí prokázat, že má kvalitní klíčové akademické pracovníky dosavadní garanti splňují standardy personální zabezpečení pokrývá oblast vzdělávání lze očekávat naplnění standardů i v budoucnosti

Standardy - oblasti vzdělávání Celková struktura personálního zajištění výuky, tvůrčí činnosti a souvisejících činností akademickými pracovníky v dané oblasti vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti a zajišťuje: úroveň kvality dané oblasti vzdělávání garantování studijních programů v této oblasti zabezpečení výuky těchto studijních programů Vysoká škola musí prokázat, že má kvalitní klíčové akademické pracovníky dosavadní garanti splňují standardy personální zabezpečení pokrývá oblast vzdělávání lze očekávat naplnění standardů i v budoucnosti

Standardy - oblasti vzdělávání Celková struktura personálního zajištění výuky, tvůrčí činnosti a souvisejících činností akademickými pracovníky v dané oblasti vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti a zajišťuje: úroveň kvality dané oblasti vzdělávání garantování studijních programů v této oblasti zabezpečení výuky těchto studijních programů Vysoká škola musí prokázat, že má kvalitní klíčové akademické pracovníky dosavadní garanti splňují standardy personální zabezpečení pokrývá oblast vzdělávání lze očekávat naplnění standardů i v budoucnosti

Standardy - oblasti vzdělávání Celková struktura personálního zajištění výuky, tvůrčí činnosti a souvisejících činností akademickými pracovníky v dané oblasti vzdělávání odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti a zajišťuje: úroveň kvality dané oblasti vzdělávání garantování studijních programů v této oblasti zabezpečení výuky těchto studijních programů Vysoká škola musí prokázat, že má kvalitní klíčové akademické pracovníky dosavadní garanti splňují standardy personální zabezpečení pokrývá oblast vzdělávání lze očekávat naplnění standardů i v budoucnosti

Standardy - oblasti vzdělávání Mezinárodní působení vysoké školy mající vztah k dané oblasti vzdělávání, zejména zahraniční mobility studentů a akademických pracovníků, integrace možnosti zahraničních mobilit do studia ve studijních programech, a předpoklady pro uskutečňování těchto činností odpovídají charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti Spolupráce s praxí týkající se vzdělávací činnosti odpovídá charakteru uskutečňované vzdělávací činnosti v dané oblasti vzdělávání

Průběh posuzování žádosti Průběh posuzování žádosti – 150 dní Formální posouzení žádosti Vytvoření hodnoticí komise (N+1 dílčích komisí) Návrh složení komise Souhlasné vyjádření vysoké školy Ustavení komise Školení hodnotitelů

Průběh posuzování žádosti Činnost komise Seznámení se s podklady Stanovení člena(ů) pro vypracování expertního(ch) posudku (formulář) Návštěva na místě Vytvoření stanoviska dílčí komise (místopředseda - formulář) Schválení stanoviska dílčí komise (lze i PER ROLLAM) Vypracování souhrnného stanoviska (předseda - formulář) Schválení souhrnného stanoviska komise (PER ROLLAM) Spolupráce se zpravodajem (příslušným členem Rady NAÚ) a možné konzultace s kanceláří NAÚ

Průběh posuzování žádosti Příprava stanovisek zpravodajů Seznámení VŠ s podkladovými materiály pro Radu a případné vyjádření VŠ před finálním projednáním Projednání na Radě

Probíhající řízení v oblasti IA UK 23 MU UPOL 22 UPa 6 VŠE 2 JČU 9 OU 7 Celkem 92

Odhadované počty oblastí pro IA 2018 ČZU v Praze 8 UTB ve Zlíně 4 VFU Brno 3 VUT v Brně 7 Západočeská univerzita v Plzni Celkem 29

Odhadované počty akreditací SP 2018 ČVUT 44 Univerzita obrany v Brně 5 ČZU v Praze 4 UTB ve Zlíně 47 Jihočeská univerzita v Č. Bud. 86 VFU Brno 1 Mendelova univerzita v Brně 42 VŠCHT v Praze Ostravská univerzita 7 VŠP Jihlava 6 Policejní akademie ČR VŠTE v Českých Budějovicích Slezská univerzita v Opavě 23 VŠUP Praha Technická univerzita v Liberci 63 VUT v Brně 13 UJEP v Ústí nad Labem 50 Západočeská univerzita v Plzni 97 Univerzita Hradec Králové 16 Celkem 564 Případné zkrácení lhůt je v kompetenci místopředsedů a předsedkyně/y

Odhadovaný průběh akreditací SP 2018

Oblasti vzdělávání pro akreditací SP

Návštěva na místě Ověření skutečností, které nelze získat z předložených materiálů Možnost diskutovat problematické body s akademickou obcí Organizačně velmi náročná akce – formulář s požadavky dílčí komise – kdy, kde, kdo a co návštěvy na místě, min 2 osoby, diskuse o nejasných otázkách, koncepce rozvoje, závěrečné práce, laboratoře

Zkušenosti hodnoticích komisí Oceňována spolupráce s NAÚ Kladně hodnocena spolupráce s univerzitou Některé dílčí komise by uvítaly, kdyby měli předem hodnocení institucionálního prostředí Termín hodnocení byl napjatý Problémy spojené s časováním návštěv na místě Pro některé komise byly materiály málo přehledné Stížnosti na přílišnou podrobnost hodnocení Kritika použitých formulářů

Zkušenosti s hodnoticími komisemi V zásadě se dařilo sestavování komisí ( ale ďábel se ale občas skrývá v detailu) Významná většina hodnocení byla velmi kvalitní a dává dobrou vysoké škole zpětnou vazbu Velmi různé požadavky na doplnění předložených materiálů Problémy s dostatečnou podrobností a kvalitou hodnocení Problémy s dodržováním časových lhůt

Poučení pro budoucnost Zkušenosti jiných vysokých škol jsou pouze omezeně přenositelné Velká univerzita s desítkami fakult X menší VŠ Humanitní X Přírodovědecké X Technické X Další

Poučení pro budoucnost Zkušenosti jiných vysokých škol jsou pouze omezeně přenositelné Velká univerzita s desítkami fakult X menší VŠ Humanitní X Přírodovědecké X Technické X Další Nevstoupíš dvakrát do téže řeky

Zhodnocení prvních zkušeností, doporučení pro vysoké školy a hodnotitele Dosavadní zkušenosti je zatím velmi málo, zvažujeme možnost podobné akce v době, kdy budeme mít výrazně více zkušeností.

Děkuji Vám za pozornost