Příklady úspěšných marketingových kampaní

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt „2009 – Rok smíření“ Martin Špryňar generální tajemník Sdružení Kampaň Jedeme v tom spolu II.
Advertisements

Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
ECVET v Programu celoživotního učení
Prázdninový provoz Ing. Martin Farář
Projekt FUTURA Kateřina Koutská. Cíle projektu  Projekt realizuje společnost Respekt institut, o.p.s. ve spolupráci s partnery:  Institut pro evropskou.
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Příprava nové dopravní politiky ČR
Územní plán Prahy: Jaká je situace? Martin Skalský / Vendula Zahumenská Praha  listopad 2013.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Akční plán pro Evropu a resortní koncepce výzkumu a vývoje – návrh opatření v kompetenci jednotlivých resortů.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
KONCEPT ROZVOJE CYKLISTIKY VE VELKOMĚTECH Ing. Luděk Sosna, Ph. D., ředitel odboru strategie, MD ČR.
MANAGEMENT MOBILITY Jiří Galatík CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Bezpečnost seniorů v dopravě. Za seniory osoby považujeme osoby, jejichž věk je vyšší než 65 let Po šedesátce právě vlivem věku lze zaznamenat změny organizmu,
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
úřad územního plánování
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Jihlava 24.dubna 2012 Ing. Radka ŽÁKOVÁ 5. Public Relations.
2. Vedení & zodpovědost Národní pracovní skupina Uherskohradišťská charta / cyklokoordinátoři Jaroslav Martinek (Central MeetBike) Tomáš Řeháček (Mobile.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
1 Akce v praxi – zkušenosti z Cyklistického projektu Rotok a Baltické moře Thomas Möller, radplan nordost Odborný seminář Pardubice, 24. února 2012.
Zlín cyklistický Josef Novák, člen Rady města Zlína
PAS MLÁDEŽE Akce 1.1 – Výměny mládeže (organizátorům)
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Praha cyklistická nebo ne? 2012 Vratislav F ILLER Auto*Mat Praha
1 Cyklistická akademie Město: Pardubice. 2 ČÁST 1. Vize, cíle – věc, na kterou se zapomíná.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
Dopravní kampaň pro základní školy „Oblékáme hada edu“
NÁSTROJE LOKÁLNÍHO a REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
PAS MLÁDEŽE Youthpass Akce 2 – Evropská dobrovolná služba (pro mentory)
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Cyklistická infrastruktura a její specifické aspekty ING. JAROSLAV MARTINEK CENTRUM DOPRAVNÍHO VÝZKUMU.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
Výbory a pracovní skupiny
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. Stanislava Správková
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
SVČ Fokus Nový Jičín Červen 2019 KROUŽKY A KURZY 2019/2020
Transkript prezentace:

Příklady úspěšných marketingových kampaní

Příklady úspěšných marketingových kampaní Obecně Kampaně na zlepšení celkového povědomí Zaměření na obyvatele necyklisty Vyvolání pozitivního dojmu z cyklistiky u široké veřejnosti ...a to tím, že navodí určitý životní styl prostřednictvím emocí Tyto kampaně jsou vhodné hlavně pro cyklisticky se rychle rozvíjející města Města začínající by se měla více soustředit na vzdělávání a budování infrastruktury, aby se pozdější propagace měla o co opřít.

Příklady úspěšných marketingových kampaní Bamberg, Dortmung, Halle, Karlsruhe, 2009 Kampaň Nastartuj mozek, ne auto („Kopf an: Motor aus“) na podporu chůze a cyklistiky Rozpočet (MŽP) 1,3 milionu Eur = 33,02 milionu Kč; 8,2 milionu Kč/město; 1 818 277 milionu obyvatel = 18,16 Kč/obyvatel Cílová skupina – motoristé používající auto na krátké vzdálenosti (do 6 km) Podstatou kampaně bylo popíchnout, provokovat a stimulovat formou sloganů a citátů i od známých osobností (billboardy, plakáty, bannery, videoklipy, web, brožury, věřejné akce) Barevné kategorie korelující s fázemi TTM Přizpůsobení místním podmínkám každého z měst

Příklady úspěšných marketingových kampaní Bamberg, Dortmung, Halle, Karlsruhe, 2009 Aktivity první fáze, příprava druhé fáze Zahájení druhé fáze, hlavní akce první fáze 2 měsíce po Příprava třetí fáze 3 měsíce po Třetí fáze kampaně 4 měsíce po Zahájení šetření pro hodnocení 5 měsíců po Samotné vyhodnocení 6 měsíců po Rezervace billboardů a dalších rekl. ploch 3 měsíce před Mediální spolupráce 2 měsíce před Konečné schválení, plánování 1. fáze 1 měsíc před Rozhodnutí rady města 8 měsíců před Projektový tým, agentura 6 měsíců před Definice, plán schůzek, kom. Koncepce 4 měsíce před Časová přímka kampaně Tématické zaměření Analýza rekl. ploch Sponzoři Příprava pro pozdější hodnocení Schůze se zájm. skupinami

Příklady úspěšných marketingových kampaní Bamberg, Dortmung, Halle, Karlsruhe, 2009

Příklady úspěšných marketingových kampaní Bamberg, Dortmung, Halle, Karlsruhe, 2009 Hodnocení (agentura FORSA a institut Wuppertal): Více než ¾ dotázaných kampaň zaznamenalo 96% lidí, které kampaň zasáhla, přivítalo její hlavní motiv Zhruba 788 000 kampaň přímo ovlivnila 26% lidí změnilo své dopravním chování (472 752) Cirka 60 milionů osobokilometrů uražených pěšky či na kole namísto v autě Kampaň se opakovala v roce 2010 ve městech Berlín, Braunschweig, Freiburg, Herzogenaurach a Kiel

Příklady úspěšných marketingových kampaní Kampaně za bezpečnou cyklistiku Cílem je snížení fyzického ohrožení cyklistů v ulicích a tím pádem počet dopravních nehod Kampaně mohou být buď specificky zaměřené na skupinu uživatelů (např. děti na kole) nebo mohou ovlivňovat navyky a způsoby chování v dopravě (např. používání světel). Jednorázové nebo dlouhodobé úsilí Hlavní témata: Schopnost cyklistů jezdit na kole v provozu bezpečně Viditelnost cyklistů z pohledu ostatních účastníků provozu Přiznání místa v provozu cyklistům z pohledu ostatních účastníků provozu Snížení rizik, kterým jsou cyklisté vystaveni Uznání jízdního kola jako právoplatného dopravního prostředku Kampaně by ideálně měly informovat, vzdělávat a zavádět účinná opatření

Příklady úspěšných marketingových kampaní Kampaně za bezpečnou cyklistiku – Města vhodná pro cyclisty, UK 2012 Mediální kampaň deníku „The Times“ (denně přes 393 000 prodaných výtisků) The Times disponuje značným vlivem na politiky „Bohužel stále platí, že je na cyklistech, aby byli připraveni na naše města, ale měla by to být právě města, která jsou vhodně uzpůsobena cyklistům.“ V rámci kampaně noviny přinášely zasvěcené zprávy o městské cyklistice (politické snahy, vládní opatření, příběhy čtenářů cyklistů, statistiky). Webový nástroj nabízející online formulář pro čtenáře k vyplnění osobního stanoviska, podpory, návrhů, atd. Sepsání osmibodového Manifestu, který apeluje na orgány veřejné správy a další zainteresované strany. Každé město s voleným zástupcem musí mít cyklokoordinátora, bezpečnost cyklistů jako součást výuky autoškol

Příklady úspěšných marketingových kampaní Kampaně za bezpečnou cyklistiku – Města vhodná pro cyclisty, UK 2012 Cílová skupina = volení zástupci a zastupitelé s kompetencemi v oblasti dopravy Apel na cyklodopravní zodpovědnosti a přijetí konkrétních opatření Nízkorychlostní zóny Regulace nákladní silniční dopravy Investice do cyklodopravní infrastruktury Společné sdílení dopravního prostoru (signály zejména směrem k motoristům) Úspěšným faktorem kampaně byl především fakt, že kampaň nekladla bezpečnost cyklistů pouze na jejich bedra.

Příklady úspěšných marketingových kampaní Kampaně za bezpečnou cyklistiku – Města vhodná pro cyclisty, UK 2012 Kampaň v číslech“ Přes 30 000 registrací na stránkách kampaně Poslancům doručeno cirka 1700 dopisů vyjadřujících podporu cyklodopravě Zapojení osobností z řad sportovců a politiků včetně primátora Londýna a předsedy vlády Debata k tématu v parlamentu za účasti 77 poslanců Získání politické záštity pro Manifest (MD, Ministerstvo pro silniční bezpečnost)

Příklady úspěšných marketingových kampaní Cyklistické akce Cyklistické vítání jara = zahájení sezóny (cyklojízdy) Cyklistické programy pro školy a školky „Do školy na kole“ v Litvě (Siauliai) – změna přístupu k jízdnímu kolu (školní cyklotábory), kolo jako ekologický dopravní prostředek a atribut moderního životního stylu (výtvarná a literární soutěž s cyklodopravní tématikou) „Kráska a kolo“ (Velká Británie) – cílová skupina dívek na středních školách; praktické kurzy během vyučování na téma zdraví a krása, praktická cyklodopravní školení pro dívky, atd. Cyklistický mobility management (Rakousko) – děti předškolního věku, cílem bylo vytvořit pozitivní vztah k jízdě na kole. Nástroje – škola jízdy, motivační programy, soutěže, diplomy, pohádky atd. Zapojilo se 46 obecných školek (115 tříd, 1500 dětí). Další rok se zapojilo 8700 dětí! Dnes je nabízen jako tradiční součást školních programů. Do práce na kole – vsází na dopravní zodpovědnost a týmového ducha Dánsko (cca 110 000 účastníků), Maďarsko (cca 10 000 účastníků)

Děkuji za pozornost! Tomáš Řeháček Mobile 2020 trehacek@rec.org