Výsledky dotazníkovÝCH šetření

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a spolupráce Libereckého kraje v projektu IQ Industry
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Zapojení školy do projektu T.I.M.E
Analýza dotazníků projektu National Teams of ECVET Experts
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Krajská pobočka Úřadu práce ČR ve Zlíně
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
SEMINÁŘ Možnosti podpory podnikatelského sektoru a jeho dalšího rozvoje v Libereckém kraji Příprava projektu vědecko technického parku v Liberci Mgr. Tomáš.
Svaz průmyslu a dopravy ČR - zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty zástupce těch, kteří vytvářejí hodnoty a dopravy ČR Svaz průmyslu Praha, Ing.
Spolupráce škol a sociálních partnerů při tvorbě ŠVP a realizaci výuky Ing. Jana Trhlíková, NÚOV Brno, Projekt je financován Evroským sociálním.
Programátor CNC strojů
SOS a SOU, Kladno, U Hvězdy 2279 představuje Otázky demografických změn a poptávky trhu práce - vzdělávání dospělých.
Zkušenosti KOMA-Servis s absolventy pro obor hydrauliky Seminá ř „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAM Ů STROJNÍCH OBOR Ů “ Seminá ř „INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAM.
ORGANIZACE A ŘÍZENÍ NADNÁRODNÍCH SPOLEČNOSTÍ METODIKA A VÝSLEDKY VÝZKUMU Ladislav Blažek.
Projekt TRAWI Vyhodnocení dotazníkového šetření v ČR.
Nástroje daňových úlev
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
Okresní hospodářská komora v Chomutově Podnikatelské fórum Rok 2015 – renesance technického vzdělávání 14. –
ORGANIZACE A ŘÍZENÍ NADNÁRODNÍCH SPOLEČNOSTÍ METODIKA A VÝSLEDKY VÝZKUMU.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji CZ.1.07/1.1.00/ Střední škola dopravy, obchodu a služeb.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
Evropský projekt vzdělávání pedagogických pracovníků Střední odborná škola a střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
INDEX OČEKÁVÁNÍ FIREM XI. vlna Exkluzivně pro PRÁVO Legislativní změny.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Programy podpory technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.
ANALÝZA POTŘEB NA ŠKOLÁCH VE ZLÍNSKÉM KRAJI. Materiál byl vytvořen v rámci projektu P-KAP, který je podporován z fondu/Evropských strukturálních a investičních.
Soulad vzdělávací nabídky a požadavků trhu práce (?) Ing. Miloš Rathouský, sekce zaměstnavatelská,
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Spolupráce středních škol a firem v Pardubickém kraji Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
Pohled zaměstnavatelů na současný systém OV Ing. Miloš Rathouský, SP ČR.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Šablony OP VVV a podpora nadání
Budoucnost odborného školství
Polytechnické vzdělávání v rámci šap
Škola jako partner firmy
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Jak dále s duálním vzděláváním v MSK?
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
Výroční zpráva o stavu podnikání v Ústeckém kraji za rok 2017
Krajský akční plán vzdělávání 1 ÚK
Škola PRO firmu firma PRO školu Zlín, 4. října 2018
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Věková struktura pedagogů středních škol V Jihočeském kraji
Workshop 2: Šablony pro střední a vyšší odborné školy
Pilotní projekt ověření prvků „duálního“ vzdělávání v MSK
data aktuální ke dni Bc. Petra Razáková
Transkript prezentace:

Výsledky dotazníkovÝCH šetření „Stav, POTENCIÁL A BARIÉRY ROZVOJE PRVKŮ DUÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V PARTNERSTVÍ SOŠ A ZAMĚSTNAVATELů Diskusní fórum „Škola pro firmu, firma pro školu“ ZLÍN, 4. ŘÍJNA 2018 www.spcr.cz

Zpracovatel šetření: TREXIMA, spol. s r. o. Základní informace Realizováno pro Svaz průmyslu a dopravy ČR, v rámci úkolů podle §320a ZP, r. 2018 Zpracovatel šetření: TREXIMA, spol. s r. o. Termín: duben - květen 2018 Forma: 2 elektronické dotazníky (firmy, školy) Responze: 103 podniků / 272 škol www.spcr.cz

Nejčetněji zastoupené kraje sektor ekonomické činnosti Struktura podniků Nejčetněji zastoupené kraje počet podíl Ústecký kraj 24 23,3 % Moravskoslezský kraj 23 22,3 % Zlínský kraj 22 21,4 % Středočeský kraj 15 14,6 % Jihomoravský kraj 13 12,6 % sektor ekonomické činnosti počet podíl Zpracovatelský průmysl 62 60,2 % Doprava a skladování 12 11,7 % Výroba a rozvod elektřiny, plynu, tepla a klimatizovaného vzduchu 7 6,8 % Velkoobchod a maloobchod; opravy a údržba motorových vozidel 6 5,8 % Profesní, vědecké a technické činnosti 5 4,9 % Těžba a dobývání www.spcr.cz

a zaměstnavatelé spolupracují Školy a zaměstnavatelé spolupracují 71 % firem se školami spolupracuje 18 % firem plánuje spolupráci navázat ----- 97 % škol s podniky spolupracuje alespoň nějakou formou 8 813 smluv o realizaci praktického vyučování na pracovištích zaměstnavatele v průměru 32 smluv na 1 školu www.spcr.cz

Nejčastější formy spolupráce podniků se školami souvisí s odbornými kompetencemi žáků www.spcr.cz

Aktuální stav spolupráce firem se školami – 5 nejčastějších forem 72 % 66 % 58 % 52 % 50 % Podnik umožňuje odborné praxe studentů maturitních oborů v podniku Podnik nabízí brigády žákům školy, související s oborem V prostředí podniku probíhá (alespoň zčásti) odborný výcvik učňů Podnik je zapojen do školních PR akcí, kariérových a náborových akcí Podnik finančně a/nebo materiálně podporuje školu

Aktuální stav spolupráce firem se školami www.spcr.cz

Potenciál spolupráce firem se školami – 5 nejčastějších forem 66 % 58 % 55 % 52 % 52 % Podnik spolupracuje se školou na ŠVP, aby odpovídal jeho potřebám V prostředí podniku probíhá (alespoň zčásti) odborný výcvik učňů Podnik je zapojen do školních PR akcí, kariérových a náborových akcí Podnik nabízí brigády žákům školy, související s oborem Podnik umožňuje odborné praxe studentů maturitních oborů v podniku *Potenciál spolupráce: firmy už takto spolupracují, ale formu chtějí dále posílit + nyní takto nespolupracují, ale plánují začít

Potenciál spolupráce firem se školami* *Potenciál spolupráce: firmy už takto spolupracují, ale formu chtějí dále posílit + nyní takto nespolupracují, ale plánují začít www.spcr.cz

Nechybí prostor pro větší přesun odborného výcviku ze škol do podniků 61 % škol uvedlo, že praktické vyučování žáků učebních oborů (v souhrnu za celou dobu odborné přípravy) probíhá převážně ve škole. Jen 31 % škol s učebními obory potvrdilo převahu praktického vyučování ve spolupracujících podnicích. www.spcr.cz

Velký potenciál spolupráce na ŠVP Celkem 66 % zaměstnavatelů deklarovalo zájem spolupodílet se na školním standardu oboru. Téměř 61 % škol potvrdilo, že je schopno na takový požadavek reagovat, pokud by jej spolupracující zaměstnavatelé vznesli. www.spcr.cz

Postoj škol k různým formám potenciální spolupráce www.spcr.cz

Nejčastěji uváděné překážky spolupráce u protistrany Nejčastější překážky pro spolupráci na straně škol – jak je vnímají firmy Nejčastější překážky pro spolupráci na straně firem – jak je vnímají školy  36 % - malá aktivita škol v rozvoji spolupráce s podniky. 31 % - školy pro odbornou přípravu v daném podniku uvolňují málo žáků. 23% - školy nemají dostatečně kvalifikované pedagogy, učí zastaralé poznatky a/nebo neučí současné trendy a technologie. 26 % firem nevnímá žádné překážky spolupráce na straně vzdělavatelů. 56 % - nereálné představy zaměstnavatelů o rozsahu odborné přípravy, která u nich může probíhat. 46 % - nerealistické představy firem o organizačních a právních podmínkách odborné přípravy žáků na pracovištích zaměstnavatelů. 45 % - nereálné představy podniků o počtech žáků, které pro odbornou přípravu u nich může škola uvolnit. www.spcr.cz

Nejčastěji uváděné překážky spolupráce u vlastní organizace Nejčastější překážky pro spolupráci na straně škol – jak je vnímají školy Nejčastější překážky pro spolupráci na straně firem – jak je vnímají firmy 39 % - je velmi obtížné organizačně sladit odbornou přípravu žáků v různých podnicích s obdobími školní výuky. 39 % - nedostatečné vlastní personální kapacity na řešení velkého množství různorodých požadavků zaměstnavatelů na spolupráci. 36 % - je potřeba posílit kvalifikaci pedagogů, především v odborných předmětech. Celkem 46 % škol na své straně nevnímá žádné překážky spolupráce. 43 % - nedostatek personálních kapacit na pracovníky odpovědné za spolupráci se školami a na instruktory žáků. 19 % - nedostatečné prostorové vybavení, odborná příprava učňů by neměla kde probíhat. 20 % - nedostatek finančních prostředků na pokrytí nákladů, které by se spoluprací se školami byly spojeny. Celkem 42 % firem na své straně nevnímá žádné překážky spolupráce www.spcr.cz

Systémové bariéry pohledem firem a škol www.spcr.cz

Děkuji vám za pozornost MARCEL NAVRÁTIL TREXIMA, spol. s r. o. 577 601 383, 724 341 624 navratil@trexima.cz www.spcr.cz