Trajektorie a dráha VY_32_INOVACE_FYZ_1_23

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pohyb tělesa opakování
Advertisements

Pohyb tělesa.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Pohyb rovnoměrně zrychlený Ročník:1. Datum.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI dostředivé zrychlení.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Co je pohyb?.
7. ročník Pohyb Klid a pohyb tělesa Křivočarý a přímočarý pohyb Dráha
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
MECHANICKÝ POHYB Podmínky používání prezentace
Rovnoměrný pohyb Přímočarý – velikost ani směr rychlosti se nemění
Mechanika Dělení mechaniky Kinematika a dynamika
2.1-3 Pohyb hmotného bodu.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
Klid a pohyb tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT.
Fyzika 7.ročník ZŠ K l i d a p o h y b t ě l e s a Creation IP&RK.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_156_trajektorie a dráha Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
MECHANIKA.
Kinematika 2. DRÁHA Mgr. Jana Oslancová VY_32_INOVACE_F1r0202.
3. KINEMATIKA (hmotný bod, vztažná soustava, polohový vektor, trajektorie, rychlost, zrychlení, druhy pohybů těles, pohyby rovnoměrné a rovnoměrně proměnné,
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Jak můžeme popsat pohyb?
DRÁHA A RYCHLOST HMOTNÉHO BODU DRÁHA HMOTNÉHO BODU  Trajektorie pohybu je geometrická čára, kterou hmotný bod opisuje při pohybu.  Trajektorií.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_25.
Jan Stibůrek Miroslav Štěpánek Michaela Richterová
1. KINEMATIKA HMOTNÝCH BODŮ
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Rudolf Novák Jiří Čáha Petra Vančurová Michala Procházková.
Pohyb a klid.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
polohový vektor, posunutí, rychlost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_701.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
KINEMATIKA - popisuje pohyb těles - odpovídá na otázku, jak se těleso pohybuje - nezkoumá příčiny pohybu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Při pohybu těleso mění polohu a opisuje čáru...
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Trajektorie a dráha Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
Odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_2.
Úplný odraz světla Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_6.
Atmosférický tlak Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ,
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_10.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co se na obrázku pohybuje? Z tohoto pohledu. Z pohledu, když budeš sedět.
Jak můžeme popsat pohyb.
PaedDr. Jozef Beňuška
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Ing. Michaela Štainbruchová
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Účinnost stroje VY_32_INOVACE_FYZ_1_33
Teplotní délková roztažnost
Fyzikální veličiny - opakování
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KLID A POHYB TĚLESA.
Lom světla - příklady Autor: Mgr. Alena Víchová
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Čočky Autor: Mgr. Alena Víchová
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
MECHANIKA.
Duté zrcadlo Autor: Mgr. Alena Víchová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Co je pohyb?.
Klid a pohyb tělesa.
Transkript prezentace:

Trajektorie a dráha VY_32_INOVACE_FYZ_1_23 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava

Trajektorie - čára, kterou hmotný bod opisuje při svém pohybu, např Trajektorie - čára, kterou hmotný bod opisuje při svém pohybu, např. mlžná stopa letadla, všechna místa silnice, kterými projel automobil Dělení pohybů podle tvaru trajektorie: - přímočaré - křivočaré

Přímočarý pohyb - hrot tužky, kterým pohybujeme podél hrany rovného pravítka, automobil jedoucí na přímém úseku dálnice, pásové dopravníky Křivočarý pohyb - vykopnutý míč, automobil projíždějící zatáčkou, lyžař sjíždějící slalom

Dráha s - délka trajektorie, kterou opíše hmotný bod při svém pohybu za určitý čas Dráha - fyzikální veličina - základní jednotka: m

Úkol Určete druh pohybu podle tvaru trajektorie: a) vržený oštěp b) pohyb zubu kotoučové pily c) lokomotiva na přímé trati d) umělá družice Země e) pohyb výtahu

Řešení Přímočarý pohyb: c), e) Křivočarý pohyb: a), b), d)

Zdroje Lepil, Bednařík, Hýblová, Fyzika pro střední školy, Prometheus Praha 1993