Počítačová grafika
Co to je? Počítačová grafika je obor informatiky, který počítače používají k tvorbě umělých grafických objektů a dále také na úpravu zobrazitelných a prostorových informací, nasnímaných z reálného světa (například digitální fotografie a jejich úprava, filmové triky). Z hlediska umění jde o samostatnou kategorii grafiky.
Existují 2 základní přístupy ke 2D grafice: vektorová a rastrová. Vektorová grafika ukládá přesná geometrická data, např. souřadnice bodů, propojení mezi body (úsečky a křivky) a vyplnění tvarů. Většina vektorových graf. systémů umožňuje použít standardní tvary jako kružnice, čtverce atd.
Základem rastrové grafiky je pravidelná síť pixelů, organizovaná jako dvourozměrná matice bodů. Každý pixel nese specifické informace, např. o jasu, barvě, průhlednosti bodu, nebo kombinaci těchto hodnot.
Nevýhody a výhody: Nevýhodou rastrové grafiky je nemožnost měnit velikost obrázku, aniž by tím došlo ke zhoršení jeho kvality. Při větších zvětšeních navíc začíná být patrná mřížka. K výhodám vektorové grafiky patří především možnost jakýchkoliv změn velikosti obrázku, aniž by to mělo vliv na jeho kvalitu (toho se využívá například u vektorových map).
Čerpání: http://www.kteiv.upol.cz/frvs/ict-kubricky/?page=pocitacova-grafika/pocitacova-grafika http://www.adaptic.cz/ www.google obrazky.cz