Muž s nízkým příjmem přijde do vaší kanceláře a říká, že jeho rodinu právě vyhodili z jejich bytu. Potřebuje najít jiný byt, který by si mohl dovolit. Tvrdí, že všichni nájemníci byli vykázáni z budovy, protože majitel chce dům prodat developerovi, který byty předělá na luxusní apartmány. 1
1) Nájemníci se dohodnou a „zakempují“ před budovou 1) Nájemníci se dohodnou a „zakempují“ před budovou. Negativní publicita přiměje majitele domu, aby nikoho z domu nevyhazoval. 2) Pomůžete muži najít nový byt. 3) Napíšete sloupek do místních novin. Následná negativní publicita přiměje majitele k tomu, že si to rozmyslí. 4) Požádáte místní politiky, aby se do věci zapojili a majitele dotlačili k tomu, aby nájemníky nevyháněl. 2
1) Přesvědčíte všechny nájemníky, aby „zakempovali“ před budovou 1) Přesvědčíte všechny nájemníky, aby „zakempovali“ před budovou. Negativní publicita přiměje majitele domu, aby nikoho z domu nevyhazoval. 2) Pomůžete muži najít nový byt. (Nepřesouvá se moc o těch, kdo ji mají, na ty, kdo ji nemají – moc majitele není nijak zpochybněna/ohrožena.) 3) Napíšete sloupek do místních novin. Následná negativní publicita přiměje majitele k tomu, že si to rozmyslí. (To nedá dotčeným lidem pocit moci, protože jste změnu způsobili vy sami.) 4) Požádáte místní politiky, aby se do věci zapojili a majitele dotlačili k tomu, aby nájemníky nevyháněl. (To nedává nájemníkům pocit moci. Politici mohou být spojenci v komunitních kampaních, ale pokud jsou hlavními hybateli, ostatní lidi to neposílí a nemotivuje. 3
Na školách ve městě je 65 % studentů z národnostních menšin, ale osnovy školy neobsahují žádnou látku, která by se menšinami zabývala. Studenti tvrdí, že je studium nebaví, protože k látce nemají žádný vztah. Na školách často dochází k násilným střetům mezi studenty různých národností, tématem diverzity se tu nikdo nezabývá. Výuka Etnických studií by mohla pomoci vyřešit tyto problémy. 4
1) Skupina studentů zorganizuje odpolední hodiny Etnických studií a najdou pro ně učtele – dobrovolníka. 2) Skupina studentů sežene 1000 podpisů od ostatních studentů pro petici, provede mezi nimi výzkum a výsledky představí náměstkyni pro školství. Ta souhlasí, že začlení Etnická studia do osnov všech škol ve městě. 3) Výchovný poradce z jedné školy si o situaci promluví se starostou města. Starosta díky tomu přesvědčí náměstkyni pro školství, aby začlenila Etnická studia do osnov všech škol ve městě. 4) Skupina studentů sežene 1000 podpisů od ostatních studentů pro petici, provede mezi nimi výzkum a výsledky představí náměstkyni pro školství. Ta souhlasí, že zorganizuje konferenci pro všechny učitele, kde budou seznámeni s tématem a budou jim nabídnuty možnosti a doporučení, jak učit běžné hodiny více inkluzivním a kulturně citlivým způsobem. 5
1) Skupina studentů zorganizuje odpolední hodiny Etnických studií a najdou pro ně učtele – dobrovolníka. (To nezpochybňuje/nepřesouvá moc, protože studenti nepřiměli přímo odbor školství, aby jim naslouchal.) 2) Skupina studentů sežene 1000 podpisů od ostatních studentů pro petici, provede mezi nimi výzkum a výsledky představí náměstkyni pro školství. Ta souhlasí, že začlení Etnická studia do osnov všech škol ve městě. 3) Výchovný poradce z jedné školy si o situaci promluví se starostou města. Starosta díky tomu přesvědčí náměstkyni pro školství, aby začlenila Etnická studia do osnov všech škol ve městě. (To nedává studentům pocit moci, protože se nezůčastnili procesu.) 4) Skupina studentů sežene 1000 podpisů od ostatních studentů pro petici, provede mezi nimi výzkum a výsledky představí náměstkyni pro školství. Ta souhlasí, že zorganizuje konferenci pro všechny učitele, kde budou seznámeni s tématem a budou jim nabídnuty možnosti a doporučení, jak učit běžné hodiny více inkluzivním a kulturně citlivým způsobem. (Není to konkrétní řešení, protože učitelé nejsou povinni způsob výuky měnit a nijak se nemění osnovy). 6