ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_VIII_2_16:Příslovce-opakovací test Šablona číslo: VIII Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 16 Autor: Mgr. Martin Beneš
Anotace: opakovací test o příslovcích, jejich tvorbě a praktickém využití Očekávaný výstup: žáci si formou testu zopakují a upevní vědomosti o příslovcích Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 12 – 13 let Klíčová slova: příslovce, stupňování příslovcí Pomůcky a materiál: interaktivní tabule, písemná forma testu Potřebný čas pro výuku DUM: 25 – 30 minut Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Učitel žákům vysvětlí na interaktivní tabuli postup při plnění úkolů a žáci potom samostatně vypracují test nebo ho mohou využít pro společné opakování na interaktivní tabuli.
PŘÍSLOVCE – opakovací test 1)Najdi a podtrhni příslovce: když, měkké, pomalu, cizí, měkce, žlutě, ale, česky, bác, není, nad, mávej, protože, vpravo 2)Vytvoř příslovce: lakomý – brzký - anglický – modrý - vlhký - běžný -
3)Slovní spojení nahraď příslovcem a se 2 příslovci utvoř věty: v loňském roce – jiným způsobem – beze slova – v tu dobu – na tomto místě – beze strachu – 1. věta: 2. věta:
4)Užij ve větách: do kola: dokola: z ticha: zticha:
5)Napiš správný tvar naznačeného stupně: dobře(3) – dlouho(2) - levně(3) – vysoko(3) - zle(2) - krátce(2) – 6)Doplň –ě- nebo –ně- : jedl střídm__, chovej se skrom__, vědom__ lže, zřejm__ se nudil, učil se soukrom__, jem__ mletá káva, mluvil celkem rozum__, plakala dojem__, tvářil se tajem__
7) Závěrečný tvůrčí úkol: Napiš krátký text(maximálně 5 vět) a použij alespoň 3 příslovce (každé v jiném stupni):
Zdroje: http: //office.microsoft.com