Totalitarismus - shrnutí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Advertisements

VY_32_INOVACE_SVF32460DUD Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Teorie státu.
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.7 Německo 1932 – volby a jejich důsledky Název sady: Moderní.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU : VY_32_INOVACE_01_VEŘEJNÝ.
velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Právní řád ČR a právní ochrana občanů N á zev sady: Výuka občanské nauky.
Občanská společnost, participace občanů na politickém životě Demokratický právní stát.
Neziskové organizace Motto: „Abychom zbohatli materiálně, musíme nejprve zbohatnout v mysli.“
PARLAMENT ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Charvátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.
POLITICKÉ REŽIMY – FORMY VLÁDY. Politický režim Politický režim je normativní subsystém politického systému Základem jsou politické normy  NORMY jsou:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Zahrádková NÁZEV:VY_12_INOVACE_02B_25_Politické strany TEMA:Člověk.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jana Krchňáčková Název prezentace (DUMu): 18. Politické procesy 50. let Název sady: Osobnosti a události českých.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost Výchova k občanství ročník III
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Politologie Základní pojmy. Politologie Společenská věda politická věda, věda o politice, teorie politiky, věda o moci. „Je to vědecká disciplína zabývající.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK Č. DUMu: VY_32_INOVACE_13_holocaust Jméno autora:Mgr. Lenka Habartová.
Demokracie I úvod a hodnocení ze strany sociální etiky a sociální nauky církve Prezentace vytvořena s podporou grantu FRVŠ.
Základy teorie státu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Formy státu, demokracie
Nástup nacismu v Německu
Komunistické Československo
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Společné a koordinované politiky EU
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Upevnění sovětského bloku
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka   Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vývoj liberální demokracie a úskalí korupce
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Moc ve společnosti a občanská společnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Pomoc obětem domácího násilí
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠTĚTÍ, OSTROVNÍ 300 AUTOR: MGR
POLITICKÝ ZEMĚPIS FORMY VLÁDY.
Geopolitika Řešení konfliktů.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základy sociální politiky - sociální reforma - sociální doktrína, Evropská sociální charta, Lisabonská strategie sociální statistika Mirka Wildmannová.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ NOVOVĚK
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
VY_32_INOVACE_VO.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.01_PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU-ZNAKY.
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
T o t a l i t a r i s m u s.
Název: Základní lidská práva Autor: Mgr. Jiřina Kadlecová
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
0. UKOTVENOST / IDENTITA Jakožto součást církve Kristovy nemá ČCE svůj původ ani svůj cíl sama v sobě, ale v Hospodinu, Bohu Izraele, který se v dějinách.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Stát – co to je? Výchova k občanství základní znaky státu
Periklés (Περικλής).
Transkript prezentace:

Totalitarismus - shrnutí

Znaky totalitních režimů Jedna strana u moci, zrušení parlamentní demokracie Jeden vůdce + jeho kult osobnosti Jedna ideologie Propaganda a jednotná výchova Potlačení občanských svobod Totální kontrola nad občany Policejní a soudní teror Čistky uvnitř vládnoucí strany

Znaky totalitních režimů Existence tajné policie – mučení, výslechy, falešná obvinění, vynucená doznání, domovní prohlídky, odposlechy, nucení ke spolupráci… Koncentrační tábory pro odpůrce režimu Všudypřítomný strach Masová organizace, potlačení individuality Hlavním nebezpečím je inteligence Státní kontrola nad ekonomikou i médii Militarizace společnosti, zbrojení a role armády

Srovnání totalitních ideologií Na kterém pólu politického spektra působí? O jaké společenské vrstvy se opírají? Které skupiny pronásledující? Jakou ideologii zdůrazňují? Jak přistupují k soukromému vlastnictví? Jak se vymezují navzájem?