Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Funkce Lineární funkce a její vlastnosti 2. Funkce − definice Funkce je předpis, který každému číslu z definičního oboru, který je podmnožinou množiny.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Definice: Funkce f na množině D(f)  R je předpis, který každému číslu z množiny D(f) přiřazuje právě jedno reálné číslo. Jinak: Nechť A, B jsou neprázdné.
Číselné množiny - přehled
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
1.1 – 1.7 Množiny, číselné obory, intervaly, slovní úlohy
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
MATEMATIKA Funkce.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lineární funkce - příklady
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Lineární rovnice a nerovnice I.
GONIOMETRICKÁ FUNKCE SINUS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
10.11 – Vietovy vzorce, iracionální rovnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Procvičení a upevnění učiva
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název prezentace (DUMu): Posloupnosti
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Lineární Přímá úměra Konstantní
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
MATEMATIKA Logaritmické rovnice.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Graf nepřímé úměrnosti
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_17
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_06_ Násobení a dělení čísly 10 a 100
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Ing. Gabriela Bendová Karpytová
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Lineární funkce a její vlastnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Základy infinitezimálního počtu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
FUNKCE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výuka matematiky v 21. století na středních školách technického směru
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafy kvadratických funkcí
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
MATEMATIKA Kvadratická funkce Příklady.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:  Mgr. Lenka Hanušová Název: VY_32_INOVACE_1801_FUNKCE Téma:  Pojem funkce, definiční obor, obor hodnot, graf funkce Číslo projektu:  CZ.1.07/1.4.00/21. 2975

ANOTACE Prezentace je určena žákům 9. tříd, přechody snímků v prezentaci jsou kliknutím myši. Je zaměřena na opakování pojmu funkce, definičního oboru a oboru hodnot. Žáci si zopakují sestavování tabulek a konstrukci grafu funkce v pravoúhlé soustavě souřadnic.

Datum vytvoření: 7. 3. 2013 Klíčová slova: funkce, graf funkce, definiční obor, obor hodnot, rovnice funkce, výčet prvků

-opakování základních pojmů FUNKCE -opakování základních pojmů

1. Pokus se vlastními slovy definovat: Co je funkce? Jak ji označujeme? Čím můžeme funkci vyjádřit? Co je definiční obor funkce? Jak jej značíme? Co je obor hodnot? Jak jej značíme?

Odpovědi: Funkce f = matematický předpis, který každému prvku množiny Df přiřazuje právě jedno číslo z množiny reálných čísel R Funkci můžeme vyjádřit = rovnicí, výčtem prvků (tabulkou), grafem Df = množina reálných čísel R nebo její část Hf = množina všech čísel přiřazených funkcí f

2. Rozhodni, zda se jedná o funkci, pokud ano, urči Df a Hf : b/ c/ d/ x 1 2 3 4 5 y 6 x -2 -1 1 2 y -4 4 x 1 2 3 4 y 5 x -2 -1 1 2 y 4

Odpovědi: a/ ano … Df = {1, 2, 3, 4, 5} Hf = {2, 3, 4, 5, 6} b/ ano … Df = {-2, -1, 0, 1, 2} Hf = {-4, -2, 0, 2, 4} c/ ne … číslu 3 z daného Df jsou přiřazena dvě různá čísla (3 a 1) … rozpor z definicí fce d/ ano … Df = {-2, -1, 0, 1, 2} Hf = {4}

3. Sestav tabulku funkce dané rovnicí y = 2x – 1; x ϵ {-3, -2, -1, 0, 1, 2, 3} 1 2 3 y

Řešení: x -3 -2 -1 1 2 3 y -7 -5 5

4. Rozhodni, zda se jedná o grafy funkcí, pokud ano urči Df: a/ b/ c/ d/

Odpovědi: a/ ano … Df: xϵ ˂-2, 3 ˃ b/ ne c/ ano … Df = R d/ ne

5. Narýsuj graf funkce dané rovnicí y = 0,5 5. Narýsuj graf funkce dané rovnicí y = 0,5.x + 1; x ϵ{-2, -1, 0, 1, 2} x y y x

Řešení: x -2 -1 1 2 y 0,5 1,5

POUŽITÉ ZDROJE Program Microsoft Office 2010 BUŠEK, Ivan; MACHÁČEK, Vlastimil; KOTLÍK, Bohumil. Sbírka úloh z matematiky pro 8. ročník základní školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, ISBN 2114068.