ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_50

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Fi_III_14 Název Státy světa podle původu a počtu obyvatel Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP.
vhodné přírodní podmínky – mírný pás mechanizace, kvalifikovaní pracovníci soběstačnost ve výrobě základních potravin.
JAZYKY. Základní prostředek dorozumívání mezi lidmi. Co to je jazyk ? Zdokonalováním mnoha generacemi uživatelů velmi rozrůznil a stal se jedním z hledisek.
{ Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Český jazyk.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_06 Předmět: Zeměpis Autor: Petra Morchová Tento výukový.
PUBLICISTICKÝ STYL ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3_38 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_12_INOVACE_015_ Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice Název sady: Český jazyk a literatura.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
SLOVNÍKY ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2_43 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_3,4_78 Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Anotace: Prezentace pro hodinu literatury v devátém ročníku. Osobnost a dílo Karla Čapka.
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/18_Východní Evropa Téma: Státy východní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing Věra Kubová Předmět: ZEMĚPIS 8 Název : PŘÍRODNÍ PODMÍNKY EVROPY - ČLENITOST POBŘEŽÍ.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Národnostní struktura obyvatelstva
Rakousko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět
Obyvatelstvo Evropy Počet obyvatel – asi 731 mil. (2009)
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Státy Evropy a hlavní města prezentace 2
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV
BĚLORUSKO, LITVA, LOTYŠSKO A ESTONSKO
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Publicistický styl VY_32_INOVACE_CJL_3,4_72
Východní Evropa - charakteristika
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lexikologie ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_45
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Index koincidence Metoda, která umožní zjistit bez dešifrování textu, zda byl text zašifrován monoalfabetickou šifrou, a popřípadě v jakém jazyce byl.
ROZVRSTVENÍ SLOVNÍ ZÁSOBY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_2,4_49
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Studium praslovanštiny a staroslověnštiny
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Evropská unie Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OBYVATELSTVO A SÍDLA.
Střední Evropa - přehled
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_85.
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1_25
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Olga.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Základní škola T. G
  Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava STARÝ ZÁKON ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_104.
Česká m o d e r n a Opakování
Východní Evropa -Přehled
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_50   Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Jazykové skupiny ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,2,4_50

Shody a podobnosti mezi jazyky mohou mít různé stupně i různé příčiny. Jsou-li shody mezi jazyky závazné, podstatné a četné, svědčí to o společném původu těchto jazyků.

Indoevropská skupina - většina jazyků evropských, indické a některé asijské jazyky Ugrofinská skupina - maďarština, finština, laponština, estonština

Altajská skupina mongolština, turkotatarské jazyky (turečtina, uzbečtina aj.) Austroasijská skupina - vietnamština, kambodžština

Semitohamitská skupina hebrejština, aramejština, arabština aj. Korejština, japonština, čínština

Austronéská skupina malajština, indonéština, polynéské jazyky Jazyky kavkazské - gruzínština, baskičtina

Jazyky indoevropské

Mezi indoevropské jazyky patří: jazyky indické (hindština, romština) jazyky íránské (perština, afghánština) řečtina albánština, arménština jazyky italické = latina - vyvinuly se jazyky r o m á n s k é (francouzština, italština, španělština, portugalština, rumunština) jazyky keltské (irština, bretonština)

- jazyky baltské (litevština, lotyština) jazyky g e r m á n s k é (němčina, holandština, vlámština, angličtina, švédština, dánština, norština, islandština) jazyky s l o v a n s k é: západní (čeština, slovenština, polština) východní (ruština, ukrajinština, běloruština) jižní (bulharština, makedonština, slovinština, srbochorvatština)

Otázky: Co způsobilo podobnost některých jazyků? Které jazykové skupiny existují v Evropě? Rozlište jazyky románské a germánské. Jakým způsobem můžeme rozdělit jazyky slovanské? Uveďte, které jazyky používají namísto písmen znaky?

Úkol: Vyhledejte na internetu jazykovou mapu světa a určete, které jazykové skupiny dominují jednotlivým kontinentům.

Použitá literatura: MARTINKOVÁ, V. Český jazyk 2. Praha: Trizonia, 1995. Fotografie: vlastní archiv