Modelování křižovatek modelem SYMOS’97 Radostovice, 13.-15.9.2003 Jan Macoun macoun@chmi.cz
Zadání sjednocení modelových postupů při zpracování RS v ČHMÚ postup při modelování stojících vozidel před křižovatkou – výběr vhodné parametrizace
Konfigurace (1/2) proudění ve všech směrech stejné rovinný terén křižovatka ve tvaru „T“ úseky komunikací po 20 m 1000 aut/h stojící vozidla 40 m před křižovatkou emise ze stojících vozidel při 5 m.s-1 modelované případy „zdvojená“ komunikace (L) „prodloužená“ silnice (L-) plošný zdroj – 35 m (P35) plošný zdroj – 80 m (P80)
Konfigurace (2/2)
Celkové koncentrace Průměrné roční koncentrace Bez stojících vozidel Se stojícími vozidly
Liniové zdroje / Liniové zdroje (L-) Linie Linie -
Liniové zdroje / Plošné (35) Linie Plošné 35
Liniové zdroje / Plošné (80) Linie Plošné 80
Závěry v těsné blízkosti křižovatky – nezanedbatelný zdroj nejvhodnější pravděpodobně zdvojení komunikace možné i prodloužení komunikace ve větších vzdálenostech možno nahradit plošným zdrojem umístěným v těžišti úseků – plocha odpovídá ploše úseku zdvojené komunikace