OSOBNOST.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikovaná psychologie Disciplíny psychologie. Obsah 1. Opakování - založení psychologie 2. Předmět psychologie 3. Hlavní znaky psychologie 4. Rozdělení.
Advertisements

SOUSTAVA ŽLÁZ S VNITŘNÍM VYMĚŠOVÁNÍM. Funkce: řízení celého organismu (spolu s nervovou soustavou) žlázy s vnitřním vyměšováním = endokrinní žlázy produkují.
Sabina Vaňková.  Duševní hygiena - obor zabývající se rozvojem a podporou duševního zdraví  psychohygiena je zaměřena na vytváření optimálních podmínek.
Strategické řízení školy s využitím sebehodnocení školy dle modelu CAF RNDr. Hana Žufanová.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Rostislav Navláčil Název prezentace (DUMu): 1. Vývoj a rozvoj člověka Název sady: Občanská nauka Ročník: 1.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Didaktika TV jako součást kinantropologie Kinantropologie = vědní obor, jehož předmětem zkoumání je lidská pohybová činnost ve všech souvislostech. Má.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Psychologie osobnosti 1. Psychika, stavy, procesy a funkce 2. Osobnost a vývoj osobnosti.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Osobnost, sociální skupiny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_12.
Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený Kostelec, 17. listopadu 1197 PSYCHOLOGIE OBECNÁ VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE Mgr. Renata Kuldová.
Základy rodinného práva Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Problematika výchovy Formy, metody výchovy a výchovné utváření jednotlivých aspektů osobnosti Prezentace , KPG/RPEPS, Bc. Daniel Kantor.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 06 – Osobnost a temperament NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
O SOBNOST ČLOVĚKA. Člověk se všemi jeho psychickými, biologickými a sociálními znaky společensky významná osoba Individuální jednota biologických, psychologických.
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Chráněné bydlení. pobytová služba poskytovaná osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu zdravotního postižení nebo chronického onemocnění, včetně.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluZáklady.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Potřeby a pudy - aktivačně motivační vlastnosti
VLASTNOSTI SCHOPNOSTI DOVEDNOSTI
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Analýza kvality života aneb proč, jak a pro koho …
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr. Radek Pospíšil Katedra pedagogiky
PŘÍRODOPIS 8. ROČNÍK VY_52_INOVACE_04_01_ žlázy s vnitřní sekrecí.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název projektu: Moderní škola
Název projektu: Moderní škola
Osobnost Přednáška 4 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města Prahy.
Podmínky výchovně vzdělávacího procesu ve školní TV
UČENÍ.
PSYCHICKÉ STAVY OSOBNOSTI POZORNOST - VĚDOMÍ.
CÍLE ŠKOLNÍ TĚLESNÉ VÝCHOVY
Didaktika sportovních činností
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Stimulace tvořivosti – tvůrčí řízení a vedení lidí,
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
K SOCIALIZACI – VLČÍ DĚTI
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Andragogika Vzdělávání.
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
Životní cyklus.
Správa sociálního zabezpečení
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.08
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.02
Digitální gramotnost Informatické myšlení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Organizace práce na prodejně
Rysy osobnosti Temperament Charakter
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Výchova v rodině k zodpovědnému rodičovství
Centra kolegiální podpory
Člověk jako bytost bio psycho sociální
Transkript prezentace:

OSOBNOST

Osobnost - konkrétní člověk se všemi jeho duševními a fyzickými vlastnostmi, nositel psychické a předmětné činnosti a současně i společenských vztahů celistvá a jedinečná, relativně stálá, přizpůsobuje se a vyvíjí - osobností se člověk stává (nerodí), je stálým pozadím pro dynamiku jednání, je to otevřený systém, aktivní a existující v interakci s okolím

Časově náročný a vnitřně rozporuplný proces Vývoj osobnosti Časově náročný a vnitřně rozporuplný proces Tři skupiny faktorů: vnitřní, bioloické – vrozené vnější, sociální - výchova sebeutváření – učení

vnitřní činitele vývoje Biologická detrminace psychiky   Je určena samotným organismem člověka: nervovou soustavou (mozkem) dědičností (vrozené vlohy, předpoklady, -žlázami s vnitřní sekrecí vylučujícími hormony přímo do krve (hypofýza, štítná žláza, mléčné žlázy, ...) biologické potřeby (žízeň, atp.) tělesný stav (únava, nemoc) růst organismu vnitřní činitele vývoje

vnější činitele vývoje Biologická detrminace psychiky   Je určena okolním prostředím člověka: životní prostředí podnebí kvalita a složení stravy vnější činitele vývoje

sociální činitele vývoje Sociální detrminace psychiky   Je určena procesem socializace: lidé a vztahy k nim - rozhodující jsou osobní vztahy, především matka - vztah k sociální skupině (rodina, třída, parta) vztahy mezi skupinami (sportovní kluby, atp.) v skupiny na jednotlivce - člověk je vždy součástí skupiny společenské normy celokulturní vlivy sociální činitele vývoje

Vzájemný vztah biologické a sociální determinace Vývoj člověka (tedy i jeho psychiky, osobnosti) probíhá podle vnitřních zákonů, ale zároveň je ovlivňován vzájemnou interakcí s prostředím. Zjednodušeně lze vývoj osobnosti rozdělit na dva spjaté aspekty - zrání a vzájemnou interakci jedince s prostředím (vzájemné ovlivnění).

PSYCHICKÉ VLASTNOSTI + RYSY OSOBNOSTI Psychická struktura osobnosti : PSYCHICKÉ VLASTNOSTI + RYSY OSOBNOSTI

Psychická struktura osobnosti : PSYCHICKÉ VLASTNOSTI jsou trvalé charakteristiky osobnosti – intelekt, charakter, temperament, vědomosti, schopnosti atd. RYSY OSOBNOSTI příznačné vlastnosti určitého jedince, které ho odlišují od ostatních, jejich souhrn tvoří typ osobnosti

Psychická struktura osobnosti : výkonnové aktivačně motivační dynamické charakter a postoje   emočně volní