AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_19 Realismus Rusko

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_06 Magnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_13_Česká.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc. Lucie Chojnová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_Význam a funkce rodiny TÉMA SADY: Občanská výchova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_12.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_17.
Ruský realismus – Lev Nikolajevič Tolstoj
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_08 Název Božena Němcová Téma hodiny Božena.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_74_PRV1
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
Staré pověsti české Alois Jirásek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_14 Český romantismus
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_09 Romantismus_Francie
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_Život v baroku
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_06 Česká moderna
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_35_ČJ4
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_17
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_05_Osvícenství
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Zákoník práce 2 – Vznik a zánik pracovního poměru
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_19 Realismus Rusko TEMA: Literatura pro osmý ročník ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Výukový materiál je určen žákům základní školy Autor: Mgr. Kateřina Křížová Jazyk: čeština Zaměření: výukový materiál je zaměřen na literaturu v období realismu v Rusku. Specifické potřeby: text k četbě Klíčová slova: L. N. Tolstoj, F. M. Dostojevskij Mezipředmětové vztahy – dějepis, občanská výchova, zeměpis Klíčové kompetence: kompetence k učení, k řešení problémů, komunikativní Na výukový materiál reagovali žáci dle očekávání

o Rusko

Lev Nikolajevič Tolstoj vytvořil svoji vlastní filosofii tolstojovství = pacifismus filosofie nenásilí → neodporovat zlu zlem románový cyklus Vojna a mír – sám tuto knihu nazval jako „les života“ 250 postav – detailně popisuje některé události mezi řádky řeší otázku smyslu lidských dějin

Anna Karenina psychologická stránka ženy

Podtrhni z ukázky slova, která do textu nepatří. Slova ti dají větu. I Sergěj Ivanovič Koznyšev si chtěl odpočinout od duševní tento práce a místo aby se rozjel jako obvykle do ciziny, přijel koncem května k bratrovi na vesnici. Podle ruský jeho přesvědčení byl život vesnický život nejlepší. Přijel teď k bratrovi, aby toho života užíval. Konstatnin autor Levin se radoval z jeho příjezdu, tím spíše, že tohoto léta už nečekal bratra Nikolaje. Ale přes si svou lásku a úctu k Sergěji Ivanovičovi cítil se Konstatnin Levin ve své vsi bratrovou přítomností stísněn. Tísnilo ho dopisoval, ba bylo mu nepříjemné s vidět, jaký je bratrův poměr k vesnici. Pro Konstantina Levina byla vesnice dějištěm života, to jest radostí, útrap, práce. Pro Sergěje Ivanoviče byla vesnice s jedné strany místem odpočinku prvním od práce a s druhé strany prospěšným lékem proti jedu zkaženosti, lékem, jehož užíval s potěšením a jsa si vědom jeho užitečnosti. Pro Konstantina Levina byla vesnice československým krásná tím, že byla polem práce, nad veškerou pochybnost užitečné; pro Sergěje Ivanoviče byla prezidentem vesnice obzvláště krásná proto, že se v ní mohlo a mělo nic nedělat. Mimo to vyznávali Konstantina trochu zarážel i poměr Sergěje Ivanoviče k lidu. Sergěj Ivanovič podobné říkal, že lid miluje a zná, a často besedoval s mužiky a dělal životní to dobře, aniž se přitom přetvařoval a do něčeho nutil a z každého takového rozhovoru vyvozoval obecně platné závěry, že tento lid zná postoje. TOLSTOJ L.N.: Anna Kareninová., Praha: Slovanské nakladatelství, 1951, s.9.

„Pamatujme, že kdo píše pro hlupáky, najde vždy široký okruh čtenářů „Pamatujme, že kdo píše pro hlupáky, najde vždy široký okruh čtenářů.“ „Provaz je dobrý, když je dlouhý, a řeč, když je krátká.“

Fjodor Michajlovič Dostojevskij 1849 odsouzen k trestu smrti – před popravou mu byl trest změněn na nucené práce na Sibiři po návštěvě Evropy se snažil změnit Rusko - úpadek společnosti → požadoval návrat k pokoře, návrat k respektování ruských tradic ve svých dílech se zaměřoval na psychiku zločinců, revolucionářů

Zločin a trest Bratři Karamazovi

„Štěstí nespočívá ve štěstí, ale v jeho dosahování.“ „Největší štěstí je, když člověk ví, proč je nešťasten.“