Počátky cenzury ve Velké Británii

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Advertisements

PaedDr. Zuzana Horváthová, Ph.D. doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
OSOBNÍ ZÁJMENA A SLOVESO BÝT VE VĚTÁCH V PŘÍTOMNÉM ČASE
Sociologie médií, komunikace a jazyka
ZÁKLADNÍ PŘEDLOŽKOVÉ VAZBY MÍSTNÍ
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Sociální politika a Welfare State
Chování domácností. Úvod n Jak a čím jsou domácnosti ovlivněny.
Aneb jak snadno nás ego a rozum ošálí.. Tento test prý před lety dávali lidem v Americe. Malé děti většinou odpověděli správně. Dospělí většinou zcela.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Konference projektu Cesta ke kvalitě
Nařízení Brusel II Nařízení Rady č. 2201/2003 o příslušnosti a uznávání a výkonu rozhodnutí ve věcech manželských a ve věcech rodičovské zodpovědnosti.
P. SHRNUTÍ DOBRÉ PRAXE ZE ZAHRANIČÍ Lenka Hrkľová Odborný garant mezinárodního projektu Péče o děti jako mezigenerační most Nikola Křístek odborný expert.
Jak psát výstupní hodnocení E-learningový kurz, 5 lekcí Co má výstupní hodnocení obsahovat podle zákona, pravidla hodnocení, čeho se vyvarovat, posouzení.
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
Média a role čtenáře: kulturální studia
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Organizovaný systém zvuků (V prezentaci můžete klikat na obrázky, pro jejich zvětšení…)
Future time clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Děti a rodiče před televizí
Otázky a dilemata. Komu? Dítě, žák, pedagog, pracovníciDítě, rodiče, pečovatelé Kde? Škola, poradenská instituceDomácí prostředí Kdy? Chování je nefunkčníNastane.
Logopedická třída MOTÝLCI
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
 Podle řady nezávislých zdrojů se sociální sítě staly nejčastější aktivitou na internetu, čímž sesadily pornografii. A to je pravděpodobně jen začátek.
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
OPATROVNICTVÍ © Radovan Dávid, 2012.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_49.
Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.
(U)SETRI.CZ Projekt WEB dva.nula. Brainstorming (U)Šetři – peníze, zdraví, přírodu, nervy.. „Mezioborový“ projekt Neexistuje ? žádný podobný server zabývající.
3. téma: Kultura
Projekt CHIPS Projekt k řešení sociálně-patologických jevů.
SOCIÁLNÍ KOMUNIKACE KAPITOLA 1. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Katedra sociální pedagogiky na Pedagogické fakultě MU Projekty zaměřené na zvyšování životních a profesních perspektiv sociálně znevýhodněných skupin.
ZÁŠKOLÁCTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Jeden svět na školách: Gruzie Jan Činčera, Jan Skalík, Bohuslav Binka Masarykova univerzita Brno Katedra environmentálních studií Člověk v tísni (CZ, GE)
Reported speech Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum vytvoření14.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Digital Confidence Prague, 7 th June, 2011 Jakub Chytil, Member of the Board of Directors.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Počátky filmové cenzury a osvětové koncepty Požadavky kolokvia volba mezi alternativami: 1. esej o.
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Intervence u dětí v riziku PCH, dětí s PCH - ústavní a ochranná výchova (ÚV, OV) Věra Linhartová, jaro 2012.
HOKEJBALPROTI DROGÁM SK KELTI 2008 Roman Novák
Czech club in Birmingham
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
SETKÁNÍ S UMĚLECKÝM DÍLEM
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Nadání a inteligence Mgr. Michal Vičar.
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
MY HOUSE - MY CASTLE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
ZŠ VRCHLICKÉHO ŠKOLNÍ družina.
Konflikt, koření života
Psychologie adolescentů
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
Přístupnost , univerzální design a přístupnost
Název vzdělávacího materiálu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
účast na přednáškách (minimálně 8 z 11 přednášek)
LONDON´S BURNING - práce s textem
Škola základ občanského života
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Počátky cenzury ve Velké Británii cenzura ve Velké Británii – tradice v udílení licencí 1909: the Cinematograph Act 1912: British Board of Film Censors otázky určování přístupnosti ukázka

Počátky cenzury ve Velké Británii - the Cinematograph Act návaznost textu na předchozí regulační listiny: 1737: the Playhouse Act 1751: the Disorderly Houses Act 1843: the Theatre Act

ustavení British Board of Film Censors práce BBFC započala s účinností od 1. ledna 1913 základní pravidla : „no nudity, no personification of Christ“ od 1. března 1913 nutnost prověrky pro každý film rozdělení do 3 kategorií: zamítnuto v plném rozsahu známka „U“ (universal – vhodné i pro dětská matiné) známka „A“ (public – nevhodné pro dětská matiné)

O‘Connorových 43 pravidel soubor nařízení z roku 1917, z pera šéfa BBFC tzv. O‘Connor‘s 43 Thomase Powera O‘Connora (1919 rozšířeno na 67 pravidel)

gangsterky, horory, erotické komedie zleva: Al Capone Tallulah Bankhead Clara Bow

diskurzivní konstrukce dítěte a dětského diváka v americké kultuře počátku století chlapci vydělávali (pro rodinu i na zábavu) nejčastěji jako pouliční prodejci novin, dívky hlídaly děti

školní docházka, práce, způsob trávení volného času : dítě kriminálníkem/ dítě žákem „Imigranti a děti, to je surový materiál budoucího občanství není divu, že jsou učitelé, rodiče a zákonodárci znepokojeni vlivem laciných filmových show.“ Maud McDonald, Women‘s Municipal League, 1910 „Kde dříve naznačovaly nevyrovnané mládeži cestu zločinu šestákové romány (rodokapsy apod.), tam dnes filmy dosahují ještě větších účinků. Tištěné slovo není tak vášnivé, fanatické a vlivné na citlivou dětskou duši jako slovo hrané.“ Richard Barry, American Review of Reviews, 1911 „Každý záškolák dnes vítězoslavně přiznává, že místo do školy chodí do kina. Mým prvním impulsem tedy bylo obvinit z toho, že děti chodí za školu, kinematografy, ale uvědomil jsem si, že záškoláctví tu bylo ještě dříve než film, a podobně i mladistvá delikvence. A tak když se dočtu, že mladík kradl, házel kameny nebo utekl z domu, „protože to viděl ve filmu“, jsem nucen žádat opravdové důkazy!“ John Collier, People‘s Institute, 1908 „Většina dětí chodí do kina po škole a programy, které navštěvují, jsou často vzdělávací. Filmové lekce jsou přitom velmi účinné, účinnější než suchopárná cvičení v učebnicích. V nickelodeonu Paula Reverea byla například na plátno promítána Longfellowova báseň, kterou si děti v sále unisono šeptaly.“ William Allen Johnston, People‘s Institute, 1909

Britská cenzura a dětský divák děti a regulace filmu v mezinárodní perspektivě Británie a problém A certifikátu Payne Fund Studies + 4 výzkumy diváků v Británii děti jako cenzoři sebe sama jak do kina, co uvnitř kina, co po představení, raný merchandising dětská matiné, dětské kluby, dětská filmová kultura

děti a regulace filmu v mezinárodní perspektivě Cinema Commission of Inquiry (1917): zpráva Cinematograph Censorship Regulations in Other Countries nařízení ohledně minimálního věku nutný doprovod rodičů

Británie a problém A certifikátu pan Hanna a slečna Shorttová: „nevrlý vojenský důstojník a strachující se stará dáma“ střet BBFC a dílčích hrabství nápisy na plakátech před kiny upozorňovaly na nezávislost rozhodnutí „BANNED BY CENSORS – PASSED BY ESSEX COUNTY COUNCIL“

Británie a problém A certifikátu vlevo: okénko z filmu označeného A certifikátem vpravo: označení pro film, na který je třeba doprovod rodičů

Británie a problém A certifikátu vlevo: okénko z filmu označeného Horrific

Payne Fund Studies + 4 výzkumy diváků v Británii 1929 až 1933 – rozsáhlý soubor šetření (psychologové, sociologové, pedagogové ad.) Payne Fund Studies vlivný svazek Henryho Jamese Formana: Our Movie Made Children (1933) X britské výzkumy Birmingham (1930) Birkenhead (1931) Londýn (1932) Edinburgh (1931–1933)

děti jako cenzoři sebe sama - teorie zaměřené na vztah dětí a médií „effects research“ (výzkum účinků) – vztahy mezi obrazy na plátně nebo na obrazovce a chováním dětí ve smyslu příčiny a účinku „critical mass communications research“ (kritický výzkum masmédií) – role medií jako nástrojů socializace „stance derived from cognitive psychology“ (přístup vyplývající z kognitivní psychologie) – důraz na aktivní roli publika ve smyslu konstrukce významu „uses and gratifications“ (použití a uspokojení) – odhaluje vztah médií a publika podle prvních dvou modelů, ale neukazuje, jak média ovlivňují diváky, ale způsoby, jakými si lidé aktivně vybírají a používají média ve svém životě pro své potřeby a preference

děti jako cenzoři sebe sama „Please Mister, here’s my money, would you please buy me a ticket?“ „Hey, mister! Will you take me in with you?“

děti jako cenzoři sebe sama

děti jako cenzoři sebe sama

děti jako cenzoři sebe sama průčelí kina Seamore na Maryhill Road, Glasgow

raný merchandising - Deanna Durbin

raný merchandising - Shirley Temple

raný merchandising - Shirley Temple

raný merchandising - Shirley Temple

raný merchandising - Shirley Temple

raný merchandising - Shirley Temple

dětská matiné, dětské kluby, dětská filmová kultura kino, vlajka a odznáček Mickey Mouseova filmového klubu pro děti