9. Rozlišování v modlitbě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ve společenství s Matkou Boží
Advertisements

Případové studie Úvodní informace Zpracovávaná témata Ukázka zpracovaného tématu CZ.1.07/1.1.00/ My to umíme.
ZÁSADY PRVNÍ POMOCI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ;
AC Bučovice, Boží povolání člověka AC Bučovice,
Od počítače za mříže 2016 Uvědomte si, že vulgarismy na Internet nepatří. Jde především o prezentaci vaší osoby.
Hodnota mého života. MÁ MŮJ ŽIVOT NĚJAKOU HODNOTU? Kdo jsem? Ne! - umírám Ano! – žiji.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,8,9_15_PŘESTUPKY.
VZNIK PRACOVNÍHO POM Ě RU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_B_08_VZNIK PRACOVNÍHO.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
BIBLE Proč a jak číst Bibli. Biblická NEJ Nejrozšířenější kniha Nejdražší tištěná kniha vůbec Vůbec první tištěná kniha Přeložena do …. jazyků či nářečí.
Co znamená, že je „vdechnuté Duchem“, tedy inspirované?
Víry dny 2015 Praha Víra je osobní vztah, obnova křestního slibu.
CESTA KE ZDRAVÍ A ŽIVOTNÍ HARMONII
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Věcné učení VY_32_INOVACE_06_11_smysly člověka (sluch 2)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
Bůh je moje jistota..
Židům 3:12-14 Hleďte, bratři, aby snad v někom z vás nebylo zlé a nevěrné srdce, takže by odpadl od živého Boha, a proto se navzájem napomínejte každý.
Slovo života Květen 2014.
Příběh Jeruzaléma.
MŠE SVATÁ. Příprava obětních darů
Tři Druhy Služby Komu sloužím ?
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Když slova nestačí Prezentace.
Filmová animace Náhodné změny Mgr. Jiří Mlnařík
Zlaté pravidlo.
Jirka Pospíšil, KC NADĚJE Bučovice,
Hřích 3. vítězit nad hříchem
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Ernest Seifert Název materiálu:
Žít svůj život naplno.
Slovo života Prosinec 2012.
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
O pokrytectví Matouš 22,15.
Kdo za to může? Ez 18,25-30.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Já?! Mt 21,33-46.
2. Vyznávat hříchy a věřit Pánu
On.
Biblické verše....
Přeji Ti sílu všech živlů
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Citáty . Změň, co změnit můžeš, ostatní nech být.
Moudra s květinou.
Co je tvoje....
Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2015
Život je cesta, která vede domů.
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Naučil jsem se....
Kognitivní (poznávací) procesy
SLOVO ŽIVOTA Duben 2019.
Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
První pomoc.
významové poměry mezi souřadně spojenými hlavními větami
Lineární funkce a její vlastnosti
VERŠE… 1.
Když vás potká vyhoření
1. Rady pro udílení svátosti smíření
KSV/LVM Liturgie – vzor modlitby (lex credendi a lex orandi)
TIBETSKÝ TEST OSOBNOSTI
Autor: Mgr. Vladimíra Dvořáková
Tommy's Window Slideshow
Živé Boží Slovo a šablony
VY_ 32_ INOVACE _18_10_křesťanství
Pracovní desatero.
Přeji Ti sílu všech živlů
Co je tvoje....
Transkript prezentace:

9. Rozlišování v modlitbě Večerní studium teologie, II KSV/KSPS – Křesťanská spiritualita v post-křesťanské společnosti 9.5. 2017 Pavel Ambros SJ

popřáváme sluchu inspiraci 1. Základ rozlišování popřáváme sluchu inspiraci Odkud? reakce Kam? Nejsem nemocný? Já zdraví nebo nemoc Musíte na vyšetření! Proč je on více zdraví než já?

popřáváme sluchu inspiraci 1. Základ rozlišování popřáváme sluchu inspiraci nový člověk = tělo duše Duch Chci nechat působit Boha Kdo to ve mně odpovídá? Odkud? reakce Kam? Já Starý člověk = tělo svět ďáběl Chci něco udělat

1. Základ rozlišování Bůh Já O+S+DSv. zdraví nebo nemoc Uvnitř našich poznávacích schopností se pohybuje ještě něco jiného než jen pouhé zmocnit se poznáním, ale spojit se s poznávaným. Láska totiž vyjadřuje nejen našich schopnost poznávat, ale učinit součástí našeho poznání vztah mezi poznávajícím a poznávaným. zdraví nebo nemoc Bůh O+S+DSv. Já

ke komu se začnu připodobňovat Bůh mluví skrze tyto naše reakce 1. Základ rozlišování ke komu se začnu připodobňovat Bůh O+S+DSv. Já Bůh mluví skrze tyto naše reakce

Jsi prach a v prach se navrátíš! 1. Základ rozlišování „Tak Bůh vám tedy řekl: ‚Nejezte ze žádného stromu v zahradě?’“ „Ne, nezemřete. Naopak, Bůh ví, že v den, kdy byste z něho jedli, otevřou se vaše oči a budete jako Bůh znát dobro i zlo.“ Jsi prach a v prach se navrátíš!

»Jsem služebnice Páně: ať se mi stane podle tvého slova!« 1. Základ rozlišování »Buď zdráva, milostiplná! Pán s tebou!« »Neboj se, Maria, neboť jsi nalezla milost u Boha. Počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. Bude veliký a bude nazván Synem Nejvyššího.« »Duch svatý sestoupí na tebe a moc Nejvyššího tě zastíní!« »Jsem služebnice Páně: ať se mi stane podle tvého slova!«

1. Základ rozlišování Bůh Já Jestliže nás naše reakce na inspiraci připodobňuje ke Kristu, pak tato inspirace pochází od Krista. Bůh O+S+DSv. Já Přijatá inspirace mne prosvětluje tak, že začínám připomínat Syna.

1. Základ rozlišování Jsem dítě Otce Jsem jako Bůh

1. Základ rozlišování Neriskuje, že přeslechne?

2. Modlitba, která rozlišuje Výběr místa a polohy modlitby Počátkem není to, co si myslím, počátkem je to, co je darováno. Kde není námaha, můžeme vidět důsledek: jakoby člověk vůbec neměl v sobě Ducha. Tělesný postoj, prostor a fyzické soustředění, které předjímá moji odhodlanost věnovat se toliko modlitbě.

2. Modlitba, která rozlišuje 2. Mentální příprava k modlitbě = po čem nejvíce toužím. Milost Boží je to, že toužíme po něčem více, než co jsem kdy předtím zažili. Moje touha se stává touhou, kterou má Bůh. Jdeme se modlit, aniž bychom si byli vědomi toho, co jdeme konat. Nevíme ani, o co máme Pána žádat a o co prosit.

2. Modlitba, která rozlišuje 3. Absolutní modlitba = svoboda modlit se modlitba obsahuje žádost, která se přímo obrací k Bohu: Pane, chci tě poprosit o toto.

2. Modlitba, která rozlišuje 4. Vlastní obsah modlitby samostatně probrat nalezení, nasycení vnitřní hnutí a podněty udomácnění v srdci „Nemyslete na to, co znamená to či ono slovo, protože to ti nic nepřinese. Ale často přemýšlej o tom, kdo v tomto slově k tobě promlouvá.“

2. Modlitba, která rozlišuje 5. Poděkování

2. Modlitba, která rozlišuje 5. Reflexe modlitby = malé opakování pro uchování v paměti chuti, které se mi dostalo, když ke mně Pán promluvil