MATEMATIKA – GEOMETRIE 7

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce trojúhelníků
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ÚLOHY Z GEOMETRIE č. 7 Učivo – Konstrukční úloha
9.1 Trojúhelník - konstrukce, druhy
Konstrukce čtverce 5. ročník
Konstrukce obdélníku 5. ročník
ÚLOHY Z GEOMETRIE Učivo – KRUŽNICE A KRUH
Množinová symbolika.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Téma: Trojúhelník 6. a 7. ročník Kružnice opsaná trojúhelníku
19.1 Kružnice, kruh (průsečíky) - konstrukční úlohy
Geometrické značky a zápisy
Vzdělávací obor: Matematika
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Konstrukce obdélníku AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK,
Užití Thaletovy kružnice
3.1 Bod, úsečka (modelování, rýsování, měření)
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Elektronická učebnice - I
Vzájemná poloha kružnice a přímky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
10.1 Čtverec D C D C a D C Vrcholy čtverce A , B , C , D
38.1 Zásobník – Geometrické tvary
11.1 Kružnice trojúhelníku opsaná
Název: BOD, PŘÍMKA, ÚSEČKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAKTICKÁ A ZÁKLADNÍ ŠKOLA
25.1 Rovnoběžníky Prohlédni si obrázky a pokus se říci, co je spojuje.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Symbolika Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Polohové a metrické úlohy v trojúhelníku Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: řešení polohových a metrických úloh v trojúhelníku v analytické geometrii Datum.
Vektor Autor: Mgr. Eva Hubáčková Použití: odvození a procvičení pojmu vektor Datum vypracování: Datum pilotáže:.2013 Anotace: Interaktivní prezentace.
III. část – Vzájemná poloha přímky
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
RÝSOVÁNÍ? TO JE HRAČKA! Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Množina bodů dané vlastnosti
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Základní geometrické rovinné útvary 1
VY_32_INOVACE_geometricketvary-trojuhelnik_20
Konstrukce trojúhelníku s kružnicí opsanou v zadání
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA – GEOMETRIE 6
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
TÉMA: Geometrické konstrukce pomocí kružnic
Množina bodů dané vlastnosti
III. část – Vzájemná poloha přímky
Úsečka, přímka, polopřímka, různoběžky s kočkou Čárkou
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_18_rovinné obrazce
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Množina bodů dané vlastnosti
23 SHODNOST TROJÚHELNÍKŮ.
TÉMA: Rýsování čtverce
Čtverec (známe-li délku jeho strany)
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., Mnichovická 62 AUTOR: Ing. Martina Šťastná NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_M7 TEMA: Symbolika v geometrii MATEMATIKA – GEOMETRIE 7 SYMBOLIKA V GEOMETRII 5. 1. 2012 7. třída

TEST ZNALOSTÍ SYMBOLIKY spoj čarou věty, které odpovídají daným symbolům: ↔ a ^ ↔ b ↔ b || ↔ k |AB|=|MN| |AB|= 6 cm A Î k ∩ m k(K; r=6cm) K Î ↔ a Přímka b je rovnoběžná s přímkou k Bod K leží na přímce a Přímka a je kolmá na přímku b Bod A je průnikem přímky k a m Úsečka AB má délku 6 cm Kružnice k má střed v bodě K a poloměr 6 cm Úsečka AB má stejnou délku jako úsečka MN

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ : ↔ a ^ ↔ b ↔ b || ↔ k |AB|=|MN| |AB|= 6 cm A Î k ∩ m k(K; r=6cm) K Î ↔ a Přímka b je rovnoběžná s přímkou k Bod K leží na přímce a Přímka a je kolmá na přímku b Bod A je průnikem přímky k a m Úsečka AB má délku 6 cm Kružnice k má střed v bodě K a poloměr 6 cm Úsečka AB má stejnou délku jako úsečka MN

DOPLŇOVAČKA: Body značíme ________________ např.: ________ Přímka nemá začátek ani _________ a značíme _____ Polopřímka je dána jedním _____ a směrem, značíme ___ Úsečka je dána 2 ____ a velikostí, značíme ____ Velikost úsečky označujeme např.: _____________ Kružnice je dána _______ a _________ , značíme ______ Rovnoběžky mají mezi sebou stále stejnou ___________ a v žádném bodě se ____________ , značíme ____ Různoběžky mají společný pouze ____________ , který nazýváme ___________ , různoběžky značíme _______

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ : Body značíme velkými tiskacími písmeny např.: A, B, K, L Přímka nemá začátek ani konec a značíme b Polopřímka je dána jedním bodem a směrem, značíme k Úsečka je dána 2 body a velikostí, značíme KL Velikost úsečky označujeme např.: |AB|= 8 cm Kružnice je dána středem a poloměrem , značíme k(S;r=3cm) Rovnoběžky mají mezi sebou stále stejnou vzdálenost a v žádném bodě se neprotínají , značíme Různoběžky mají společný pouze jeden společný bod , který nazýváme průsečík , různoběžky značíme

ÚKOL NA PROCVIČENÍ : podle níže napsaného zápisu konstrukce narýsujte obrázek Zápis konstrukce: 1.AB; |AB|= 10cm 2.k; k (A; r = 6 cm) 3.m;m(B;r = 6 cm) 4. K, M; K, M Î k∩m 5. k´, k´(K; r = 4,5 cm) 6. m´, m´(M; r = 4,5 cm)

KONTROLA ÚKOLU: pokud jste rýsovali správně, tak jste narýsovali tento geometrický obrazec:

ANOTACE: Tento výukový materiál bude využíván při úvodní hodině geometrie v 7. ročníku a urychlí procvičení symboliky a značení při konstrukčních úlohách. Na začátku hodiny si krátkým testem zopakujeme symboliku využívanou v geometrii. Žáci pracují na tabuli s popisovačem, nebo interaktivním perem. Dále následuje doplňovačka, která bude doprovázena teoretickým výkladem. Žáci pracují na tabuli s popisovačem, nebo interaktivním perem. Na procvičení pak následuje konkrétní příklad, kde je dán zápis konstrukce a žáci podle něj do sešitu sami rýsují. Po samostatné práci do sešitů, odkryjeme na tabuli správné řešení, nad kterým pak diskutujeme správný postup, který mohou žáci na tabuli obtáhnout pomocí pravítka a barevných popisovačů. CITACE: učebnice Konstrukční úlohy - 444 úloh autoři: Hozová, Hoza, Poštulka, Kleinová, Párová, Hřivňák, Czudek, Kupčík