Výchova k občanství 8.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Advertisements

ZÁKLADNÍ DRUHY CITŮ Mgr. Michal Oblouk. CITY 1)kladné – pozitivní, příjemné pocity 2) záporné – negativní, nepříjemné pocity DŮVĚRA = spoléhání se na.
Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov43 Autor Mgr. et Mgr. Jitka.
Příčiny a možnosti zvládání nevhodného chování žáků Se zaměřením na negativní sebehodnocení.
Kamarádství, přátelství. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Učení ducha v praktickém životě. Učení ducha je praxe vlastních myšlenek, citů a činů Učení ducha znamená učit se správně utvářet své myšlenky a city.
Dítě jako majetek v rozvodovém řízení. Co dítě prožívá? Proč rozvod rodičů dítě tak bolí? Protože bylo zvyklé na jistotu, která najednou není. Čas rozvodu.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ludmila Jakubcová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název:VY_62_IVOVACE_3402_PaN POJIŠTĚNÍ Téma: Pojem F. G._ POVINNÉ A NEPOVINNÉ POJIŠTĚNÍ.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Emoce, city. Emoce jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky činnosti jedince. Cit je nervový popud,
Základy duševní hygieny. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_188_Charakterové vlastnosti osobnosti Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
VY_32_INOVACE_08_20_alkohol. Alkohol se vyznačuje různě vysokým obsahem ethanolu. Požití alkoholického nápoje způsobuje v menších dávkách (v závislosti.
Stres a jeho důsledky. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Autor: Mgr. Tomáš SládekGVH HořoviceVY_52_INOVACE_ZSV1_21 POZORNOST.
FOBIE KAROLÍNA RŮŽIČKOVÁ, C3B ZÁKLADNÍ INFORMACE  Z řeckého „fobos“  = úzkostná porucha - chorobný, bezdůvodný strach z věcí, situací nebo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ charakteristika Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
EMOCE - jsou psychické procesy, které hodnotí různé skutečnosti, situace, události, průběh a výsledky jednání člověka; - vyjadřují prožívání subjektivního.
Konflikt Bc. Balonová Soňa.  Co znamená pojem konflikt ???  Zkus toto slovo nahradit jinými.
Panická porucha Vypracovala: Agatha Račuchová Obor: Technické lyceum Třída: 1L Předmět: Biologie Školní rok: 2016/17 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Temperament
Obchod, trh Základy hospodaření.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Doprovázení jako základní postoj služby ve věznici
NEVIDITELNÝ ŠKRTIČ Jh*.
Krajina, krajinné složky, krajinotvorné procesy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola speciální Litvínov, Šafaříkova 991
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_58
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Občanská výchova
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
City DUM_15.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_20_20_zdravý životní styl.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Poměr v základním tvaru.
Volby v ČR Název školy: ZŠ Salvátor
RIZIKO.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_06
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Panická porucha.
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
RIZIKO.
Psychologie test.
Základní statistické pojmy
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Rozdělení citů z hlediska intenzity a délky trvání
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Poměr v základním tvaru.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
První pomoc.
Pojem a definice krize Překážka na cestě za důležitými životními cíli, kterou člověk není schopen překonat v obvyklém čase obvyklými metodami řešení problémů.
DOMÁCÍ NÁSILÍ UTEČ, DOKUD JE ČAS
Markéta Hanzalová Náprstková N11 Nervová soustava
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Výchova k občanství 8.ročník City a jejich projevy Výchova k občanství 8.ročník

Domácí úkol Vyhledejte ve slovníku, nebo na internetu význam následujících pojmů: Nomofobie, agorafobie, keraunofobie,aviafobie, sociální fobie. Stručně, vlastními slovy zapiš do sešitu jejich význam.

Rozdělení citů Kladné – pozitivní – doprovázeny příjemnými pocity ( např. radost, láska, důvěra, nadšení) Záporné – negativní – spojeny s nepříjemnými pocity (např. strach, smutek, zlost, závist)

úkol Nakresli tašku a naplň ji kladnými i zápornými city, které jsi prožíval/a. Podle vlastní zkušenosti s lidmi řekni, jakými různými tělesnými projevy může být vyjádřena radost a vztek.

Radost Podnětem k radosti je např. úspěch, zdraví, zisk. Projevem radosti je úsměv, uvolnění, jásot, může být provázena bušením srdce, zčervenáním, slzami. Otázka: kdy člověk pláče radostí?

Důvěra Znamená spoléhání se na druhé lidi, věci. Získává se obtížně, ztrácí se velmi rychle. Otázka: kdy může člověk ztratit důvěru v někoho jiného? Jaká lidská vlastnost v tom hraje důležitou roli?

Strach Záporná emoce – souvisí s ochranou našeho života a zdraví. Reakce organismu na konkrétní nebezpečí nebo ohrožení. Provází ho těl. projevy - bušení srdce, pocení, třes, studené ruce. Diskuse: z čeho vznik strach (známé nebo neznámé), je to normální projev člověka ANO /NE do jaké míry? Jak se projevuje strach u tebe?

Fobie Panický, chorobný strach z věcí, situací. Člověk si fóbii uvědomuje, ale nedokáže strach potlačit. Doprovází jí stejné projevy jako u strachu, ale intenzivnější. Nejčastější fóbie: - arachnofóbie ( pavouci) - klaustrofobie (uzavřený prostor - akrofobie (výšky) - ofidiofobie (hadi); Otázka : Vysvětli pojem xenofobie. Domácí úkol : vyhledej a stručně svými slovy zapiš do sešitu co znamenají tyto výrazy: nomofobie, agorafobie, keraunofobie, avianofobie a sociální fobie

Překvapení Způsobuje ho nějaká nečekaná situace. Projevem je např. chvilková strnulost a následně nástup další emoce podle typu překvapení (smutná nebo radostná.

Smutek Reakce na nějakou nepříznivou nebo tragickou událost. Projevem je pláč, ztráta chuti k jídlu, špatný spánek.

Nuda Projevuje se, když člověk nenachází nějakou smysluplnou činnost. Projevuje se nespokojeností, rozmrzelostí, zbytečností. Otázka – nudíš se někdy? Jak se při tom cítíš? Jakým způsobem nudu překonáváš?

Žárlivost Nadměrné lpění na určité osobě. Projevuje se podezíráním, osočováním druhé osoby. Kdo nebo co bývá terčem žárlivosti? Lze žárlivost usměrnit?

Znechucení Podnětem je nějaká nepříjemná věc, událost, situace. Reakcí je únik nebo odstranění zdroje znechucení.

Závist, zlost, pýcha Závist - touha po něčem, co má někdo jiný. Snaha toho druhého o něco připravit. Zlost – podnět zlosti je např. urážlivé chování druhých nebo překážka, kterou se nám nedaří překonat. Důsledkem je útok a agresivita člověka vůči ostatním. Pýcha – kladná a záporná vlastnost – pýcha na vlastní úspěch a nebo výraz pohrdání a arogance. Úkol: 1 . Vysvětli a napiš do sešitu pojmy : arogance, arogantní člověk. Co je opakem závisti? 2. Popiš, jak se chová pyšný člověk. Co si myslíš o takovém chování?

Očekávání Očekávání mohou být negativní (starosti)nebo pozitivní (naděje). Obojí ovlivňují náš zdravotní stav. Úkol : Zamysli se nad tím, jaké situace ve vás mohou vyvolat příjemné a jaké nepříjemné emoce. Příklady napiš do sešitu a porovnej je se sousedem. Vyvolávají u vás stejné situace shodné emoce? Mohou nastat případy, kdy stejná situace vyvolá emoce opačného charakteru?

Zmatek Bývá vyvolán situací, kdy si nejsme jisti, zda jsme něco pochopili nebo vykonali správně.

Emoční inteligence Emoční inteligence – empatie – schopnost vcítit se do emocí druhých. Emoce se projevují u lidí i u zvířat. Jak své emoce projevují např. pes nebo jiná domácí zvířata.

Úkol Posaď se do kruhu, vyber si jeden lístek a připrav si pantomimu – vyjádři emoci, kterou máš na uvedenou na kartičce. Ostatní budou hádat, o jakou emoci se jedná: např . Strach, úzkost, vztek, nenávist, frustrace, zármutek, ohrožení, bolest, láska, radost, uznání, spokojenost, zájem, hrdost, vděčnost, obdiv, soucit, štěstí, atd.