1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Slo_I_07 Vzduch, kyslík ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Změny v Dokumentaci o začlenění do kategorie činností se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím kpt. Bc. Tomáš Hoffmann.
Úhel Převody jednotek velikosti úhlů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického portálu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Mechanické vlastnosti kapalin - opakování Vypracovala: Mgr. Monika Schubertová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Vlastnosti látek − hustota Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “technologie“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u jiných.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_23_BEZPEČNOST PRÁCE TÉMA: BEZPEČNOST PRÁCE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
 Objemový zlomek  vyjadřuje poměr objemu rozpuštěné látky V (A) a objemu celého roztoku V . Pokuste se formulovat definici objemového zlomku: Napište.
Zákon č. 258/2000 Sb. o ochraně veřejného zdraví Ústí nad Labem 2/2008 Ing. Jaromír Vachta.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Měření délky pevného tělesa
13 úvod do chemie - opakování
VY_32_INOVACE_09 09 CO NÁS OBKLOPUJE ? autor: Mgr. Miroslava Mahdalová
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Matematika 3 – Statistika Kapitola 4: Diskrétní náhodná veličina
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vlastnosti plynů.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Anna Dyková Název : VY_12_INOVACE_16_ Vánoce Téma: Vánoce
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Lineární rovnice a nerovnice I.
VY_32_INOVACE_04_SLOVNÍ DRUHY_PŘÍDAVNÁ JMÉNA 1
1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Skupenství Pro jednotlivé podoby látek užíváme pojem SKUPENSTVÍ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Vlastnosti látek − hustota
8.1.2 Podprostory.
1.1 Úvod do chemie Chemie je přírodní věda, která zkoumá vlastnosti a přeměny látek. Přeměny výchozích látek v jiné látky nazýváme chemický děj (chemická.
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Směsi Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název materiálu: Zájmena
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Teplo.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_12_INOVACE_27_Přídavná jména přivlastňovací.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Skupenství látek.
zpracovaný v rámci projektu
Dvourozměrné geometrické útvary
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Fyzikální veličiny.
Vlastnosti plynů.
Běžná pravděpodobnostní rozdělení
Těleso a látka Podívej se kolem sebe. Jmenuj věci, které nás obklopují. Věci se odlišují v mnoha vlastnostech, jakými jsou např. barva, velikost, tvrdost,
Atomy a molekuly (Učebnice strana 38 – 39)
Atomy a molekuly Z čeho jsou složeny látky?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Mgr. Jana Schmidtmayerová
Dvourozměrné geometrické útvary
Zakázané látky Fyziologie sportu Doplňky stravy Dopingové metody 1000
Vlastnosti látek − hustota
Lineární funkce a její vlastnosti
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Molekulová fyzika Sytá pára.
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
Transkript prezentace:

1.3 Vlastnosti látek a lidské smysly. Vlastnosti látek můžeme poznávat svými smysly, u neznámých látek však nikdy chutí a jen velmi opatrně čichem. Nebezpečné chemické látky jsou označovány výstražnými symboly podle nebezpečných vlastností. Dále jsou označeny H-větami (upřesňují rizikovost látek ) a P-větami (obsahují pokyny pro bezpečné zacházení s látkami).  

Starší způsob označování nebezpečných látek:

Nový způsob označování nebezpečných látek:

např: Měříme teplotu varu ethanolu (lihu): Některé vlastnosti látek se vyjadřují VELIČINAMI (např. teplota tání, teplota varu, hustota, …). Postup, kterým zjišťujeme hodnotu veličiny, nazýváme MĚŘENÍ. např: Měříme teplotu varu ethanolu (lihu): 𝑡 𝑣 =