AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Polární pás.
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_10_20.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_08 Ekologie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_13_10 SULFIDY.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20.
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
HÁDANKY Z LESA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_15 J. K. Tyl
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_16 K. J. Erben
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_18_20 Hory
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_01 Dělitel a násobek
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
Polární oblasti Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_03
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_07_ Ovoce
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
AUTOR: Kateřina Křížová
Přírodní krajiny - test
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_12 Pohyb a klid tělesa -test
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_16 poměr stupňovací
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_18
AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06 Zopakujeme si rýsování
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
AUTOR: Kateřina Křížová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_04 příslovečná určení
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_06_Abeceda 2
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_13 Romantismus Amerika
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
ZVÍŘATA SEVERNÍ AMERIKY
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_13_Sloveso to be 2
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_10 Zvukové jevy –opakování B
AUTOR: Mgr. Eva Kubíková
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_17 Realismus Anglie
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_16_20 Savany
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_22_INOVACE_02_10_Barvy 4
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_11_20 Tundra TÉMA: Přírodní obraz Země ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011 Styl výše uvedené tabulky pro doplnění informací k materiálu si můžete zvolit sami. Důležité je dodržet náležitosti v ní uvedené.

Anotace Prezentace slouží k učivu na téma: Tundra Slide 3 – práce s atlasem Slide 4 – teorie + práce s učebnicí Slide 5 – teorie Slide 6 – rozhovor nad životem Eskymáků – práce s učebnicí Slide 7 – žáci se text přečtou, poté se jim text zakryje a žáci musí napsat co nejvíce informací

TUNDRA Atlas – strana 16 – 17 – vypiš území světa, do kterého spadají oblasti tundry ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

TUNDRA Kamenitá pláň porostlá nízkými keříky, mechy nebo lišejníky Uč. Str 52 vypiš podle grafu: Lednové teploty: ____________ Červencové teploty:_________ Trvale zmrzlá půda – rozmrzá jen svrchní vrstva Vznikají bažiny – voda se nevsakuje

TUNDRA R – rychle rozkvétají (2 - 3 měsíce), bylinné vrby a břízy, silenky, mechy, lišejníky Ž – sobi, vlci, pižmoňi (zůstávají celou dobu) Na zvířatech jsou závislí i pastevci trvalá sídla, přenosné stany

TUNDRA Obyvatelé tundry LAPONCI – sever Finska, INUITÉ – ESKYMÁCI – UČ. 53 OBRÁZEK – JAK ŽIJÍ ESKYMÁCI ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sob – zdroj:www.wikipedie.org Přečti následující text a napiš, jak se dá sob využít „Sob dosahuje výšky v kohoutku 90-120 cm, délky těla asi 180 cm a hmotnosti 230-400kg. Na rozdíl od ostatních jelenovitých nosí u soba parohy samec i samice. Sobi žijí ve velkých stádech, pouze v době říje, která trvá od konce srpna do počátku října, si samci vytvářejí teritoria, na nichž obhajují harém laní. Sob se živí především bylinami a lišejníky, které si dovede z pod sněhu vyhrabat i v zimě, pomocí parohů a předních končetin. Na severu Evropy, Asie a Ameriky je chován na mléko, maso, kůži, k tahu, jízdě i nošení břemen. První písemné záznamy o divokých sobech se objevují v díle Aristotela, který zmiňuje sezónní barvoměnu jeho srsti a v Caesarových Zápiscích o válce galské, kde je popisován jako druh jednorožce, připomínající zpola jelena a zpola býka“

Zdroj: Červený P., Dokopil J., Kopp J., Matušková A., Mentlík P, ZEMĚPIS 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia , 2003, Fraus Text k článku: http://cs.wikipedia.org/wiki/Sob_pol%C3%A1rn%C3%AD