ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_26_Státní rozpočet Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Anotace: Žáci se v prezentaci seznámí s pojmem aritmetický průměr a jeho výpočtem. Procvičují si výpočty u tabule nebo na pracovním listě. Snímek 5 je.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Autor: Mgr.Lenka Preisová
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Příjmy a výdaje v domácnosti
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3A_08
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Teplota – souhrnná cvičení II.
Procvičení a upevnění učiva
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Matematika pro stavební obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozdělení zemí podle vyspělosti
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Průvodní list Šablona: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti   Vzdělávací materiál: Prezentace.
VY_62_INOVACE_ – Příklady na výpočet úroků z vkladů a úvěrů
EU_62_A_sada 1_18_M_Rozpočet domácnosti_Pol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_13 13 Litr – jednotka objemu autor: Mgr. Jana Kobylková
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Helena Petrůvová Název: : VY_32_INOVACE_10_PRVOUKA_RODINA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
EU_62_A_sada 1_13_M_Příjmy_Pol
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Rozpočet a druhy rozpočtu (prezentace)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: VI/2 Vytváření podmínek pro rozvoj znalosti, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti. AUTOR: Jarmila Moravcová TEMATICKÁ OBLAST: Finanční gramotnost matematika I NÁZEV DUMu: Kropáčkovi II POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 13 KÓD DUMu: JM_VI/2_FIN_GRAM_MAT_I_13 DATUM TVORBY: 29.1.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace je určena pro žáky 6.ročníku ZŠ nebo primy víceletých gymnázií. Seznamuje žáky se základy hospodaření rodiny. METODICKÝ POKYN: Prezentace navazuje na předchozí pracovní list. Bude vhodné, ale ne nutné, když budou mít žáci k dispozici 1. stranu pracovního listu z dumu č. 12 s příslušnými grafy a tabulkou.

Co nás dnes čeká ? poznáme rodinu Kropáčkovic hospodaření rodiny za posledních 6 měsíců posoudíme situaci promyslíme situaci navrhneme řešení provedeme výpočty

Rodina Kropáčkova se představuje: Maminka Tatínek Eliška Davídek

Jak hospodaří rodina Kropáčkova? Co zjistila maminka? Měsíc srpen září říjen listopad prosinec součet příjmy v Kč 35 804 31 400 32 700 29 620 36 854 166 378 výdaje v Kč 27 452 25 315 32 890 34 676 38 870 159 203 Tuhle tabulku už známe z minula.

Jak hospodaří rodina Kropáčkova? Co zjistila maminka? Tenhle graf už známe z minula.

Jak hospodaří rodina Kropáčkova? Co zjistila maminka? Minule jsme s paní Kropáčkovou zjistili: že příjmy rodiny se výrazně že výdaje rodiny postupně nemění rostou

Co poradíte Kropáčkovic rodině ? Sešla se rodinná rada: Co poradíte Kropáčkovic rodině ? snížit výdaje zvýšit příjmy půjčka ?

Rozhodnutí : Kropáčkovi zjistili, že příjmy rodiny se jim v dohledné době nepodaří zvýšit. Pokusí se tedy snížit výdaje. Spočítejte průměrné výdaje v posledních 5 měsících. K výpočtu použijte tabulku. Výsledek zapište do sešitu. Výpočet: 27 452 + 25 315 + 32 890 + 34 676 + 38 870 = 159 203 159 203 : 5 = 31 840, 6 Kropáčkovi průměrně utratili za měsíc 31 841 Kč.

Rozhodnutí: ANO NE MOŽNÁ Kropáčkovi si zapíší výdaje do tabulky. Potom je rozdělí – pomozte jim s tím. Nakonec navrhnou, kde je možné šetřit a kolik. Prohlédněte si tabulku a do sešitu si připravte tři sloupce: ANO NE MOŽNÁ MOˇZNÁ NE Zapište do sešitu do jednotlivých sloupců své návrhy Zkontrolujte, že paní Kropáčková žádný výdaj nezapomněla napsat.

Paní Kropáčková zapsala průměrné měsíční výdaje v Kč byt: nájem a služby 7 420 elektřina: záloha 1 000 pojištění 850 obědy ve škole 1 100 obědy rodičů 2 600 jídlo doma 4 200 jídlo v restauraci 820 telefon, internet, televize 1 350 drogerie, kosmetika 650 půjčky 3 328 oblečení 1 065 doprava 750 benzín a auto 1 420 knihy a kultura 630 škola a kroužky 460 kapesné dětí 250 kadeřník a kosmetika 950 sport 600 kapesné rodičů 1 400 ostatní 1 000

Závěr: Kropáčkovi na tom nejsou finančně tak špatně a nemusí se proto tolik omezovat. Některé rodiny mají mnohem menší příjmy a musí s nimi také vyjít. Je ale správné, že Kropáčkovi chtějí šetřit a mít tak i nějakou finanční rezervu. Návrhy, kde mohou Kropáčkovi ušetřit si probereme příště. Musíme také zjistit, které výdaje se rodině zvyšují.

Dnes se s vámi Kropáčkovi loučí

použité zdroje: Obrázky: AUTOR NEUVEDEN. Kliparty Microsoft Office [online]. [cit. 28.11.2012]. Dostupný na WWW: http://office.microsoft.com/